בש”ס זועמים: למה ישי וג’ הביעו מחאה רק בצהרים

המערכון ב'ארץ נהדרת' שהציג בזלזול בוטה את הגר"ע יוסף זצ"ל, עורר מיד מחאה בש"ס. אבל רבים תהו: מדוע אלי ישי שותק? • רק בשעות הבוקר המאוחרות צייץ מחאה • דוברו: "לא היה מודע. כשסיפרתי לו היה בהלם" • גם ליצמן נזכר בצהרים • 'בצלמו': "השעיית התכנית מיד וקנס"
אריה ריבקינד
כ"ח אדר ב' התשע"ט / 04.04.2019 12:10

תוכנית הבידור ‘ארץ נהדרת’, המשודרת בקשת 12, הציגה אמש (רביעי) – כפי שפורסם לראשונה בחרדים 10 – מערכון מביש, שהציג בזלזול בוטה את מרן הגר”ע יוסף זצ”ל. המערכון, בו גולמה דמותו של מנהיגה הרוחני המנוח של המפלגה, הוצג על רקע קמפיין ש”ס במערכת הבחירות לכנסת ה-21.

אולם בעוד תנועת ש”ס ונצגיה הביעו מחאה, מכיוון מפלגת יהדות התורה לא נשמעה כל מחאה.

מה שעורר תהיות במיוחד, הייתה שתיקתו של יו”ר ‘יחד’ אלי ישי, מי שהיה יו”ר ש”ס ונאמן ביתו של הגר”ע זצ”ל שנים רבות.

בש”ס זעמו על כך ואף היו גם מי שטענו כי ביהדות התורה אסרו עליו להביע מחאה.

רק היום, בשעות הבוקר המאוחרות, הגיב אלי ישי בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: “לשמחתי אינני צופה בתוכניות הרדודות המשודרות מדי ערב בטלוויזיה. אך הבוקר הובא לידיעתי שאמש באחת התוכניות נחצו שוב הקווים האדומים, וביזו את דמותו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל.

“בושה וחרפה שקומץ אנשי תקשורת תל אביבים מרגישים בנוח לפגוע ברגשותיהם של מליוני אזרחי ישראל, שומרי תורה ומצוות המוקירים תורה ולומדיה, שעבורם גדולי ישראל הם סמל ומופת”.

ישי הוסיף: “מחובתינו למחות על ביזוי כבוד התורה ולא לעבור אל סדר היום. אנחנו נמצאים בתקופת מלחמה על צביונה היהודי של מדינת ישראל, ותופעות בזויות כגון אלו, רק מעצימות את הקיטוב והזלזול במסורת ובתרבות של רובם המוחלט של אזרחי ישראל”.

מדוע באמת אלי ישי הביע מחאה רק הבוקר, שאלנו את דוברו. הוא היה צריך אישור כדי להגיב?

“אלי לא היה מודע לזה. כידוע הוא לא רואה אינטרנט ואפילו וואטסאפ אין לו. לא מזמן סיפרתי לו והוא היה בהלם – וביקש להוציא הודעה”.

מנגד, בש”ס יש מי שמתעקשים כי ישי ידע על המערכון כבר אמש.

גם סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן, הגיב רק בצהרים: “הלעג והבוז של אנשי ארץ נהדרת כלפי דמותו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ”ל ראויים לכל גינוי. לזלזל בבוטות במנהיג רוחני בעל שיעור קומה – זה קו אדום שלא חוצים גם בהומור. זו חוצפה ועל אנשי התכנית להתנצל על מעשה לא ראוי זה”.

בתוך כך, שי גליק, מנכ”ל ארגון ‘בצלמו’, הגיש תלונה לנציב פניות הציבור, דוד רגב, כנגד עורכי התכנית.

תחת הכותרת “הנדון: פגיעה ברגשות דת של מליוני מאמינים. זילות הדת ופגיעה ברב עובדיה ז”ל שנפטר ואינו יכול להגיב” – כתב גליק: “אתמול בארץ נהדרת עשו מערכון הלועג לרב עובדיה ז”ל.
המערכון כולו נחות ובוטה וכמובן שקרי. הרב עובדיה היה איש אשכולות שכולו תורה ודאגה לעם ישראל.

“חרף זאת הוא הוצג במערכון בצורה שלילית ושקרית. כידוע יש בישראל חוק האוסר פגיעה ברגשות דת. לא לחינם החוק הזה נחקק. במעשה זה חצתה ארץ נהדרת שוב קו אדום. הרב עובדיה לא יכל להגיב שכן הוא כבר נפטר. מליוני מאזיניו ומאמיניו הם אלה שמגיבים ואומרים די”.

גליק דורש: “אודה להשעיית התכנית מיידית וקנס חמור לזכיין”.

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שתוכנית הבידור ‘ארץ נהדרת’ חוצה את גבולות הטעם הטוב. עוד בחייו הוצג הגר”ע זצ”ל על ידי עורכי התכנית באור מבזה, משפיל ומקומם.

מתנועת ש״ס נמסר אמש: “‘ארץ נהדרת’ ראויה לכל גינוי על מופע ההלעגה המביש הערב בדמותו של מרן הקדוש רבי עובדיה יוסף זצ”ל, אשר כמליון איש צעדו אחר מיטתו וראו בו מנהיג יהודי נערץ ומודל לחיקוי.

“הגיע הזמן שגם עורכי תכניות הבידור יבינו שיש ציבור החי מחוץ לגבולות רחוב רוטשילד, ציבור המחובר למסורת ולרבנים, ויש דברים שעליהם לא צוחקים”.

בש”ס הדגישו: “ל’אנשי רוח’ חילוניים הם לא היו מעזים לנהוג כך. תתביישו לכם!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אולי רק שסניקים יושבים לראות את השטויות האלו - -
    04/04/2019 15:00
    אשת
  1. אה