הנשיא טראמפ בעצרת תומכים (ארכיון) (צילום: רויטרס, חדשות)
הנשיא טראמפ בעצרת תומכים (ארכיון) | צילום: רויטרס, חדשות

התובע הכללי של ארה"ב העביר לקונגרס לפני כשבוע, תקציר מתוך דוח חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016 שקבע כי טראמפ לא ביצע פשע אך לא פוטר אותו לחלוטין מאחריות - הלילה (בין חמישי לשישי) הנשיא דונלד טראמפ תקף את הדמוקרטים ואת הדוח, ובפתח עצרת תומכים שקיים מישיגן הוא אמר: "אחרי שלוש שנים סוף סוף נגמרו הזיות הקנוניה".

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

"הוועדה המיוחדת השלימה את הדוח ולא מצאה שום קנוניה ושום שיבוש", טען טראמפ. "יכולתי לספר לכם את זה לפני שנתיים וחצי - די בקלות". הוא טען כי הדוח מזכה אותו זיכוי מוחלט אך פרט זה לא נכתב בחלק שפורסם. במהלך העצרת נשיא ארה"ב תקף את הדמוקרטים וטען כי הם ניסו להאשים אותו בהאשמות מזויפות כדי להחתים את נצחונו "ההיסטורי" כלשונו בבחירות.

צפו בסיכום עיקרי דוח מולר (צילום: רויטרס, חדשות)
התובע המיוחד, רוברט מולר | צילום: רויטרס, חדשות

לפני כשבוע, התובע הכללי של ארה"ב, וויליאם בר, הגיש לחברי הקונגרס האמריקני את התקציר של דוח החקירה על קשרי טראמפ-רוסיה. לפי ראש ועדת המשפט של בית הנבחרים, שקרא את התקציר שהוגש - הדוח של התובע המיוחד רוברט מולר אינו מאשים את הנשיא טראמפ בביצוע פשע אך לא פוטר אותו לחלוטין. כפי שכבר דווח, ראש הוועדה הוסיף כי משרד המשפטים לא מעוניין להגיש כתבי אישום נוספים בפרשה מעבר לאלה שהוגשו.

עוד נמסר כי הדוח של מולר לא מצא שאנשים שעבדו בקמפיין של טראמפ פעלו למען רוסיה במהלך הבחירות, זאת למרות שאישים המזוהים עם רוסיה העלו הצעות כאלה. כעת, עם חשיפת חלקי הדוח בפני חברי הקונגרס, צפוי להתחיל מאבק פוליטי באשר ללגיטימיות של הנשיא טראמפ. עם זאת, דוברת הבית הלבן כבר הגיבה לפרסום הערב וטענה כי הדוח פוטר לחלוטין את הנשיא טראמפ מכל מעורבות בפרשה.

מנהיגי הדמוקרטים ננסי פלוסי וצאק שומר (צילום: AP, חדשות)
מנהיגי הדמוקרטים ננסי פלוסי וצאק שומר | צילום: AP, חדשות

ולאחר פרסום הדוח המערכת הפוליטית בארה"ב סערה. בעוד מקורבי טראמפ טענו שמסקנות הדוח מעידות על זיכוי מוחלט של הנשיא, מתנגדיו מהמפלגה הדמוקרטית גרסו כי המסקנות לא אמינות. "הדוח מעלה יותר שאלות מאשר נותן תשובות", אמרו מנהיגי המפלגה.

ג'רי נדלר, שעומד בראש וועדת המשפטים בקונגרס, טען שהתקציר שהוגש העביר את ההחלטה באשר לגורל הנשיא - לידי הקונגרס עצמו. נדלר הודיע שיקרא לתובע הכללי וויליאם בר, אשר הגיש את המסקנות הסופיות, לשימוע בפני הוועדה: "לאור הסתירות המדאיגות וההחלטה הסופית שהתקבלה - אנו נקרא לתובע הכללי להעיד בפני הוועדה בעתיד הקרוב".

גם מנהיגי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס, צ'אק שומר וננסי פלוסי, יצאו בהצהרה משותפת בה הביעו חוסר אמון בזיכויו של טראמפ. הדוח של באר "מעלה יותר שאלות מאשר נותן תשובות", אמרו השניים. "לומר שהנשיא זוכה לחלוטין סותר את אמירותיו הקודמות של מולר, ולכן אין למסקנה הזו שום אמינות".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו