מושב נס הרים: מעוז הח"כים

במושב הקטן והפסטורלי במטה יהודה מתגוררים כאלף תושבים בלבד • לא פחות משלושה מהם יכהנו בבית המחוקקים • "זו גאווה גדולה למושב"

צילום: מרים צחי // "יש בנס הרים המון אנשים טובים"

כאלף תושבים בלבד מתגוררים במושב הפסטורלי והשקט נס הרים, הנמצא במטה יהודה, אבל לא פחות משלושה מהם נבחרו השבוע לכהן כחברי כנסת. 

חילי טרופר ויועז הנדל מכחול לבן ורועי פולקמן מכולנו ייצאו בכל בוקר אל הפעילות הפרלמנטרית שלהם מבתיהם בנס הרים, מושב הממוקם בין בית שמש לירושלים. רחל אלון מרגלית, נציגת נס הרים במליאת המועצה האזורית מטה יהודה, התייחסה לנתון הייחודי: "הם הגיעו להתגורר בנס הרים עם החיידק הזה. שלושתם היו מעורבים פוליטית לפני שהגיעו ליישוב, בעלי תחושת שליחות ציבורית, ערבות הדדית ופעילות לטובת הכלל".

"הנתון הזה לא מפתיע אותי, כי אני מכירה אותם שנים רבות והיה ברור שהם יגיעו רחוק אם רק ירצו בכך. הם אנשים ערכיים בעלי יכולת פעולה מוכחת, והמטרה שלהם היא לרתום את האיכויות האלה לטובת הציבור בישראל. זה לא דבר שצמח בנס הרים, אף שהיו הרבה חוגי בית באזור שלנו לקראת הבחירות". 

טרופר ציין כי "יש בנס הרים המון אנשים טובים שאכפת להם מהמדינה וגם קהילה, שרבים מחבריה מעורבים בעשייה למען החברה. טוב לנו להיות חלק מקהילה כזו". 

הנדל, טרופר ופולקמן // צילומים: ינאי יחיאל, קוקו, אורן בן חקון

הנדל מסר כי "הגענו להרחבה של נס הרים לפני 8 שנים, עם חילונים ודתיים, במושב דתי שהוקם בשנות ה־50. המושב מדהים. יש כאן המון אנשים שמעורבים חברתית, מנהלי בתי ספר, רופאים, עמותות. יש בנס הרים מגוון ישראלי יפה בקהילה מעורבת. האנשים הוותיקים חמים והיו להם הרבה שנים קשות עד שהקימו את המושב".

הנדל סיפר כי בית הכנסת של המושב הוא מוקד התרחשות מרכזי: "גדלתי בציונות הדתית. חילי ואני מתפללים באותו בית כנסת, שם החל הקשר הפוליטי בינינו. אנחנו חברים גם של פולקמן שהוא לא דתי, אבל מגיע לבית הכנסת לבר מצוות ונוצרת דינמיקה מעניינת". 

זאב רפאל, לשעבר יו"ר ועד האגודה בנס הרים, הוסיף כי "זו גאווה גדולה למושב. הם לא בני המושב. עשינו הרחבה והם הצטרפו אלינו. הם מקסימים ונחמדים ושלושתם חלק בלתי נפרד מהמושב. זה יפה שהם נבחרו לכנסת. אני לא חושב שמישהו תכנן את זה".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר