נדרש להכריע, רה"מ נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90, חדשות)
בנימין נתניהו ברכבת, ארכיון | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90, חדשות

התחנה האחרונה של השביתה ברכבת? ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני) כי במהלך השבוע הנוכחי יקים צוות שימנע השבתה של שירותים חיוניים, זאת בעקבות שורת העיצומים של ועד עובדי רכבת ישראל שפגעה בציבור הנוסעים. הודעת נתניהו מגיעה יממה אחרי הפרסום במהדורה המרכזית שלפיה נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ סיכמו לחייב בקווי היסוד של הממשלה הבאה חוק בוררות חובה שימנע שביתות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"הרכבת צריכה לנסוע, אנחנו הנחנו פסי רכבת ואין שום הצדקה לכך שקומץ אנשים ישביתו את הרכבות למיליוני אזרחי ישראל ולחיילים. זה לא יהיה", אמר נתניהו בטקס הרמת כוסית לכבוד חג הפסח עם עובדי משרד ראש הממשלה בירושלים. "לכן, השבוע אני עומד להקים צוות שימנע השבתת שירותים חיוניים במדינה ויאפשר את חופש התנועה לכל אזרחי ישראל".

הכאוס ברכבת ישראל נמשך גם אתמול בבוקר, כשאלפי נוסעים התעוררו לשיבושים בתנועה מהדרום צפונה. הקרב בין ועד העובדים להנהלת החברה נותר לא פתור ולכן השר כץ וראש הממשלה שולפים את נשק יום הדין בנושא.

כ"ץ ונתניהו סיכמו לחייב בקווי היסוד של הממשלה חוק בוררות חובה. השניים ידרשו מהשותפות הקואליציוניות לתמוך בחוק הבוררות שיעזור למנוע שביתות בשירותים חיוניים למשק ולציבור. בעבר בלם כחלון את החוק אבל עכשיו כשהוא מצטרף לליכוד ההערכה היא שיאלץ ליישר קו.

בנימין נתניהו וישראל כ"ץ, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש/90 )
בנימין נתניהו וישראל כ"ץ, ארכיון | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש/90

החוק המדובר הוא למעשה קריאת מלחמה של כץ בגיבוי נתניהו על ההסתדרות והוועדים הגדולים. החוק החדש קובע שאי אפשר לעשות בגופים אלו שביתה בלי לעבור בוררות. הגופים המושפעים מן החוק הם רכבת ישראל, חברת חשמל, מקורות, בתי החולים, נתב"ג ועוד.

"אני סיכמתי היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על חקיקת חוק בוררות חובה לשירותים חיוניים, שאוסר על שביתות בגופים כמו רכבת ישראל, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים הקרובים", הסביר כ"ץ. "כל סיעה וכל מפלגה שתצטרף לקואליציה תתחייב מראש על תמיכה בחוק הזה".

"העיצומים הפראיים שנוקט ועד עובדי הרכבת, תוך פגיעה קשה בנוסעים ובחיילי צה"ל; וחמור מזה - הגיבוי שניסנקורן וחבריו בהסתדרות נותנים לוועד העובדים בפעילותו החמורה הזאת, מחייבים את חקיקת החוק".