שרי הממשלה צפויים להסמיך הערב (ראשון) בסבב טלפוני את ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים להעניק לשלושה אנשים להדליק יחד משואה בערב יום העצמאות - זאת כדי לאפשר לאמהותיהם של הנערים גיל-עד מיכאל שער, יקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח, שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון ביוני 2014, להתכבד בהדלקת משואה בערב יום העצמאות הקרוב. השרה מירי רגב בישרה לשלוש על ההחלטה, עליה דווח לראשונה ב"ישראל היום".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

"שלוש האמהות - איריס יפרח, בת גלים שער ורחלי פרנקל - מסמלות את עוז הנפש של מי שאיבדו את היקר מכל והחליטו, רק בגלל הרוח, להשיא בלבבותנו את עוצמתה של האחדות בעמנו", נימקה השרה רגב. "רוחן האיתנה של שלוש האמהות סוחפת אחריה ביום האחדות, אותו ייסדו, רבות ורבים מבני עמנו בכל רחבי הארץ. שלוש האמהות בחרו שלא להתנפץ מעוצמתם של גלי השבר, השכול והאובדן. הן, גיבורות הרוח שלנו, בחרו, תחת השכול מפלח הלבבות ללכד את השורות ולפתוח שער של אהבת ישראל לזכר יקיריהן, יקירינו. אני גאה בהחלטה לבחור בכן, האמהות, להשיא יחד משואה אחת הבאה ללכד את השורות ולרומם את רוחה של האחדות בעמנו".

שלושת הנערים (צילום: חדשות 2)
שלושת הנערים | צילום: חדשות 2

שלוש האמהות בלטו במהלך ימי החיפושים אחר בניהן, והעבירו מסר של אמון במערכות הביטחון ובדרג המדיני. הן אף הוזמנו לדבר במועצת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה. בהמשך ייסדו שלוש המשפחות את "יום האחדות", ששיאו טקס חלוקת פרס ירושלים לאחדות ישראל לאישים, ארגונים או מיסמים בעלי השפעה בתחום.

לאחר חטיפת הנערים פתח צה"ל במבצע "שובו אחים" שנועד למציאת השלושה, עד ש-18 ימים לאחר החטיפה נמצאו גופותיהם. שלושה חודשים לאחר מכן, אותרו שני הרוצחים בבית בחברון, והם נהרגו במהלך פעילות משולבת של צה"ל, ימ"מ ושב"כ.

מירי רגב (צילום: Alex Kolomoisky, חדשות)
רגב. בישרה על ההחלטה | צילום: Alex Kolomoisky, חדשות

תחילה העריכו גורמים פוליטיים כי המהלך נועד להכשיר הדלקת משואה בידי מייסדי SpaceIL, אך כעבור מספר שעות נודעה הסיבה האמיתית למהלך.