תקף את המטופל ממושכות. אילוסטרציה (צילום: 123FR, חדשות)
אילוסטרציה | צילום: 123FR, חדשות

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כתבי אישום נגד אליהו סרנגה בן 42 מנתניה, אחיו חיים סרנגה בן 39 מבני ברק, גיסתו ניצן סרנגה בן 32 מבני ברק ונגד גדעון מחלוף בן 57 מבנימינה, בגין עבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בצוותא. האחים סרנגה מואשמים גם בשיבוש מהלכי משפט והדחה בעדות. אישום נוסף נגד חיים סרנגה - בהלבנת הון.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות 

על פי כתבי האישום, שהוגשו ע"י עו"ד טל פרג'ון ואלעד אשכנזי, ה-4 קיבלו כספים בגובה מאות אלפי שקלים במרמה ממשרד הביטחון. אליהו סרנגה הוא נכה צה"ל ובמשך שנים, באופן שיטתי, הוא חתם על דוחות שעות הליווי של מלוויו השונים שהוגשו לחברת הליווי המספקת את השירותים לנכי צה"ל, ביודעו שמדובר בדו"חות שאינם משקפים את שעות הליווי שביצעו מלוויו בפועל. כתוצאה מכך, מלוויו של הנאשם (הנאשמים האחרים), קיבלו במשך שנים, כספים בגובה מיליוני שקלים תמורת שעות ליווי שכביכול ביצעו.

בינואר 1999 נחתם הסכם בין חברת הליווי מטעם משרד הביטחון לבין הנאשמים, לפיו הם התחייבו לעבוד כמלווים של סרנגה בשעות שיוקצו להם. בתמורה הם יקבלו את שכרם לפי שעות העבודה בפועל. הנאשמים דיווחו לחברת הליווי, על שעות הליווי שביצעו, כביכול, ואליהו סרנגה חתם על האישורים.

החברה העבירה דיווח למשרד הביטחון על בסיס הדוחות שקיבלה. כתוצאה מכך, משרד הביטחון שילם שכר לנאשמים. במהלך השנים 2015-2005 קיבלו הנאשמים במרמה משכורות חודשיות מחברת הליווי וממשרד הביטחון, בהיקף כולל של כ-2.46 מיליון שקל. למרות השעות שהיו ממלאים ברובן המוחלט הנאשמים לא שהו כלל עם סרנגה. הנאשם נמנע מלגלות על המרמה לחברת הליווי ולמשרד הביטחון בשיחות שקיים עם נציגי חברת הליווי ובביקורת שנערכה בביתו.

במקום עבודת הליווי שלא ביצעו, שכרו הנאשמים את שירותיה של מלווה בשכר, עובדת זרה שליוותה בפועל את אליהו סרנגה, וקיבלה משכורת חודשית נמוכה משמעותית מהסכום ששולם לנאשמים ע"י חברת הליווי ומשרת הביטחון. הנאשמים קיבלו במרמה את שכר העבודה החודשים שלהם לחשבונות בנק שונים - זאת בהסתמך על מצג השווא שהציגו.

חיים סרנגה נאשם כי הלבין הון בסך כ-700 אלף שקל בכך שעשה פעולה ברכוש אסור וזאת במטרה להסתיר או להסוות את מקורו ואת זהות בעלי הזכויות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו