יו"ר כחול לבן אמר אתמול (ראשון) בריאיון לאילנה דיין בעובדה כי לא היה פזיז כשהכריז על ניצחונו בבחירות, ועל כן בחר לנאום בחצות ולא ב"עשר ודקה", אבל מההודעה ששלח לפעילי המפלגה ולתקשורת עם פרסום המדגמים עולה תמונה קצת אחרת.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"ניצחנו!", הכריז גנץ בשעה 22:00 בדיוק למרות שרוב מדגמי הטלוויזיה הראו בבירור שיש פער גושי לטובת הימין. "העם בישראל אמר את דברו! תודה לאלפי הפעילים ולמעל מיליון מצביעים. בבחירות האלה יש מנצח ברור ומפסיד ברור. ביבי הבטיח 40 מנדטים והפסיד בגדול. הנשיא רואה את התמונה, צריך להטיל את הרכבת הממשלה על המנצח. אין אפשרות אחרת!".

1098841 (צילום: חדשות)
צילום: חדשות
המסרון שנשלח בקבוצות (צילום: חדשות)
המסרון שנשלח בקבוצות | צילום: חדשות

יו"ר כחול לבן ספג ביקורת רבה על הנאום שנשא באותו הערב למרות שהיה די ברור שנתניהו יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה. בריאיון לעובדה אתמול הודה גנץ שעשה טעויות אך כינה אותן "קטנות".

"בריאיון כזה או אחר", הסביר גנץ איפה לדעתו היו טעויות במהלך הקמפיין והוסיף: "גם בנאום בליל הבחירות הייתי מוריד שני טקסטים". לדבריו אמש, "הסקרים והמדגמים אמרו את מה שאמרו, רצינו לשדר תודעת ניצחון ולומר תודה לפעילים. זה לא היה פזיז - עליתי בחצות, לא ב-22:01. אבל בהסתכלות אחורה היה עדיף להוריד שני טקסטים".

כאמור, בניגוד לגנץ בריאיון, גנץ במסרונים אכן הכריז על ניצחונו בשעה 22:00.