“לפיד מבין שעשו עליו סיבוב, שפת הגוף של גנץ ולפיד משדרת תבוסה”

עו"ד איתן לוין ממשרד פאר-לוין וספי עובדיה, הכתב הפוליטי של 'חדשות 13' על מערכת הבחירות • הפרשן עו"ד איתן לוין על האפשרות שיאיר לפיד יוותר על הרוטציה: "זהו מהלך סופני מבחינתו"
חרדים 10
כ"ז אדר ב' התשע"ט / 03.04.2019 10:49

עו”ד איתן לוין ממשרד פאר-לוין וספי עובדיה, הכתב הפוליטי של ‘חדשות 13’, דברו הבוקר (רביעי) ב-103fm על המצב הנוכחי של מערכת הבחירות הסוערת.

לאחרונה צפה השאלה אם לפיד יפרוש מהרוטציה זה יעזור או לא יעזור לכחול לבן לנצח את הבחירות. אצל ציפי לבני שפרשה ברגע האחרון זה לא עזר בבחירות הקודמות.

עו”ד איתן לוין: “בבחירות 2015 הסקרים באמת הצביעו שללא לבני היה סיכוי לגרוף עוד שניים-שלושה מנדטים ולכן היא הועלמה מהקמפיין. המציאות הייתה טיפה שונה. כשאתה עושה סקרים תוך כדי קמפיין וממצב את עצמך לפי מצב הרוח הלאומי אתה פועל נקודתית ואז הנטייה הייתה להזיז אותה הצידה כדי להרוויח עוד מנדטים”.

ספי עובדיה: “אני לא בטוח שהרוטציה היא מרכז השיח הלאומי. נתניהו מנסה להציף את הנושא. ראיתי בקמפיין של הליכוד פנייה לסוקרים לדרוש לבדוק את אחוזי ההתאמה של לפיד לראשות הממשלה. נתניהו פונה לציבור ומבהיר שההצבעה היא גם עבור יאיר לפיד כראש ממשלה ולא רק לבני גנץ. אני לא בטוח שזה כל כך מטריד את הציבור”.

חלום חייו של לפיד הוא להיות ראש הממשלה. הוא השקיע ועבד המון עבור זה. אם הוא מחליט שהוא מוותר על הרוטציה הוא לא יוכל עוד להתמודד על ראשות הממשלה בעתיד.

עו”ד איתן לוין: “זה אכן יהיה מהלך הרסני מבחינתו. לקמפיין יש שפת גוף. שפת הגוף של גנץ ולפיד משדרת תבוסה לאחרונה. הם יודעים שביבי מנצח ולפיד נראה מגומד ליד גנץ ואיש לא מתכחש לזה. אם לפיד יחליט לפרוש זה יהיה סופו הפוליטי. אני חושב שהוא מבין שעשו עליו סיבוב, שהחיבור הזה עשה לו נזק ולבד הוא כנראה היה מצליח יותר”.

דווקא בליכוד יש לחץ גדול מהפסד הגדול.

ספי עובדיה: “נתניהו בשבוע האחרון עוד התלבט אם לעשות קמפיין גוואלד מחשש לפגוע בשאר מפלגות הימין. נראה שבימים האחרונים הוא כן עושה את זה. אני לא משוכנע שיש דאגה אמיתית בליכוד שהוא יפסיד את הבחירות אלא אני חושב שמדובר בטקטיקה. אני חושב שהבחירות הללו נותרו פתוחות והפער בין הגושים הוא הפיך כפי שהפער בין המפלגות הגדולות לא גדול. בכל השבועיים האחרונים קמפיין הליכוד התמקד בניסיון לרכב על גל המשברים של בני גנץ והפך את הבחירות למשעל עם כן או לא בני גנץ ובמקום נתניהו עם כתב אישום כן או לא. גנץ זכה להרבה מאוד בולטות, גם אם שלילית, אולי זה עוד עשוי לסייע לו”.

עו”ד איתן לוין: “אני מעריך תיקו וקרב ראש בראש בכפוף להפתעות של 48 השעות האחרונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות