לב פתוח: המסע לצמרת של בניה ברבי

שנתיים אחרי שהתגלה ב"דה וויס", הפך ברבי (29) לאחר השמות החמים במוזיקה הישראלית, עם שלושה להיטים סופר מצליחים ושיר חדש שיוצא היום

צילום: שי פרנקו // "נפתח לי הלב". בניה ברבי

בדרכו המיוחדת הפך בניה ברבי (29) לאחד השמות החמים במוזיקה הישראלית. בסיכום 2018 שני שירים שלו כיכבו ברשימת השירים המושמעים ביותר שהוציאה אקו"ם (במקום ה־6 "מישהו כאן איתי" ובמקום ה־17 "אל תשאלי"), השיר שלו "תפסת לי מקום" כיכב שבעה שבועות בראש מצעד גלגלצ, בימים אלה הוא מקליט את אלבומו השני וב־30 במאי יגיע להופעה ראשונה באמפי שוני. בסך הכל הספק לא רע למישהו שהתגלה בעונה הרביעית של "דה וויס", רק לפני שנתיים. 

היום מוציא ברבי סינגל חדש בשם "עכשיו הלב פתוח", שכתב והלחין בעצמו. "זה שיר אהבה אופטימי", הוא אומר, "מבחינת העיבוד של השיר יש חפלה שמתפתחת שם".

 • חדש: עדן בן זקן לא מכירה להפסיד

 • מקושי ליופי: הכירו את כותבת השיר לאירוויזיון

זה משקף משהו שעובר עליך בחייך הפרטיים?

"אני לא שם את החיים הפרטיים שלי בפרונט. כשאני כותב, השאיפה היא לכוון לכמה שיותר אנשים. את האהבה שלי תמיד שמרתי בבית, גם את הכביסה הנקייה וגם את המלוכלכת, אבל פתאום קרה משהו ונפתח לי הלב". 

השיר "תפסת לי מקום" הצליח מאוד. אתה מרגיש שיש ממך ציפיות מלחיצות?

"הרעשים האלה שאתה מתאר הם מבחוץ. הם לא חודרים אלי. כשאני כותב שיר, אני שואל את עצמי אם אני גאה בשיר הזה ואם אני רוצה לשיר אותו ב־20 השנים הבאות על הבמה. אם התשובה חיובית - אני הולך על זה".

בפרק הסיום של "האח הגדול" בחרו בשיר שלך. אילנית לוי ואלירז שדה בחרו בך לבצע את שיר החופה בחתונה שלהם. הפכת להיות פסקול של רגעים מרגשים. לשם כיוונת? 

"לא, לא כיוונתי לכלום. זה מטורף בעיניי. אני כבר שבע שנים עושה מסע, ודברים קורים. צריך רק לדייק אותם ולהתמיד בעשייה". 

אתה סתם מצטנע.

"אני מקבל את זה באהבה. אנשים כותבים לי שהם מתחברים לשירים שלי. קיבלתי מכתב מאישה שחזרה לדבר עם אבא שלה בעקבות 'תפסת לי מקום'. בעיניי זה מטורף מה שמוזיקה וטקסטים יכולים לעשות לאנשים. זה מדהים אותי בכל פעם מחדש. זה עושה לי צמרמורת. אני מודה שיש לי זכות להיות בדבר הזה, אבל זה לא משהו שאני מכוון אליו. אני עושה מוזיקה בין ארבעה קירות - ומה שקורה אחר כך כבר לא בשליטתי". 

אתה מודה לאלוהים? איך באמת היחסים שלך עם אלוהים?

"מדברים מדי יום. אני אדם מאוד מאמין, ובתקופה האחרונה אני מרגיש מואר יותר. אנחנו חיים במדינה קטנה ועמוסת שיגעונות, ואמונה נראית לי משהו בסיסי שמחזיק את העם הזה".

 • רוצים להישאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

 • מצביעי ימין: יש להשקיע יותר באירוויזיון

 • אירוויזיון 2019: האמנים שיגיעו לישראל

 • קוראי "ישראל היום" קבעו: לא משלמים על האירוויזיון

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר