הבוקר (ראשון) נערכה ישיבת הממשלה הראשונה מאז הבחירות - וממנה נעדרו בהפגנתיות השרים איילת שקד ונפתלי בנט שלא הצליחו לעבור את אחוז החסימה עם מפלגתם "הימין החדש". במהלך הישיבה נשאל נתניהו על ידי הכתב מיכאל שמש מכאן 11 בנוגע לממשלת אחדות - ונפנף את ידו בביטול‎

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

חלק מהשרים שנכחו בישיבה הצטלמו יחד עם הצו שעליו חתם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובו ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית ברמת הגולן. נתניהו פתח את הישיבה בהתייחסות להתרסקות של "בראשית" על הירח. "אנחנו אחת מ-7 מדינות שיצאו למסע בירח ואנחנו אחת מ-4 המדינות שנחתו על הירח", אמר. "לא נחתנו בצורה מיטבית אבל זה קרה". בשלב זה התייחס להכרזתו החגיגית של מוריס קאהן אמש בפגוש את העיתונות על "בראשית 2".

אנחנו עכשיו יוצאים למשימה חדשה", אמר נתניהו. "החברה שעמדה מאחורי בראשית עומדת מאחורי הפרויקט הבא - אני מעריך שיש לנו ניסיון טוב להצליח בפעם השנייה. אני חושב שנוכל להתמודד איתה". 

בדרך לממשלת נתניהו ה-5 (צילום: החדשות‎)
רה"מ נתניהו, הבוקר | צילום: החדשות‎

לאחר מכן נתניהו עבר לעסוק בבחירות, וגם בממשלה הבאה: "אני מבקש לברך את חברי הממשלה על 4 שנים של עבודה ועשייה. זה ניכר ברצון הציבור לחדש לנו את המנדט. בצורה מאוד מוצלחת וברורה של שריי הממשלה. נמשיך לעשות את זה גם בממשלה הבאה".

למרות שהפסידו, שקד ובנט לא יורדים מהכותרות. על רקע ההאשמות של השניים על אי-סדרים לכאורה בקלפיות, ועדת הבחירות המרכזית פרסמה ביקורת חריגה בחריפותה על הימין החדש - וכתבה שראשיה מפיצים "מצג שווא".

בנט ושקד, ארכיון (צילום: אסתי דזיובוב/TPS, חדשות)
נעדרו בהפגנתיות מהישיבה הבוקר. שקד ובנט | צילום: אסתי דזיובוב/TPS, חדשות

לפי ההודעה שפרסמה ועדת הבחירות הבוקר, "כל פניה של נציגי הימין החדש בכל אמצעי שהוא נבדקה מיד עם קבלתה ומבלי להידרש לפורמליסטיקה ולטפסים". עוד נכתב כי יו"ר הוועדה המשנה לנשיא בית המשפט העליון חנן מלצר, התיר באופן חריג ולפנים משורת הדין, לנציגי הימין החדש לעיין בחומרים מהקלפיות המיוחדות".

אחרי שבאופן סופי מפלגת הימין החדש לא השיגה את מספר הקולות הדרוש כדי לעבור את אחוז החסימה ונותרה מחוץ לכנסת ה-21, שקד פרסמה אמש פוסט שבו הודתה לפעילי מפלגתה והבטיחה: "נעבור על הקלפיות ונבדוק אם נפלו טעויות".