שני בלוני נפץ שהופרחו מכיוון רצועת עזה התפוצצו הערב (שני) סמוך ליישובים ולבתים במועצה האזורית אשכול. התקרית מגיעה שעות אחרי שצה"ל תקף במרכז הרצועה בתגובה לאירוע דומה הבוקר. במועצת אשכול מבהירים כי אין נפגעים ולא נגרם נזק.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

במקביל, במועצה ציינו כי ישנן הפרות סדר בצד העזתי של גדר המערכת. "ייתכן ויישמעו פיצוצים כתוצאה מנפצים ומטענים", נמסר בהודעת הבמועצה. "צה"ל במקום ובשליטה. ‏אין שינוי בהנחיות לתושבים".

קודם לכן תקפו מסוקי קרב של חיל האוויר שתי עמדות חמאס במרכז הרצועה בתגובה להפרחת בלונים שנשאו מטעני חבלה משטח עזה לעבר ישראל - כך הודיע דובר צה"ל. מוקדם יותר התפוצץ אחד הבלונים בין שני בתים באחד מיישובי המועצה האזורית אשכול - מבלי שגרם לנפגעים או נזק.

עמדת התצפית של חמאס שהותקפה (צילום: חדשות)
עמדת התצפית של חמאס שהותקפה | צילום: חדשות
התקיפה כפי שתיעדו הפלסטינים (צילום: חדשות)
התקיפה כפי שתיעדו הפלסטינים | צילום: חדשות

נראה כי התקיפה הנוכחית, שמצטרפת לשורת תקיפות בימים האחרונים, מלמדת על שינוי מדיניות של הצבא. האירועים עצמם על הגדר אלימים יותר - היום זרקו עשרות מטעני חבלה, והפלסטינים מפוצצים מטענים גדולים הרבה יותר, וזאת בניסיון ליצור רעש ולפגוע בשגרת חייהם של תושבי היישובים הישראלים הסמוכים לגדר. אל מול זה הצבא מרים את הרף ותוקף בעוצמה.

רק אתמול תקף כלי טיס של חיל האוויר עמדה של חמאס בדרום הרצועה, ודובר צה"ל מסר גם אז כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת זר בלונים שנשא מטען חבלה לעבר שטח ישראל. גם במקרה זה לא נגרם נזק ולא היו נפגעים מהמטען שהתפוצץ. זמן קצר לאחר התקיפה, צה"ל תקף שוב בעזה.

בית בעוטף שנפגע מבלון נפץ ביום רביעי (צילום: בטחון אשכול, חדשות)
בית בעוטף שנפגע מבלון נפץ ביום רביעי | צילום: בטחון אשכול, חדשות

התקיפות מגיעות בהמשך לתקיפה אחרת של חיל האוויר ברצועה, לאחר שביום רביעי האחרון התפוצץ בלון נפץ סמוך לבית ביישוב במועצה האזורית אשכול וגרם נזק למבנה ולרכוש. על פי הודעת צה"ל מטוסי ומסוקי קרב תקפו מספר יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס במרכז הרצועה.

צה"ל אישר אז שהתקיפה בוצעה בתגובה לפגיעה בבית בעוטף עזה ומסר: "צה"ל רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה אזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד התופעות האלו". עוד נכתב כי ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה. בעקבות פגיעת בלון הנפץ לא היו נפגעים בנפש, אך נזק קל נגרם למבנה. מהמשטרה נמסר כי חבלנים שהגיעו למקום טיפלו באירוע. בדובר צה"ל ציינו כי העצם התפוצץ ככל הנראה באוויר.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו