נתניהו עוקף, אבי גבאי מזנק ל-14 – וליברמן נשאר בחוץ

לראשונה מאז האיחוד של כחול לבן: נתניהו מקבל בסקר של חדשות 13 את מספר המנדטים הגדול ביותר • אבל גוש הימין נחלש ל-62 מנדטים • אבי גבאי מזנק ל-14 • ישראל ביתנו ואורלי לוי לא עוברים את אחוז החסימה • יהדות התורה וש"ס משדשות עם 6 ו-5 מנדטים
חרדים 10
כ"ז אדר ב' התשע"ט / 02.04.2019 21:23

שבוע לבחירות: מסקר שערך פרופסור קמיל פוקס ופורסם הערב (שלישי) בחדשות 13 עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה המפלגה המובילה עם 29 מנדטים, בעוד מפלגת כחול לבן בראשות גנץ-לפיד הייתה מקבלת 28 מנדטים.

זאת לעומת 30 המנדטים בהם זכו שתי המפלגות בסקר הקודם.

מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי, לעומת זאת, רושמת בסקר זה זינוק מפתיע ומתחזקת ל-14 מנדטים, לעומת 10 מנדטים בסקר הקודם.

איחוד מפלגות הימין נותרת יציבה על 7 מנדטים.

יהדות התורה והרשימה המשותפת מקבלות 6 מנדטים כל אחת.

זהות של משה פייגלין נחלשה ועומדת בסקר זה על 6 מנדטים, במקום 7 בסקר הקודם.

הימין החדש בראשות בנט-שקד מקבלים 5 מנדטים. גם ש”ס עדיין מדשדשת עם 5 מנדטים.

מרצ ורע”מ-בל”ד מקבלות 5 מנדטים כל אחת.

כולנו סוגרת את רשימת המפלגות שעוברות את אחוז חסימה עם 4 מנדטים בסך הכול.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן וגשר של אורלי לוי אבקסיס לא עוברות את אחוז החסימה. אולם גשר מתקרבת לאחוז החסימה וקיבלה בסקר 2.9% מהקולות.

לפי סקר זה, גוש הימין נחלש ל-62 מנדטים לעומת 64 מנדטים בסקר הקודם, בעוד  גוש השמאל התחזק בשני מנדטים ועלה ל-58.

לשאלה מי מתאים יותר לכהן יותר כראש ממשלה, ענו 46% כי נתניהו מתאים יותר מגנץ, שזכה ל-37% בלבד. 17% ענו שאינם יודעים. התמיכה בנתניהו נחלשה לעומת הסקר הקודם, אז השיבו 51% כי הוא הראוי ביותר לכהן כראש הממשלה.

לשאלה אם תבוטל הרוטציה בכחול לבן ובני גנץ יכהן כראש המפלגה כל הזמן – האם זה יגדיל או יקטין את הסיכוי שתצביע עבור מפלגת כחול לבן, ענו 24% כי ביטול הרוטציה יגדיל את הסיכוי שיצביעו עבור כחול לבן. 6% ענו כי ביטול הרוטציה יקטין את הסיכוי שיצביעו עבור מפלגת כחול לבן ורוב המשיבים – 56% – ענו כי ביטול הרוטציה לא ישפיע על החלטתם. 14% השיבו שאינם יודעים.

לשאלה האם לדעתך בני גנץ יצטרף לממשלה בראשות נתניהו אם יציע, ענו 54% כי לדעתם במקרה כזה יו”ר כחול לבן יסכים להצטרף לממשלה בראשותו של נתניהו. 22% ענו כי לדעתם במקרה כזה בני גנץ לא יצטרף לממשלה בראשות נתניהו ואילו 24% ענו שאינם יודעים.

הסקר, שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, כלל 856 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-255 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת “פרויקט המדגם” בהנהלתו של ד”ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת “סטט-נט” בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.4%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות