תיקון עולם - החברה הגדולה מבין המגדלות קנאביס רפואי בישראל - הודיעה למטופליה בחודש שעבר על מחסור בתפרחת והנחתה את החולים לעבור לספק אחר. החברה הודיעה כי תטפל בפנייה באופן מהיר, אלא שמטופלים מדווחים על כאוס ועיכובים משמעותיים - והרישיונות מחכים לחתימה של משרד הבריאות. "מדובר בחולים סופניים, אנשים עם פוסט טראומה וחולים אחרים שזו התרופה שלהם והם לא מקבלים אותה - זו שערוריה".

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

קרן שחר, שבנה לוקה בפיגור קשה, באוטיזם ובאפילפסיה, שהקנאביס רפואי משפר את תפקודו באופן משמעותי, פרסמה פוסט בפייסבוק בשמו והראתה את מצבו בלי התרופה ועם התרופה. "ילדים בגילי מתקשרים עם העולם, אבל אני לא", כתבה. "תראו אותי איך אני עם הקנאביס ואיך אני בלי - כואב, בוכה, מתפרץ וסובל למה אני צריך לסבול? אימי מסרה את הרישיון שלי לפני חודש, הייתי 4 שנים בתיקון עולם ולתיקון עולם היו בעיות עם משרד הבריאות ולכן העבירו אותנו לשאיפה לחיים".

בשורה לצרכני הקנאביס הרפואי (צילום: החדשות)
מחסור בתיקון עולם | צילום: החדשות

"אבל אין רישיון ואין תרופה", סיכמה האם את הפוסט. "תסתכלו לי בעיניים תראו כמה אני יפה ומושלם. מישהו צריך לקחת אחריות על התרופה שלי שאקבל אותה בחזרה".

באתר של תיקון עולם מודיעים לחולים המטופלים שהם יכולים לעבור לשמן קנאביס או לקבל את התפרחת מספק אחר. "לפני שבועיים אמרו לי שהאישור הועבר לחתימה של משרד הבריאות", העידה מטופלת בתיקון עולם לחדשות Online. "עד היום לא חתמו לי עליו. אני חייבת את התרופה".

"אנחנו מגישים עבורכם את הבקשה למשרד הבריאות תוך שני ימי עבודה לכל היותר", מבטיחים בתיקון עולם. "משרד הבריאות יטפל בבקשה ללא המתנה של 45 ימי עבודה וללא צורך בהמלצת רופא. אנחנו ממשיכים ועוקבים אחר הטיפול בבקשה עד להדפסת רישיון לספק אחר".

ירון אדל, שסובל מפוסט טראומה והקנאביס הרפואי הוא כלי הכרחי להתמודדות שלו, טוען כי ההיערכות של החברה הייתה לקויה. "הם ביקשו למלא טופס באופן ידני וגיליתי ש-15,000 מטופלים מילאו אותו", הוא מספר לחדשות Online. "אני מחכה שבועיים וחצי ואני מכיר כאלה שמחכים חודש".

מתיקון עולם נמסר בתגובה: "תיקון עולם עדכנה את משרד הבריאות ואת לקוחותיה הרבים בדבר המחסור הזמני הצפוי בתפרחות. היות ולא ניתן על פי חוק (גם לחברות), לייבא ארצה קנאביס, החברה לא יכלה לייבא ממתקניה בחו"ל. החברה מסייעת לכל לקוחותיה אישית להסתייע באופן זמני ביצרניות וספקיות מורשות אחרות (לא ניתן לספק מהן מהחנויות שלנו) בתיאום עם משרד הבריאות. אנו עושים את המירב והמיטב לחזור ולשרת את מטופלינו מהר ככל שניתן".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מקור התקלה הוא בחברת תיקון עולם" שלא יכולה לספק חומר למטופלים. היחידה לקנאביס רפואי נרתמה מיד לסיוע והחל בתהליך העברה מסודרת של המטופלים לחברות אחרות שיש להן תוצרת. לא ניתן לבצע העברה אוטומטית שכן מדובר ברישיון שצריך להסב אותו לחברה אחרת. המשרד גייס את כל כוח האדם של היחידה לקנאביס רפואי ובנוסף שכר חברה שעובדת מול המטופלים על מנת להסדיר כל מקרה באופן פרטני.

"הדבר צפוי להסתיים תוך 7-10 ימים. אנו מצרים שמפיצים מידע כוזב בנושא - שכן מקור התקלה הוא בחברת תיקון עולם עצמה ולא במשרד".

ליצירת קשר עם הכתב: matanh@ch2news.co.il