כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
פייגלין יכריע

סקרים אחרונים: נפתח פער של 5 מנדטים

אם נתניהו לוקח את תוצאות הסקר הנוכחי ברצינות, עליו לפעול לפני שיהיה מאוחר. על פי תוצאותיו, 'הליכוד' יורד מכוחו הנוכחי בשלושה מושבים, ואילו 'כחול לבן' בראשות גנץ ולפיד מקבלת 32 מנדטים | לפי הסקר, פייגלין יקבע איזו ממשלה תקום | ליברמן בחוץ | רוב הציבור סבור כי נתניהו ירכיב את הממשלה | יהדות התורה מתחזקת בשני מנדטים, לעומת ש"ס שיורדת בשניים 

סקרים אחרונים: נפתח פער של 5 מנדטים
גנץ, פייגלין, ליברמן ונתניהו צילום: תומר נויברג/הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מביע חשש ומאיץ בבעלי התפיסה הימנית להתעשת ולצאת להצביע עבורו וכל זאת בצדק. סקר שערך הפרופ' יצחק כץ ומתפרסם הבוקר בעיתון 'ישראל היום', מאשש את החששות. לפי תוצאותיו, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, התוצאה היתה אמנם טובה לגוש הימין באופן כללי, אך רעה באופן אישי לנתניהו ולליכוד.

על פי התוצאה, 'כחול לבן' היתה המפלגה הגדולה עם 32 מושבים, אחריה 'הליכוד' עם חמישה מושבים פחות - 27, מפלגת 'העבודה' שומרת על מקומה השלישי עם עשרה מושבים, אחריה 'יהדות התורה' עם 8, כך גם 'מרצ' עם 8. 

חמש מפלגות מקבלות בסקר ששה מושבים; מדובר ב'ימין החדש' בראשות בנט ושקד, איחוד מפלגות הימין בראשות פרץ, סמוטריץ ובן גביר, 'כולנו' של כחלון, 'זהות' בראשות משה פייגלין ותע"ל-חד"ש בראשות איימן עודה ואחמד טיבי. בתחתית הסקר נמצאת ש"ס עם חמישה מושבים.

מי שנותרים מחוץ לכנסת, על פי תוצאות הסקר, הן מפלגות 'ישראל ביתנו' של ליברמן, 'גשר' של אורלי לוי אבקסיס, רע"מ-בל"ד, שמקבלות 2% כל אחת - שווה ערך לשני מנדטים. מפלגת 'צומת' של אורן חזן מקבלת רק 0.9%, פחות ממנדט.

מניתוח תוצאות הסקר, עולה כי אם נכליל את פייגלין כמפלגת ימין, הרי שלגוש הזה ישנם 64 מושבים, לעומת גוש השמאל-מרכז-ערבים שזוכה ב-54 מושבים. הוי אומר משה פייגלין, מי שבעבר התמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד והפסיד, צפוי להיות האיש שיכריע איזו ממשלה תקום ובראשות מי מהשניים.

רוב הציבור משוכנע - נתניהו ירכיב את הממשלה

מקרב הנשאלים עולה כי 52% סבורים כי נתניהו יהיה זה שירכיב גם את הממשלה הבאה, 27% סבורים כי בני גנץ יזכה להרכיב את הממשלה. 21% השיבו כי אינם יודעים מי מהשניים ירכיב. 

בסקר השתתפו 1,002 נשאלים טלפונית ואינטרנטית. הם מהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל עם טעות דגימה קטנה מהרגיל - 3.1% בלבד.

69% מקרב משתתפי הסקר השיבו כי מערכת הבחירות הינה מלוכלכת, 14% כי היא אלימה, חמישה אחוזים סבורים כי ראויה. 12% הגדירו אותה כמערכת בחירות הוגנת.

לגבי ממשלת אחדות כאשר 'הליכוד' ו'כחול לבן' בתוכה, 46% מתנגדים לממשלה שכזו, לעומת 31% שתומכים. 

הסקר מגלה עוד, כי רק תשעה אחוזים יעברו להצביע ל'כחול לבן' באם יאיר לפיד יוותר על הרוטציה בראשות הממשלה עם בני גנץ, ארבעה אחוזים השיבו כי יעזבו את 'כחול לבן' במקרה שכזה.

מן הסקר עולה נתון נוסף, שיעור הבטוחים שיצביעו עבור המפלגות; הליכוד 70%, העבודה 77%, כחול לבן 72%, יהדות התורה 71%, בל"ד - רע"מ 50%, כולנו 60%, איחוד מפלגות הימין 76%, זהות 54%, ישראל ביתנו 64%, ש"ס 63%, מרצ 48%, הימין החדש 63%, תע"ל - חד"ש 47%, 35% השיבו כי אינם יודעים.

כמו כן נשאלו משתתפי הסקר, מי יטפל יותר טוב בנושא הביטחוני? נתניהו וגנץ רושמים שוויון - 40% כל אחד. בנושא הכלכלי נתניהו זוכה ל-40% לעומת גנץ עם 36%, בנושא החברתי נתניהו עם 27% לעומת גנץ עם 45%. 

ללא קשר לדעותיך, מי אתה חושב שירכיב את הממשלה הבאה? 58% נתניהו מול 21% לבני גנץ, 21% אף אחד מהם/לא יודע.

יצוין כי על פי חוקי הבחירות, בשלושת הימים האחרונים שלפני הבחירות אסור לפרסם סקרים, כך שסקרים אלו, הינם מהאחרונים שמתפרסמים בבחירות הללו.

 

סקר מנדטים בחירות 2019 בחירות לכנסת ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד