שתף קטע נבחר

כוכבת נולדה: ביאנקה אנדרסקו היא הדבר הגדול הבא

הקנדית בת ה-18, בת למהגרים רומנים, היממה את עולם הטניס עם זכייה בתואר ראשון - דווקא באינדיאן וולס. אחרי שכבר ניצחה את ווזניאקי, ונוס וויליאמס וקרבר - ועם סגנון התקפי ואטרקטיבי - הנערה הצעירה לא רוצה להתעורר מהחלום: "מדהים כמה יכול להשתנות בשנה אחת"

  (צילום: AFP)

 

לפני שמונה שנים היה זה צעיר בן 20 העונה לשם מילוש ראוניץ' ששם את הטניס הקנדי על המפה. הוא החל את אותה עונה במקום ה-156 בעולם וסיים אותה 119 מקומות מעל עם זכייה בתואר ATP ראשון - בטורניר הענק בסן חוזה. 

 

ביאנקה אנדרסקו הייתה אז בת 10. הוריה בדיוק חזרו משליחות של שנתיים וחצי ברומניה, המדינה ממנה היגרו לקנדה ב-1994 והם חיפשו עיסוק לילדה השמנמונת. מי חלם אז שבמרץ 2019 אותה אנדרסקו תרשום היסטוריה ותניף את הגביע באינדיאן וולס - טורניר מסדרת המאסטרס ואחד היוקרתיים בעולם.

 

ביאנקה אנדרסקו אינדיאן וולס (צילום: רויטרס)
אנדרסקו באקסטזה אחרי הניצחון על קרבר(צילום: רויטרס)
 

 

ביאנקה אנדרסקו אינדיאן וולס (צילום: רויטרס)
היממה את עולם הטניס. אנדרסקו(צילום: רויטרס)

 

הטניסאית בת ה-18 היממה אתמול את עולם הטניס. פשוטו כמשמעו. היא הייתה אחראית לסנסציה ענקית עם 4:6, 6:3, 4:6 בגמר על אנג'ליק קרבר הגרמנייה (8). הקנדית הצעירה הפכה לטניסאית הראשונה בהיסטוריה שהגיעה לגמר טורניר הענק בקליפורניה אחרי שנכנסה להגרלה הראשית בזכות כרטיס חופשי.

 

אנדרסקו היא גם האלופה הצעירה ביותר בטורניר מאז סרינה וויליאמס שזכתה בו ב-1999 כשהייתה בת 17. בדיוק כמו ראוניץ' אז ב-2011 - הטיפוס שלה בדירוג העולמי מדהים. את 2019 פתחה במקום ה-152 והבוקר (שני) היא כבר מדורגת 24 בעולם.

 

מילוש ראוניץ' חובט בכדור (צילום: AP)
פתח לה את הדרך .ראוניץ'(צילום: AP)

 

אפילו ונוס התלהבה

זה היה בסך הכל הגמר השני בקריירה של הקנדית. הראשון היה בינואר באוקלנד, אז הדהימה בדרך את קרולין ווזניאקי ו-ונוס וויליאמס. "היא לא שיחקה כמו טניסאית שמחוץ למאייה הראשונה", החמיאה לה וויליאמס. "לא היה כדור אחד שהיא ויתרה עליו, אפילו כאלה שנגעו בדיוק בקו. וזה עוד ביכולת פחות טובה ממה שהראתה מול ווזניאקי".

 

גם באינדיאן וולס היא עברה טניסאיות ותיקות ומרשימות עד לגמר, כמו דומיניקה ציבולקובה, גרבינייה מוגורוסה ואלינה סביטולינה. "צפיתי בשחקניות הללו בטלוויזיה כל כך הרבה פעמים", צחקה אתמול בערב אנדרסקו. "זה לא מציאותי לא רק לשחק כעת מולן, אלא מול אצטדיונים מלאים. זה יותר ממטורף עבורי".

 

ביאנקה אנדרסקו נערה טורניר נוער (צילום: gettyimages)
אנדרסקו בתחילת דרכה. הכל השתנה תוך שנה אחת(צילום: gettyimages)

 

מאמנה של אנדרסקו הוא סילביאן ברונאו, שהדריך בעבר את נבחרת הפדרציה הקנדית. "הכל התחיל ב-2018", נזכר ברונאו. "באותו קיץ היא נפצעה. אחרי שהתאוששה מעט, נסענו לכמה טורנירים קטנים בארה"ב כדי להחזיר לה את הביטחון. היא ניצחה ב-18 מ-21 משחקיה שם וזכתה בשני תארים. זו הייתה תחילת הצמיחה שלה".

 

"מדהים מה יכול להשתנות בשנה אחת", הודתה אנדרסקו. "בשנה שעברה נאבקתי לא רק בטניס שלי, אלא גם בגוף. פתאום אני אלופת אינדיאן וולס. כן, אני פאק*** אלופה".

 

ידעה להחמיא לקנדית הצעירה. ונוס (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ידעה להחמיא לקנדית הצעירה. ונוס(צילום: EPA)

 

סגנון משחק אטרקטיבי

"יש לה דברים רבים בארגז הכלים שלה", הסביר ברונאו. "היכולת שלה לשנות את הקצב, לשחק בזוויות גבוהות יותר, נמוכות, מהירות יותר, איטיות. והכל טוב יותר מרוב הבנות. זה הנכס שלה".

 

זה גם הופך את סגנון המשחק שלה למהיר ואטרקטיבי יותר, משהו שקצת חסר בטניס הנשים לאחרונה. "מאז שהייתי קטנה, שיניתי את הקצב במהלך משחק והתקפתי", אמרה אנדרסקו. "אני חושבת שפשוט השתעממתי על המגרש, אז ניסיתי משהו חדש וזה עובד מאז. זה כמובן גם מעצבן המון שחקניות". בצדק, כמה מהן יכולות להגיד שהן כבר הניפו תואר מאסטרס?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ביאנקה אנדרסקו
צילום: רויטרס
מומלצים