הפיגוע בצומת אריאל

השב"כ איתר את המחבל ליד רמאללה; הימ"מ - חיסלו אותו

השב"כ איתר את המחבל שביצע את הפיגוע באריאל, כשהוא מסתתר בבית בכפר עבוין ליד רמאללה, למקום הוזעקו כוחות צה"ל ולוחמי הימ"מ, שכיתרו את הבית, אך המחבל פתח באש - וחוסל (חדשות)

לוחמי ימ"מ (צילום: דוברות המשטרה)

המחבל אותר וחוסל: המצוד אחר המחבל שביצע ביום ראשון את הפיגוע בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר, במהלכו רצח את החייל גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר הי"ד, הסתיים הלילה (שלישי) בתום חילופי אש עם כוחות הביטחון.

המחבל, עמר אבו לילא בן ה-19, שביצע את פיגוע הירי בצומת אריאל, נמצא על ידי כוחות השב"כ בכפר עבוין ליד רמאללה, בתום מצוד ממושך.איתורו של המחבל לא הוביל מיידית ללכידתו, ובמקום התנהלו חילופי אש בין לוחמי צה"ל ולוחמי הימ"מ.

בהודעה לתקורת נמסר כי "הערב, בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, הימ"מ וצה"ל, נהרג במהלך ניסיון מעצרו עמר אבו לילא, המפגע אשר ביצע את פיגוע הדקירה והירי בטרמפיאדה בצומת אריאל וצומת גיתי אבישר בו נהרגו חייל צה"ל סמ"ר גל קיידאן ז"ל, הרב אחיעד אטינגר ז"ל וחייל נוסף נפצע באורח קשה", נמסר.

על פי הדיווח, "בזמן כיתור המבנה בו הסתתר בכפר עוין, פתח המפגע באש לעבר כוחותינו ונהרג במהלך חילופי האש. אין נפגעים לכוחותינו.

המרדף אחר המחבל אתמול (צילום: דובר צה"ל)

"הפעילות הערב של שב"כ , ימ"מ וצה"ל היא שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו הופעלו יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות אשר הביאו לאיתורו של המפגע הערב במבנה בו הסתתר בכפר עוין".

עוד נמסר מהשב"כ כי "שירות הביטחון הכללי, יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול פעילות טרור וללכידת מבצעי פיגועים או אלו אשר סייעו להם ולשמירה על ביטחון אזרחי ישראל".

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר: "אני מברך את השב"כ, הימ"מ וצה"ל על פעולה מהירה שהביאה לחיסול המחבל הנתעב שרצח את סמ"ר גל קיידאן ז"ל ואת הרב אחיעד אטינגר ז"ל. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו וחיילינו".

בתוך כך, כחלק מהפעלת הלחץ הכולל גם מעצרים בני משפחתו של המחבל, מיפו בצה"ל את בית המחבל כחלק מההכנות לקראת הריסת הבית, כצעד שנועד להרתיע את המפגע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר