ביקש לטפס בגובה ואז נעלם מהמכ"ם (צילום: רויטרס, חדשות)
אילוסטרציה | צילום: רויטרס, חדשות

הטלוויזיה הממלכתית באתיופיה מדווחת כי נמצאו שתי הקופסאות השחורות של טיסת "אתיופיאן איירליינס" שהתרסקה אתמול (ראשון) בדרכה מאדיס אבבה לניירובי. על פי הדיווח, הוקלט על אחת מהן קולו של הקברניט. על הטיסה היו שני ישראלים, שנהרגו בהתרסקות.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

גופים רשמיים בארצות הברית ובישראל מעורבים בחקירת ההתרסקות, בה נספו 157 בני אדם. משום שיש בתאונה הרוגים ישראלים, גם ישראל זכאית להשתתף בחקירה. על כן פנה אתמול החוקר הראשי במשרד התחבורה יצחק רז לרשויות באתיופיה על מנת לשתף עמם פעולה, ואכן לאורך היום הועבר מידע בין הצדדים. משום שבתאונות עם מעורבות מטוסים מבקשים את היסטוריית הטיפול של המטוס הרלוונטי, התגלה שמטוס של חברת התעופה האתיופית מאותו הדגם בדיוק היה בנתב"ג בשבוע שעבר - אך לא מדובר באותו המטוס שהתרסק היום.

רשות התעופה הפדרלית בארצות הברית והמועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה יסייעו לרשויות באתיופיה ולחברת התעופה לחקור את הנסיבות להתרסקות מטוס הבואינג, שהביא למותם, בין היתר, של שמונה אזרחים אמריקנים. גורם רשמי בארצות הברית מסר כי צוות החקירה יכלול ארבעה בני אדם, שיסייעו לרשויות באתיופיה. כחלק מהצוות יגיעו חוקר תאונות תעופה ומומחים בתחומים טכניים שונים.

ההשבתה לאחר ההתרסקות (צילום: ארכיון AP, חדשות)
יתגלה מה הוביל להתרסקות? | צילום: ארכיון AP, חדשות

מדובר בהתרסקות השנייה של מטוס מסוג זה - בואינג 737 מדגם Max 8. מפעלי בואינג ממוקמים בשיקגו שבארצות הברית. אותו מודל היה מעורב בהתרסקות בחודש אוקטובר - בה נהרגו 189 נוסעים ואנשי צוות. רשות התעופה האזרחית בסין הורתה היום לחברות התעופה במדינה לקרקע את כל המטוסים מדגם זה. בנוסף, חברת בואינג הודיעה כי תדחה את טקס השקת מטוסה החדש שתוכננה ליום רביעי הקרוב בעקבות האסון שאירע. בטקס היה אמור להיחשף דגם ה-777x החדש של החברה.

בואינג הבהירה הבוקר כי החקירה נמצאת בשלביה הראשונים, ולדבריה היא לא רואה כרגע צורך בפרסום חידוד לטייסים של אותו דגם ברחבי העולם. "בטיחות נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו ואנחנו נוקטים כל צעד כדי שנבין לגמרי את כל ההיבטים של התאונה ועובדים מקרוב עם צוות החקירה והרשויות המקומיות", נמסר.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו