שתף קטע נבחר

ישראל ואיטליה יחתמו על שלושה הסכמי שת"פ

שרי התמ"ת והתשתיות יחתמו על הסכמים עם האיטלקים בתחומי ההכשרה המקצועית, טכנולוגיית מים וקידום טכנולוגי. משרד התמ"ת: "איטליה זקוקה לפתרונות בנושאי מים ומעוניינת להגדיל את השימוש באנרגיה סולרית לחימום מים, לחשמל ולשימושים נוספים בהם יש לישראל יכולות רבות"

ישראל ואיטליה יחתמו היום (ג') על מספר הסכמים לשיתוף פעולה בתחומי המים, ההכשרה המקצועית ושיתוף פעולה כלכלי-טכנולוגי, במסגרת ביקור ראש הממשלה האיטלקי, סילביו ברלוסקוני ומספר משריו.

 

בתחום הכלכלי הוחלט כי יקודמו הסכמים בין המדען הראשי בתמ"ת וחברות כגון פינמכניקה, טלקום איטליה, פיאט, מניאטי מראלי, חברות פארמה גדולות ותאגידים איטלקיים גדולים נוספים, כמו גם קידום נושא המחקר והפיתוח. חברות ישראליות המפתחות טכנולוגיות חדשניות תוכלנה להיעזר בחברות איטלקיות רב לאומיות כפלטפורמה לקידום הטכנולוגיות באיטליה וברחבי העולם.

 

בתחום המים סוכם על שיתוף פעולה בתחום התקינה, החלפת משלחות מומחים והקמת Beta-Sites (פרויקטי ניסוי) לפיתוח ובחינת פתרונות חדשים בתחום. לדברי משרד התמ"ת "איטליה זקוקה לפתרונות בנושאי מים בעיקר בדרום איטליה ומעוניינת להגדיל את השימוש באנרגיה סולרית לחימום מים, לחשמל, ולשימושים נוספים סקטורים בהם יש לישראל יכולות רבות."

 

ההסכם בתחום ההכשרה המקצועית יכלול לימוד הדדי בתחום ההכשרות השונות לעובדים, הגדלת הפריון והכנסת כלים וטכנולוגיות חדשות לתחום, חילופי ידע בין מומחים, סדנאות משותפות וכנסים משותפים וחילופי תלמידים וסטודנטים מבתי-הספר המקצועיים והמכללות.

 

שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר: "הממשלה בראשות ברלוסקוני היא אחת מהממשלות הידידותיות ביותר שהיו לישראל באיטליה, ויש לה תפקיד מרכזי בתוך האיחוד האירופי להטלת סנקציות על איראן - במיוחד בימים אלו בהם נדרשת פעולה נחרצת לאור הסרבנות האיראנית. ההסכמים בין המדינות יוכלו לשפר את תהליכי הסחר ולהקל על אנשי עסקים משני הצדדים לקדם שיתופי פעולה"

 

הנספחת הכלכלית של משרד התמ"ת במילאנו, ליאורה הדר, מוסרת כי ישנן הזדמנויות עסקיות רבות מאוד לחברות ישראליות באיטליה בכל התחומים. "היחסים החמים בין שתי המדינות, הקרבה הגיאוגרפית והמנטאליות הדומה מקלים על הפעילות של חברות ישראליות כאן". יחד עם זאת חשוב מאוד שלחברה הישראלית יהיה נציג מקומי הדובר את השפה ומכיר את התחום שבו מעוניינת החברה הישראלית לפעול.

 

איטליה היא שותפת הסחר החמישית בגודלה של ישראל והשלישית בגודלה באירופה, אחרי גרמניה והולנד. היקף הסחר הבילטלרי בין ישראל לאיטליה הגיע בתשעת החודשים הראשונים של 2009 לכ-2.3 מיליארד דולר, ירידה לעומת 3.3 בתקופה המקבילה של 2008.

 

היבוא מאיטליה לישראל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 היה כ- 1.5 מיליארד דולר לעומת 2 מיליארד בתקופה המקבילה ב- 2008.

 

בין החברות האיטלקיות הבולטות בייצוא לישראל: פיאט (מכוניות), סטפנל, מקס מרה, ובנטון (הלבשה), דיאדורה, ארמנדו וברוני מגלי (הנעלה), קסינה וטקנו (רהיטים), ברילה, די צקו ודיבלה (פסטה), אלסי וסראפינו (סירים ואביזרים לבית), אוליבטי (מחשבים וציוד נלווה). 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בנימין בן-אליעזר. ממשלת איטליה - אחת הידידותיות
צילום: דודי ועקנין
מומלצים