תופעה ביפן: "אין כניסה לזרים"

עד האולימפיאדה המספר צפוי להגיע לכ-40 מיליון תיירים בשנה • אולם מוקדים תיירותיים, ברים ומועדונים לא מכניסים את הזרים

צילום: Getty Images // התיירים גודשים את יפן

יפן הפכה בשנים האחרונות לאחד מיעדי התיירות הצומחים בעולם. בשנה שעברה הגיעו למדינה כ-30 מיליון תיירים, ועד אירועי האולימפיאדה המספר צפוי להגיע לכ-40 מיליון תיירים בשנה. מדובר במספרים שמאלצים את המקומיים להתמודד עם כמויות אדירות של נופשים שמגיעים לארץ השמש העולה.

בעקבות העלייה הגדולה בכמות התיירים, החלה תופעה מעניינת. מוקדים תיירותיים, ברים ומועדונים מסרבים להכניס זרים. חלקם עושים זאת בדרכים עדינות וגובים דמי כניסה מוגזמים כדי ליהנות מהפאב, וחלקם, כפי שמדווח ה"אסהי שימבון" אחד העיתונים הגדולים במדינה, מצהירים בגלוי – "אין כניסה לזרים".

על הדיווח בעיתון היפני, ההחלטה לאסור את הכניסה לזרים לאתרים תיירותיים ומקומות בילוי נובעת מהתנהגות גסה שאינה תואמת את התרבות היפנית, עמה המקומיים מתקשים להתמודד. "הם מביאים אוכל מבחוץ לפאב שלי, מכבים סיגריות על הרצפה ועל הצלחות ולכן אצלי אין כניסה לזרים", סיפר בעלים של פאב בקיוטו, אחת הערים המתוירות במדינה.

אחד ממוקדי התיירות המשמעותיים שכבר הוצב של "אין כניסה לזרים" בכמה שפות הוא "מקדש נאנזוין". "הבעיה התחילה לפני כעשר שנים כשעשרות אוטובוסים פרקו מאות ואלפי תיירים מדי יום במקדש לאחר שירדו מהאניות שעגנו בסמוך", דווח באסהי שימבון.

את התופעה תוכלו להרגיש כאמור גם בטוקיו וגם בקיוטו, בפאבים, מועדונים ומוקדי בילויים שמיועדים רק למקומיים. אם תנסו להיכנס אליהם כנראה שתיאלצו לשלם הרבה יותר מהמקומיים או שתתקלו בסירוב מנומס.

אחת המדינות ממנה מגיעים הכי הרבה תיירים ליפן היא סין השכנה. התיירות מישראל למדינה צמחה בשנים האחרונות ובחודשים האחרונים ישנו שיח סביב פתיחת קו ישיר למדינה. בחודש ספטמבר הקרוב יופעלו שתי טיסות ישירות כחלק מבדיקת כדאיות לקו ישיר בין תל אביב לטוקיו.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר