טל רוסו (צילום: Tomer Neuberg/Flash90, חדשות)
יתמודד בבחירות לכנסת ה-21 | צילום: Tomer Neuberg/Flash90, חדשות

אלוף (במיל') טל רוסו סיים את תקופת הצינון שלו ויוכל להתמודד בבחירות לכנסת ה-21 - כך קבע הבוקר (שני) היועץ המשפטי לממשלה לוועדת הבחירות המרכזית. רוסו השתחרר בינואר 2014 ועיקר הטענה הייתה שלמרות זאת הוא שירת במילואים בתנאי קבע, ועל כן ייתכן שתקופת הצינון שלו טרם הסתיימה.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות 

היועמ"ש, באמצעות ערין ספדי-עטילה, עו"ד הממונה בפועל על עניני בג"צים בפרקליטות המדינה, מסר כי שירות המילואים של רוסו כמפקד מפקדת העומק בדרגת אלוף לא צריכה לפגוע בזכותו לבחור ולהיבחר, וזאת משום שאין קביעה מפורשת להחיל את תקופת הצינון גם על משרתי המילואים בחוק הבחירות.

"כאמור לעיל", נכתב, "שירות מילואים בתנאי קבע הוא שירות מילואים ואינו נמנה עם הכוחות הסדירים של הצבא. אין הוא מבוסס על התחייבות לשירות קבע, אלא על התנדבות של המשרת ועל רצונו בלבד. כך, למשל, ובשונה מהתחייבות לשירות קבע, רשאי משרת מילואים שהתנדב לשירות מילואים והתייצב אליו, להודיע על רצונו להשתחרר מהשירות בתקופת ההתנדבות, והוא ישוחרר תוך 72 שעות".

חוגר המילואים שהפיץ רוסו (צילום: חדשות)
חוגר המילואים שהפיץ רוסו | צילום: חדשות

"זאת ועוד, משרת בשירות מילואים בתנאי קבע, כחייל מילואים, אינו נמנה עם כוחות הצבא הסדירים ואינו מחויב בשירות רציף ומלא", הוסיפו בפרקליטות. "ימי השירות של מי שמשרת במילואים בתנאי קבע אינם מותנים בתקופת שירות מזערית אלא מוגבלים בתקרה מירבית בדומה לשירות מילואים רגיל - עד 180 ימים".

"על יסוד כל אלה", סוכמה תגובת היועמ"ש, "בהיעדר קביעה מפורשת בחוק, ובהעדר הצדקה מהותית עניינית להגדיר את שירות המילואים בתנאי קבע כשירות קבע.... לחוק הבחירות, ומשיקולי ודאות בדין המתחייבים מעצם מעמדה הרם של זכות היסוד לבחור ולהיבחר, לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, מתחייבת המסקנה כי תקופת הצינון שבחוק הבחירות אינה חלה על תפקידו של מר רוסו כמפקד מפקדת העומק, בדרגת אלוף, בשירות מילואים בתנאי קבע. על-כן, מועד השחרור של מר רוסו משירות סדיר מצה"ל בתאריך 31.1.2014 , לפני למעלה מ 3- שנים, הוא מועד השחרור הרלוונטי לצורך חוק הבחירות".

במפלגת העבודה מיהרו לברך וטענו כי מדובר ב"עוד ניצחון לגבאי: היועמ"ש מצטרף לעמדת מפלגת העבודה לפיה האלוף טל רוסו סיים את שירותו הצבאי בינואר 2014 ותקופת הצינון תמה. אנו גאים שהאלוף טל רוסו הצטרף לנבחרת המצוינת של מפלגת העבודה לקראת הבחירות הקרובות".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו