ליצמן: התבשרנו שעלינו במנדט – ל-8 I גפני: מי שבחר בנו בחר בביבי

סגן שר הבריאות אמר לנשיא המדינה: "לפני שנכנסנו התבשרנו שעלינו במנדט - לשמונה מנדטים" • ועדת הבחירות: "החישובים לחלוקת המנדטים יתבצעו אך ורק בתום הליך הבקרה"
אריה ריבקינד
י' ניסן התשע"ט / 15.04.2019 13:04

חברי סיעת יהדות התורה המליצו בצהרים לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר לנשיא בפתח הפגישה” “התבשרנו, לא באופן רשמי, שאנחנו עלינו לשמונה מנדטים. הליכוד ירד ל-35. הספירה נמשכת”.

ליצמן פתח את דבריו באיחולי החלמה לרעיית הנשיא בשם כל חברי הסיעה והבהיר: “אנחנו ממליצים על בנימין נתניהו, מועמד מטעמנו לראשות הממשלה. עבדנו אתו בקדנציה הקודמת, עשינו אתו למען כלל ישראל, ולכן אנחנו חושבים שזה נכון שהוא יהיה ראש הממשלה”.

ח”כ משה גפני: “אמרנו לציבור הבוחרים שלנו שאנחנו מבקשים תמיכה ביהדות התורה וכשנבוא לנשיא נמליץ לנשיא על בנימין נתניהו, ומי שבחר בנו – בחר בין היתר בנתניהו לראשות הממשלה. אנחנו רואים שיש מקומות שבהם לא גרים אנשים חרדים ולא אנשים דתיים – והצביעו עבורנו, בגלל הפעילות של הסיעה. זה מה שאמרנו לציבור וזה מה שאנחנו אומרים לך כבוד הנשיא”.

סגן השר מאיר פרוש: “צריכה להיאמר איזושהי מילה שכל סיעה תיכנס למשא ומתן עם פרופורציות, ולא לנסות להפוך סדרי עולם ולשנות סדרי עולם”.

ריבלין: “יש 51 תומכים לחבר הכנסת בנימין נתניהו שהוא גם ראש הממשלה. נשמע את שאר סיעות הבית וכמובן נחליט. אנחנו עורכים את ההתייעצויות בטרם התקבלו התוצאות הסופיות, כדי לחסוך מעם ישראל יומיים של משא ומתן. המלצתכם התקבלה, שמעתי אותה. אני מודה לכם”.

בתוך כך, מוועדת הבחירות נמסר: “ועדת הבחירות המרכזית איננה מוסרת עדכוני ביניים בדבר תוצאות הבחירות למי מבין רשימות המעומדים. כמו כן מדגישה הועדה כי החישובים לחלוקת המנדטים יתבצעו אך ורק בתום הליך הבקרה והבדיקות שמבצעת הוועדה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות