אנקדוטות פליליות

מתוך האישום: "הם איתי על הקו, הוא רותח!"

בכתב החשדות שפרסם היועמ"ש מנדלבליט נגד ראש הממשלה נתניהו, צפות ועלות כמה התרחשויות מרתקות - שלבסוף סיבכו את הפוליטיקאי הוותיק והמשופשף (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מנדלבליט ונתניהו (צילום ארכיון: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90)

היועץ המשפטי לממשלה הודיע הערב (חמישי) רשמית לראש הממשלה נתניהו על ההחלטה להעמיד אותו לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!), מרמה והפרת אמונים בתיק 1000 (פרשת המתנות) ותיק 2000 (השיחות עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס).

בתוך ההחלטה הארוכה, שנימוקיה ופרטיה משתרעים על פני 57(!) עמודים, ניתן למצוא כמה אנקדוטות מעניינות, חלקן ספק משעשעות - ספק מוזרות משהו.

לגבי הפרשה החמורה מתוך השלוש, המכונה 'תיק 4000', מובאת התכתבות בין בעלי בזק-וואלה שאול אלוביץ' למנכ"ל אתר החדשות אילן ישועה, באשר לשתי כתבות, בהן אחת שכותרתה "נרות ב-6,000 שקל: חשבון ההוצאות המלא של משפחת נתניהו".

בכתב החשדות מתואר, כיצד נתניהו ורעייתו שרה הנחו את מקורבם זאב רובינשטיין לפנות לאלוביץ' כדי ש'ידרדר' את הידיעות האלו למיקום לא בולט באתר. בהתכתבות המשולשת עדכן אלוביץ' את ישועה בהודעות שהעביר לו רובינשטיין וישועה עדכן את אלוביץ' בהתנגדות מערכת 'וואלה' לדרישות בני הזוג, וכך זה נראה:

אלוביץ': "לא ירד כלום, הם איתי על הקו...הוא רותח!!! עובדים עלי!!! הכול נמצא בוואלה חדשות או פיננסים. הכתבה על הנרות והכתבה עם הכותרת של המים נמצאת בכתובת שקשורה לכתבה עם הכותרת של הנרות".

ישועה: "אף אחד לא רואה את זה שם. אבל אם אתה רוצה אתן הוראה, אחרת לא יילך מול ינון (מגל, העורך הראשי. א.ר), אבל זה כבר על סף פיצוץ. אני מנסה שוב מולו".

אלוביץ': "שאול אני יורד מזה, הם באטרף. לא הורידו את הווידאו, לא הורידו אחת משתי כתבות, לא הורידו את הטוקבקים, זה עדיין בעמוד הראשון של החדשות".

ישועה: "הכול בביצוע, הוא עושה דווקא, אדבר איתו שוב. עוד כמה דקות וזה יורד, לילה טוב".

בעקבות התכתבות זו, הורדה הידיעה למיקום שולי באתר 'וואלה', והכתבה האחרת הוסרה לחלוטין מאתר החדשות.

עוד התכתבות מעניינת התרחשה כמה ימים לפני בחירות 2013, כשבנימין ושרה נתניהו פנו לרובינשטיין כדי שיפנה לאלוביץ' וישועה בדרישה לפרסם ב"וואלה" ידיעות נגד יו"ר הבית היהודי דאז נפתלי בנט, "על רקע החשש מהתחזקות כוחה הפוליטי של המפלגה", לשון כתב החשדות.

בהקשר לכך דרש רובינשטיין מאלוביץ' וישועה, בשם נתניהו, לפרסם ידיעות על כך שאשתו של בנט, גילת, עבדה פעם במסעדה שאינה כשרה.

אלוביץ' לישועה: "החומר שהעברתי לך חשוב ביותר, בעיקר מה שמצאו שאשתו של בנט עבדה כשפית במסעדה לא כשרה (העברתי את התמונה שלה שם ותיאור המסעדה והתפריט של השרצים). והיא אישה דתייה. החומר השני והחשוב זה הציטוט של אלדד יניב שהוא חבר של בנט ואומר – אם לא להצביע לשמאל, אז להצביע לבנט".

ישועה: "קיבלתי. הראשון אסור, השני אנסה בהמשך, לא היום, כי 3 נגדו וזה לא סביר".

אלוביץ': "חשוב לו ולה בהיסטריה זה המסעדה ואלדד יניב".

ישועה: "הבנתי, ניתן להם כתף עד הסוף כולל המסעדה ואלדד. הכול יהיה ראשון בבוקר".

אלוביץ': "לא טוב! הוא מבקש שיקראו על זה בסוף השבוע. שאול הוא צועק חבל על הזמן. זה עלה במבזק לא ככתבה, ורק ההורדה של השילוט זה לא בסדר".

ישועה: "תוך דקות זה בראשי..."

אלוביץ': "לא ייאמן שהגדול (ראש הממשלה נתניהו. א.ר) יושב ומחכה שעות ואנחנו לא מצליחים להעלות שטות כזו".

ישועה: "עלה".

אלוביץ': "סוף סוף, תשאיר הרבה זמן...מהחבר: בבקשה שישאירו את זה קצת למחר בגלל שעת הלילה ושמחר יעלו למשך שבת עד מוצ"ש את המסעדה".

ישועה: "הנחיתי להשאיר לפחות עד 10 בבוקר מחר".

אלוביץ': "מבקש עד 11 ויעקוב על ההמשך. ממחר הוא ממש מבקש דחיפה עד יום שני בערב. חשוב לו סופ"ש".

ישועה: "בסדר, יקבל כתף חמה משך כל הסופ"ש ועד יום שני".

'תיק 1000' - היועמ"ש כותב לנתניהו: "מאז 1999 אתה מקיים עם מילצ'ן קשר שמעמיד אותך בניגוד עניינים חריף ומתמשך. לצד מערכת היחסים האישית שהתקיימה ביניכם, קיבלת טובות הנאה שונות, לעיתים כמענה לבקשתך, שעיקרן אספקת טובין באופן רציף ובהיקף כספי ניכר".

ומהו ההיקף הכספי המדויק? מילצ'ן העביר לנתניהו בכל פעם קופסה של 25-10 סיגרים, ששווייה נע בין 2,000 ל-3,000 ש"ח. באופן דומה השמפניה נשלחה בארגזים של שישיות בשווי של 3,000-2,000 ש"ח. "ניתן לומר שהן היו בבחינת 'קו אספקה' של סיגריות ושמפניות", כתב היועמ"ש.

השווי הכולל של הסיגרים, השמפניות והתכשיטים שהועברו לבני הזוג נתניהו עומד על 477,973 ש"ח - לפי כתב החשדות.

מ'תיק 2000' עולה, לפי האישום, כי נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס נועדו בשנת 2009 וסיכמו על סיקור חיובי בקונצרן התקשורת הגדול ('ידיעות' ו-ynet), בתמורה לכך שנתניהו יפעל... לעכב את הוצאת מהדורת שישי של עיתון 'ישראל היום' המתחרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר