יום שישי, 17.05.2024 שעה 10:47
לאומית גברים 23-24
492205-231328אליצור נתניה
472176-231428מכבי רחובות
472413-251329עירוני נהריה
472234-226229גלבוע/גליל
412363-236628עירוני רעננה
402283-233827מכבי ראשל"צ
402331-228428הפועל בני כפר קאסם
392329-222528מכבי מעלה אדומים
392297-219028מ.ס צפת
392336-218728א.ס. רמה"ש
382402-240328מכבי חיפה
372095-211726אליצור אשקלון
372189-214125אליצור שומרון
לוח משחקים
  • גלבוע/גליל
  • 59 - 64
  • מכבי רחובות

"צריך להמשיך לבוא כאנדרדוג ולהלחיץ את רעננה"

ביבנה חגגו את גניבת הביתיות בסדרת רבע הגמר, סגלוביץ': "לא יתנו לנו, ניקח", במוצקין מרוצים, אקסטזה בנתניה מהבטחת ההישארות, בלאגן ברחובות

|
שי סגלוביץ'. ניצחון גדול (איציק בלניצקי)
שי סגלוביץ'. ניצחון גדול (איציק בלניצקי)

אם עוזבים לרגע בצד את אליצור אשקלון שעשתה את הבלתי ייאמן ועלתה ל-0:1 בסדרה מול המדורגת שלישית הפועל גליל עליון, חייבים לדבר על הסנסציה שחוללה אליצור יבנה. הקבוצה שדורגה רק שמינית בתום העונה הסדירה בליגה הלאומית היממה את המוליכה מכבי רעננה עם 76:79 במטרווסט במשחק הראשון של סדרת רבע הגמר ביניהן והיא קרובה לחצי הגמר.

המאמן המפסיד אבנר יאור אמר: "חוסר ריכוז ונחישות בחצי הראשון גרמו לנו להיכנס לבור לא פשוט, אך ידענו לא לוותר ולחזור למשחק ואף להוביל אך לצערנו זה לא הספיק הפעם. אנחנו תמיד נשארים ביחד וזה הכח שלנו, אני סומך על החבר'ה שלנו שיגיעו עם אנרגיות טובות ובגישה נכונה למשחק הבא. אנחנו לא מונעים מחשש אף פעם, אלא אך ורק מאמונה אחד בשני ובמה שאנחנו עושים כקבוצה. יש לנו כעת משימה אחת לפנינו והיא לנצח את המשחק הבא ולהחזיר את הסדרה אלינו למשחק מכריע".

המאמן המנצח במטרווסט שי סגלוביץ' הסביר ל-ONE: "קודם כל ניצחון מאוד קשה נגד קבוצה מוכשרת בטירוף ומאומנת מאוד. אני מאוד שמח מאיך שהשחקנים הופיעו למשחק עם הבנה מלאה של המילה אנדרדוג. ברבע השלישי לצערי נגררנו לקצב ולמשחק ההתקפה של רעננה אבל אני מאוד שמח שלמרות שהריצה המשיכה ברבע הרביעי ב5 הדק' הראשונות, ידענו לחזור במאני טיים למה שהביא אותנו לסיטואציה בחצי הראשון וזה לחימה, הקרבה, להיות ראשונים לכל כדור לא משנה מה קורה בצד השני".

שחקני יבנה ורעננה במאבק על הכדור (ליאוניד קרייזר)שחקני יבנה ורעננה במאבק על הכדור (ליאוניד קרייזר)

עוד הוסיף: "לגבי ההמשך, אני עדיין חושב ומאמין שאנחנו צריכים לבוא עם הבנת המילה אנדרדוג ולשים את הלחץ עוד על רעננה. לבצע יותר טוב ברגעים שפחות הולך לנו התקפית ולא לתת להחטאות להשפיע עלינו הגנתית. אני מאוד שמח שעצרנו את רעננה על 76 בדרך שרצינו שהדבר הזה יקרה. יש לנו ניסיון, אבל ניסיון לא משפיע למשך כל ה 40 דק. צריך להביא את המשחק לזמן שהוא כן ואני מקווה ומאמיו שנדע להיות שם גם בשישי. אף אחד לא ייתן, צריך לקחת ובגישה הנכונה".

מי שכן עמדה במשימה ושמרה על הביתיות היא מכבי קריית מוצקין שרשמה 60:72 ביתי על אליצור קריית אתא. "היה משחק פלייאוף טיפוסי, אגרסיבי מאוד, מרוצה מאיך ששמרנו", סיפר המאמן המנצח רועי פרל. "בסך הכל עמדנו במטרות שלנו בהגנה. זה רק חלק ראשון מסדרה ארוכה וקשה. אנחנו צריכים כבר עכשיו להתחיל להסתכל על המשחק הבא ולהתכונן, כי מולנו עומדת קבוצה טובה מאוד. אני לא חושב שקריית אתא הייתה חלשה, היה משחק פיזי, טבעה של סדרה היא שכל משחק הוא בפני עצמו, התוצאה לא אומרת כלום לקראת יום שישי, צריכים לשחק טוב במשחק הבא ולהסתכל הלאה".

עוזר המאמן עודד הנדלר טען: "קודם כל מגיע קרדיט גדול למוצקין ולרועי, זו קבוצה מצוינת וקשוחה. מבחינה הגנתית וטקטית הגענו מצוין, עצרנו אותם ברבע הראשון על 14 נקודות וברוב המשחק הם היו תקועים. בסוף הם קלעו 72 נקודות אחרי שעוד הימרנו בסוף. הסיפור היה ברבע השני שעשינו טעויות ושילמנו עליהן. מבחינה התקפית לא שיחקנו חכם ונכנסנו למלכודות שמוצקין טמנו לנו. הגענו ללא מעט זריקות טובות שלא נכנסו. אנחנו בטוחים שבבית יהיה סיפור שונה. נעשה התאמות ונגיע יותר קשוחים. מאמינים בקבוצה, תמיד שהיינו עם הגב לקיר ידענו לנצח, ובשישי אנחנו עם הגב לקיר!".

לעת עתה, חילופי המאמנים במכבי חיפה הוכיחו את עצמם ועד כה למאמן החדש, דניאל סאואנה, יש מאזן מושלם על הקווים וגם הוא עלה יחד עם חניכיו ל-0:1 בסדרה מול הפועל עפולה, אחרי 82:90 ביתי ברוממה. המאמן הסביר בסיום: "השחקנים הוציאו היום לפועל את תכנית המשחק שלנו, אני חושב שברוב שלבי המשחק שיחקנו באמת בצורה שקולה ורצינית. היינו ממושמעים מאוד בהפתעה, הצלחנו להזיז את הכדור כמו שרצינו ולקחנו זריקות טובות ואני שמח על כך".

ווילי וורקמן עם הכדור (עמרי שטיין)ווילי וורקמן עם הכדור (עמרי שטיין)

מנגד, ניר קפלן מאמן הקבוצה המפסידה, טען כי: "לא שיחקנו היום מספיק טוב בשביל לנצח. מכבי חיפה שיחקו טוב ידענו בשביל לנצח ברוממה אנחנו צריכים להיות טובים. היו מספר פרמטרים שהתכוננו אליהם ולא עבדו כל כך טוב. אנחנו מרימים את הראש ומתחילים בהכנות למשחק ביום שישי, בשבילנו משחק על עונה שלמה". בן קרטר שקלע 17 נק' הוסיף: "היה משחק לא קל הלילה ולצערי הפסדנו אבל אנחנו בטוחים בעצמו וביכולת שלנו כקבוצה. אנחנו נעשה את ההתאמות שצריך ונבוא מוכנים למשחק ביום שישי".

בפלייאוף התחתון, הלחץ במכבי רחובות ממשיך לבעבע והסכנה לרדת ליגה היא מוחשית ביותר כעת אחרי ה-94:85 ברוממה מול הפועל חיפה. בשל חילוקי דעות עם הצוות המקצועי, ל-ONE נודע כי אבירם זליקוביץ' לא התלבש בגלל סיבה זו למשחק ולעת עתה הוא לא חלק מהסגל של חנן הירשוביץ, שכשל במשחק הבכורה שלו על הקווים כמחליפו של מיקי גורקה. במועדון מבינים כי הפסד נוסף ככל הנראה יגזור את גורלם לרדת לליגה הארצית, חרף השקעה בלתי מתפשרת העונה והעמדת התקציב הגבוה בתולדות המועדון.

גארד הפועל חיפה נועם לייש בסיום המשחק: "ידענו לפני המשחק כמה המשחק הזה הוא חשוב, זה אומנם לא פשוט לנצח קבוצה פעמים באותו השבוע והיה חשוב שנבוא קשוחים למשחק ורק ככה נעשה את זה ואני שמח שהצלחנו לעמוד במשימה, עכשיו אנחנו מתחילים להתכונן למשחק נגד נתניה בשישי". ג'אמר יאנג שלהט עם 35 נקודות הוסיף: "שיחקנו קשוח במהלך כל המשחק ונתנו את הנשמה במהלך המשחק שהיה קשה ופיזי, תודה ענקית לקהל ואנחנו מתחילים לעבוד לקראת המשחק הבא".

נועם לייש עם הכדור (עמרי שטיין)נועם לייש עם הכדור (עמרי שטיין)

אלעד חסין הוסיף: "זה ניצחון חשוב מאוד שלנו שמשפר את הסיכוי שלנו להישאר בליגה, אבל זה עדיין לא סופי ועכשיו יש לנו 4 משחקים שבכל אחד מהם נבוא להלחם ולנצח. בנוסף, יש כמובן חלק גדול לכל מי שמסביב מאמני כושר, פיזיותרפיסטים, הנהלה וכל מי שעזר להכין בצורה טובה את השחקנים במהלך השבוע האחרון, וכמובן תודה גדולה לקהל על תמיכה בלתי פוסקות, לפני במהלך המשחק ואחריו".

באליצור נתניה נשמו לרווחה אחרי ה-76:89 על הפועל רמת גן/גבעתיים שהבטיח לקבוצה סופית את ההישארות בליגה עוד עונה. המאמן עידן פלדה סיכם ל-ONE: "נשארנו בליגה, לא תיאורטית ולא מעשית. זהו, זה נגמר ומדובר בהישג ענק. אם מסתכלים את הקבוצות בפלייאוף התחתון כמו מכבי רחובות, הפועל חיפה ור"ג ואנחנו בעונה ראשונה בלאומית וארבעה מחזורים לפני הסוף יצאנו מהסרט מלחמה. אפשר לחזור לישון בשקט, עשינו מאזן יפה והיינו נגיעה מהפלייאוף. זה הישג ענק, מי היה מאמין? תענוג, הצלחה ענקית, כולנו מאושרים ובשמיים. העונה הבאה? מתחיל לחשוב על זה, אבל עוד חזון למועד. הייתה עונה קשה מאוד, כל הקבוצות שיש להן פי 3 ו-4 תקציב, עם מסורת ממשיכות להלחם ואנחנו ניצלנו".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */