'עוד שנת מאסר...'

מנדלבליט מכחיש: אנחנו לא 'תופרים תיקים'

הפרשנים המשפטיים רמזו כי אם נתניהו ימנה את יריב לוין לשר המשפטים הוא יקבל עוד שנת מאסר, והרשת החלה לסעור. כעת מגיב היועץ המשפטי לממשלה - ומכחיש (פוליטי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

אמירה, שנאמרה ספק ברצינות ספק בציניות, הצליחה לעורר מחדש את הזעם כלפי מערכת המשפט, וגררה הכחשה הערב (ראשון) מפיו של היועץ המשפטי לממשלה.

תחילת הסיפור בדיון טלוויזיוני במהלכה דנו באפשרות למינויו של יריב לוין, אחד מגדולי מבקרי מערכת המשפט במתכונתו הנוכחית, לשר המשפטים הבא.

הפרשן אמנון אברמוביץ' אמר בהתייחסות לכך: "יריב לוין לא רק מבקר את מערכת המשפט. הוא ממש מגדף אותה. אני אגיד בצחוק, ממש בצחוק: יריב לוין שר משפטים, זה עוד שנת מאסר לנתניהו".

פאנל הפרשני המאיים (צילום מסך: מתוך 'החדשות')

הדברים עוררו מחדש את הטענה כי מערכת המשפט תופרת תיקים למתנגדיה, ודוגמאות כמו פרופסור יעקב נאמן או חיים רמון, צצו ועלו מחדש.

אך הערב, כאמור, מכחיש היועמ"ש בקולו כאשר אמר כי "העיקרון בדבר עבודה ממלכתית, א-פוליטית ונעדרת משוא פנים הוא אבן יסוד בעבודתם של כלל הגופים המשפטיים הפועלים בשירות המדינה".

לדברי אביחי מנדלבליט, "זהו עיקרון יסודי המהווה תנאי בלעדיו אין ליכולתנו לשרת את הציבור, ולהגן על שלטון החוק".

"העיקרון הזה מלווה גם אותנו במוסד היועץ המשפטי לממשלה בעשייה היומיומית – בייעוץ המשפטי לממשלה, בייצוג המדינה בערכאות ובאכיפת הדין. מכוחו של עיקרון זה, השיקולים המכוונים את עבודתנו הם לעולם שיקולי הדין והמשפט".

בהתייחסות אקטואלית אמר כי "בימים האחרונים היו פרסומים שונים כאילו ישנם שיקולים לא מקצועיים שעלולים חלילה להשפיע על עבודתנו, בהקשר למינויים כאלה ואחרים".

"אני מבקש להבהיר באופן הברור ביותר כי הפרסומים הללו הם חסרי כל ביסוס. הם רעים ומזיקים. לא היה כדבר הזה ולא יהיה כדבר הזה", הכחיש.

יצוין כי בפוסט הבהרה של כתב המשפט גיא פלג, כתב: "אני לא חושב שמערכת האכיפה רודפת את מי שמאתגר אותה. אני לא חושב שמערכת האכיפה מחסלת או מנסה לחסל פוליטיקאים לעומתיים".

"אבל מה? חשודים, כמעט כולם, נאשמים, כמעט כולם, סבורים שהחוקרים והתובעים לוקחים אותם אישית, רודפים אותם. מנקודה זו הערכתי שראש הממשלה, שסבור שהחקירה כנגדו לא הייתה נקייה יחשוש למנות שר משפטים לעומתי למערכת המשפט".

פלג הוסיף: "אין לו מה לחשוש. בין שימנה ובין שלא, יש לו תיק גדוש ראיות להתמודד איתו. תיק שהוא פרי המעשים שלו ורק שלו. גם איילת שקד הייתה לעומתית למערכת. פרופסור דניאל פרידמן בוודאי. איש לא חקר אותה. איש לא חקר אותו. להבנתי איש גם לא חשב לחקור אותם. כך זה כשאתה אדם הגון. איש לא רודף אותך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר