שתף קטע נבחר

יובל שפונגין סגר לשלוש עונות באומוניה ניקוסיה

המגן הימני, שמסיים חוזה במכבי תל אביב, ישחק החל מהעונה הבאה בקפריסין. בצהובים החמיאו ליבוריאן אחרי שכבש צמד ב-2:3 על הפועל עכו: "איליה פשוט היה צריך לצבור ביטחון"

ליגיונר ישראלי חדש. יובל שפונגין סגר היום (א') לשלוש עונות במדי אומוניה ניקוסיה ויעבור אליה ללא תמורה בתום העונה, אז יסיים את חוזהו במכבי תל אביב. אי לכך, הפסידו הצהובים קרוב ל-300 אלף דולר, שכן הקפריסאים היו מעוניינים לצרף את שפונגין לשורותיהם כבר החודש, ולאחר שסוכמה עקרונית העברתו של השחקן תמורת 125 אלף יורו, החליטו במכבי לחזור בהם מהסיכום הראשוני.

 

 

מן הראוי לציין שמעבר של שפונגין לקפריסין עוד בחלון ההעברות הנוכחי, היה חוסך למכבי גם את משכורתו של המגן, שמוערכת בכמאה אלף דולרים לעונה. בפועל, הנהלת הקבוצה סרבה לשחרר את שפונגין, שבמחזורים האחרונים איבד את מקומו בהרכב לדור מלול ולא שיחק דקה בשני משחקי הליגה האחרונים של הקבוצה.

 

שפונגין צפוי ללכת בדרכו של מושיקו מישאלוב, שחקן בית אחר שגידלה מכבי ת"א ושעבר בסופו של דבר ללא תמורה לאי השכן. שפונגין, שעתיד להשתכר בניקוסיה כ-200 אלף יורו לעונה, אמור היה לקבל ממכבי הצעה לחתום על חוזה חדש וארוך טווח במועדון, אולם הצהובים לא תיכננו לשלם לו יותר מ-130 אלף דולר לעונה ולכן בחר המגן לסכם את תנאיו בקבוצה הקפריסאית.

 

"המשכיות היא מילת המפתח"

חודש ינואר היה חודש נהדר למכבי תל אביב, שהשלימה אמש נצחון רביעי ברציפות אחריה-2:3 מול הפועל עכו. הצהובים, שיצאו אתמול פעמיים מפיגור, שבעי רצון מהתוצאה ובעיקר מהלחימה של השחקנים.

 

"אין ספק שיש לנו חודש נהדר", אמר הבוקר גורם בקבוצה, "אבל המשכיות היא מילת המפתח וראינו אתמול שגם בזמן המשחק יש לנו בעיה של חוסר יציבות שעוד צריך לעבוד עליה".


עמנואל מאיוקה. איבד את המקום בהרכב ליבוריאן (צילום: אלי אלגרט)

 

במועדון שיבחו את יוסי שבחון, שכבש אמש, וכמובן את החלוץ איליה יבוריאן, שחזר לעצמו עם צמד שהוביל למהפך בתוצאה. "יש סיבה לזה שאבי נמני נתן לאיליה לשחק במשחקים האחרונים כשעמנואל מאיוקה נעדר", אמרו בקבוצה, "איליה לא שכח למצוא את הרשת, הוא פשוט היה צריך את הבטחון ונקווה שהמשחק הזה יוביל אותו לדרך חדשה".

 

השחקנים עצמם הביעו אף הם שביעות רצון גדולה מהמשחק אתמול ומהחודש האחרון בכלל. "יש לנו קבוצה טובה, ואמרנו את זה לא אחת העונה", אמר אחד מחניכיו של נמני. "יש חיבור טוב בין השחקנים, אנחנו נלחמים על הנקודות כמו שלא היינו נלחמים בעבר ואתמול ראו שיש לנו גם אופי חזק. זה לא פשוט לחזור פעמיים מפיגור, והעובדה שעשינו את זה נותנת לנו בטחון להמשך".

 

מאיוקה שב מאליפות אפריקה לספסל

הבעלים מיטשל גולדהאר, שנחת לפני כעשרה ימים בישראל, צפה במשחק אמש ולאחריו המריא בחזרה לקנדה. גולדהאר הביע שביעות רצון מההתקדמות של הקבוצה וכצפוי, הקבוצה לא תתחזק כאשר היום הוא היום האחרון לחלון ההעברות. מאיוקה חזר הבוקר ארצה מאליפות אפריקה והוא אמור להיכלל בסגל למשחק הליגה הקרוב של הקבוצה מול הפועל רעננה בבלומפילד.


טומאשיץ' עם נמני. במכבי מנסים להכשיר את הבולגרי לדרבי (אביהו שפירא)

 

נמני יחסר בשבת את הקשר אנדריי קומאץ', שספג אמש כרטיס אדום. את מקומו בקישור האחורי צפוי למלא שרן ייני, כאשר גיז'רמו ישראלביץ' ישמור על מקומו ב-11.

על אף חזרתו של מאיוקה, מסתמן כי גם יבוריאן ימשיך לקבל את הקרדיט בהרכב של הצהובים.

 

בתוך כך, הבלם איגור טומאשיץ' ממשיך בתהליך השיקום ועובד באופן אישי עם פיזיולוג הקבוצה ד"ר ירון ברק. במועדון עושים מאמצים על מנת להחזיר למגרשים בהקדם את הבלם, שסובל מקרע בשריר הארבע ראשי, כאשר השאיפה היא להכשירו לדרבי התל אביבי, שיתקיים בעוד שלושה שבועות.


פורסם לראשונה 31/01/2010 13:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יובל שפונגין
באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב
מומלצים