אישה שטן: התעללה בבן זוגה עד שכמעט גרמה למותו

אלכס סקיל, צעיר מבריטניה, ניצל ברגע האחרון ממוות • שוטר שהגיע בעקבות זעקותיו, מצא אותו עם כוויות שפשטו את עורו ופצעים רבים • הוא אשפז אותו בבית חולים, ועצר את בת זוגו ג'ורדן - שנשלחה לשנים ארוכות בכלא

ג'ורדן המתעללת עם אלכס

אלכס סקיל, צעיר בן 22, הוא הבריטי הראשון שחברתו לחיים ג'ורדן וורת', הורשעה במספר סעיפים של התעללות בבן הזוג, סיכון ממשי של חייו, פגיעה בילדיה, התנהגות כפייתית והתעללות.

 

בסרט חדש של ה-BBC מתאר סקיל כיצד חייו הפכו לגיהינום, וכיצד חברתו ג'ורדן, ניתקה אותו ממשפחתו, שפכה עליו מים רותחים, והתעללה בו במגוון צורות. למעשה, כשהוא חולץ מזרועותיה המכות, אמרו לו הרופאים כי הוא היה רחוק 10 ימים בלבד ממוות.

 

"הייתי צעיר רגיל שאהב כדורגל וספורט בכלל בגיל 16, אז הכרתי את ג'ורדן וממש התאהבתי בה", מספר סקיל. "היא הייתה מתוקה, חמודה, נחמדה – מאוד רציתי לחיות איתה", הוא מספר. אלא שהוריו של אלכס גילו עם הזמן כי ג'ורדן משתלטת על חייו, צורחת עליו, מרחיקה אותו מחבריו ופשוט מתחילה לשלוט בו לחלוטין כשהיא מוחקת את האישיות שלו. היא שלטה בבגדים שהוא לובש, בתספורת שלו, בנעליים ובכל חייו. בשלב זה הוריו הצליחו לנתק את אלכס מג'ורדן.

 

מחקה לו את האישיות. ג'ורדן

 

אלא שהסיוט, לא תם. בשנת 2014 התקשרה ג'ורדן לאלכס וסיפרה לו שהיא בהיריון. בעקבות המידע החדש, חזר אלכס לחיות עם חברתו, אולם לדבריו - החיים הפכו לגיהינום. "היא לקחה לי את כרטיס האשראי והארנק, רצתה שאני אלווה אותה לאוניברסיטה ולא אלך לשום מקום אחר. היא הייתה חותכת אותי עם סכין, שברה לי שן ולא היה לי איך לתקן אותה. היא הייתה שופכת עלי מים רותחים בלילה והעור שלי התחיל לנשור. במקביל היא ניתקה אותי מהורי לגמרי לא ראיתי אותם שנתיים. היא גם הקימה עמוד פייסבוק פיקטיבי ממנו היא שלחה 'בשמי' הודעות שטנה לכל החברים שלי, כדי לנתק אותם ממני" הוא מספר.

 

שכניהם של הזוג, ששמעו לעיתים את הצעקות של אלכס המעונה, הזמינו פעמים רבות את המשטרה, אולם ג'ורדן תמיד התנהגה יפה כשהשוטרים הגיעו, וגם דאגה להוציא את אלכס מבית החולים אליו נלקח.

 

אלכס ניצל בזכות שוטר אחד, ש"הגדיל ראש". השוטר הגיע בעקבות תלונות שכנים על צעקות, וראה את מצבו של אלכס. הוא הצליח לדובב אותו, למרות שגם ג'ורדן הייתה נוכחת במקום. בעקבות הדברים שסיפר לו אלכס, השוטר עצר מיד את ג'ורדן ואשפז את אלכס.

 

אלכס וג'ורדן

 

בבית החולים, הזדעזעו הרופאים ממצבו של אלכס: הוא הגיע עם כוויות מזוהמות ופצעים פתוחים רבים. לדבריהם, אלכס למעשה גסס וניצל ברגע האחרון. גם שני ילדיו הפעוטים של אלכס היו במצב רע, וסבלו מהזנחה. הרופאים ושירותי הרווחה לקחו אחריות על אלכס ועל הילדים, ואיחדו ביניהם ב-2017 אחרי טיפול אינטנסיבי משקם למשפחה.

 

במקביל, ובפעם הראשונה בתולדות המשפט הבריטי, הגישה הפרקליטות בבריטניה כתב אישום על התעללות בבן זוג ועל סדרה ארוכה של פשעים חסרי תקדים בחומרתם, בכל הנוגע להתנהלות של אישה בזוגיות. ב-13 באפריל 2018 נגזר בבית המשפט הבריטי על ג'ורדן מאסר כפול של 7 שנים על הפגיעות באלכס, כאשר העונש המצטבר על סעיפים אלו הוא 14 שנה. כן נגזרו עליה עוד 6 חודשים על ההזנחה. כעת אלכס שמח בחייו החדשים: "אני חי שוב, בקשר שוב עם המשפחה, כשג'ורדן נכנסה לכלא קיבלתי שוב את חיי", הוא מסכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר