שתף קטע נבחר

ירידות חדות באסיה: היצוא הסיני צנח, המשקיעים פסימים לגבי הסכם הסחר

הבורסה בשנגחאי צנחה ב-4.4%, הונג קונג וטוקיו איבדו 2%; היצוא הסיני צנח ב-20.7% בפברואר, הרבה יותר מתחזית האנליסטים לירידה של 4.8%. דיווח: פערים בין סין לארה"ב בכמה סוגיות מרכזיות; בייג'ינג הביעה את תמיכתה בתביעה שהגישה וואווי נגד ארה"ב

 

הבורסות באסיה ננעלו הבוקר (ו') בירידות חדות: שנגחאי צנחה ב-4.4%, הונג קונג איבדה 2% והבורסה בטוקיו ננעלה בירידות של 2%.

 

הירידו נרשמו על רקע חשש המשקיעים מכך שסין וארה"ב לא יצליחו להגיע להסכם סחר ביניהן, וירידה חדה מהצפוי ביצוא הסיני בפברואר. סין הודיעה כי היצוא צנח בחודש שעבר ב-20.7%, הרבה יותר מתחזית האנליסטים לירידה של 4.8%. היבוא לסין ירד ב-5.2% לעומת תחזית למינוס 1.4%.

 

 

צניחה בבורסה האמריקנית (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

ממשלת סין הביעה את תמיכתה בתביעה שהגישה וואווי נגד ארה"ב, ואמרה כי לחברת הטכנולוגיה יש את הזכות לסרב להיות "קרבנות כמו כבשים בדרך לשחיטה". וואווי הגישה אתמול (ה') תביעה נגד ארה"ב בטענה שהאיסור שהטיל הממשל על משרדיו נגד רכישת ציוד הטלקומניקציה שלה הוא מנוגד לחוקה. וונג אי, הדיפלומט הבכיר של סין, מסר כי הממשלה בבייג'ינג תומכת במאבק המשפטי של החברה. "סין נקטה ותמיד תנקוט בכל הצעדים הנחוצים כדי להגן על האינטרסים הלגיטימיים והחוקיים של החברות והאזרחים הסינים", מסר וונג במהלך הכינוס השנתי של ההנהגה בסין.

 

הירידות באסיה נרשמו בהמשך למגמה השלילית אמש בוול סטריט: דאו ג'ונס ו-S&P 500 ירדו ב-0.8%, ונאסד"ק איבד מערכו 1.1%. אמש פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי ארה"ב וסין הגיעו להסכמות שאמורות להביא להסרת חלק מהמכסים שהטילו זו על זו. בין השאר סוכם כי סין תרכוש יותר סחורות אמריקאיות, ותפתח תחומים נוספים לחברות זרות.ואולם לפי הדיווח, הצדדים לא הגיעו לסיכום בכמה נקודות מרכזיות, בהם המועד שבו יוסרו המכסים, והמנגנון שיבטיח כי סין תעמוד בהסכם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים