כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בדרך לפוליטיקה?

נחשף: הצעד הדרמטי והמפתיע של הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט

התכנית של איזנקוט נחשפת: יוותר על מאות אלפי שקלים בשביל פרישה מוקדמת • משמעות המהלך: יתאזרח מהר יותר, ויקצר בשנה את דרכו לפוליטיקה • התכנית של איזנקוט לטווח הקרוב: נסיעה לוושינגטון עם משפחתו - שם ישמש עמית מחקר במכון לחקר המזרח התיכון

נחשף: הצעד הדרמטי והמפתיע של הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט
איזנקוט צילום: פלאש 90

כתב 'ידיעות אחרונות', יוסי יהושוע, חושף כי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הגיש בקשה לקצר את חופשת השחרור שלו משנה לחודש בלבד וכבר החל מחודש אפריל יוגדר כאזרח.

על פי הדיווח, את החלטתו שיתף איזנקוט עם מספר מצומצם של קצינים בכירים בצבא.

המשמעות של ההחלטה היא שאיזנקוט יוכל להקדים את כניסתו למערכת הפוליטית, מאחר ומועד הצינון ייחשב החל מסיום השירות שלו ולא ממועד סיום חופשת השחרור שלו. בהתאם לזאת, איזנקוט יוכל להתמודד כבר בבחירות הבאות.

יצוין כי בכל הראיונות איזנקוט אומר שוב ושוב כי אין בכוונתו להיכנס למערכת הפוליטית. אולם כבר היו רמטכ"לים בעבר שאמרו אמירות דומות ובסוף נכנסו בקול רעש גדול לפוליטיקה.

עוד עולה מהדיווח כי איזנקוט מתכנן להצטרף כעמית מחקר בוושינגטון במכון לחקר המזרח התיכון, ולהעתיק לשם את מגוריו עם רעייתו חנה למשך חצי שנה. יצוין כי באותו מכון למד גם הרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון.

לפי ההערכות בצבא, איזנקוט יפסיד בין 200 ל-300 אלף ש"ח, כתוצאה מהפרישה המוקדמת.

מדובר צה"ל נמסר: "על פי בקשתו, יפרוש הרמטכ"ל ה־21, רב־אלוף במילואים גדי איזנקוט, מצה"ל ב־31/3/19, ויוותר בכך על המשך חופשת השחרור שלו".

כזכור, רק לאחרונה התעוררה סערה בשל כניסתו של טל רוסו לפוליטיקה; מי שהתייצב לצד רוסו היה חברו לנשק והרמטכ"ל היוצא גדי אייזנקוט.

במכתב מיוחד שכתב איזנקוט הוא מתאר את השתלשלות האירועים במכתב וכותב כי "האלוף (במיל') טל רוסו סיים את שירות הקבע שלו בצה"ל והשתחרר בחודש ינואר 2014".

"בחודש פברואר 2015, ועל פי בקשתי כרמטכ"ל דאז", כותב אייזנקוט, "מונה רוסו לתפקיד מפקד מפקדת העומק, בשירות מילואים".

"בהתאם לסיכום ביני ובין רוסו, הוא מילא את התפקיד במסגרת שירות מילואים בלבד, במקביל לעיסוקיו האזרחיים" כותב אייזנקוט ומדגיש כי "סיכום זה היה ידוע לכל הגורמים הנוגעים בדבר בצה"ל ומומש הלכה למעשה".

בסיום מכתבו כותב הרמטכ"ל היוצא "יודגש כי שירות במילואים בתנאי קבע, כשמו כן הוא – שירות במילואים".

גדי איזנקוט רמטכ"ל פוליטיקה צינון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד