הגשת אישום כפוף לשימוע ב-3 תיקים; מוזס יואשם בהצעת שוחד

לפי כל התחזיות: היועמ"ש יודיע היום שיגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה בתיקי 1000, 2000 ו-4000 • היועמ"ש סגר את התיק נגד שרה נתניהו בתיק המתנות • בתיק 2000, יואשם נוני מוזס במתן שוחד • טראמפ: "נתניהו ראש ממשלה נהדר. הוא עושה עבודה טובה. הוא קשוח, חזק וחכם"
חרדים 10
כ"ג אדר א' התשע"ט / 28.02.2019 10:21

כשנה לאחר פרסום המלצות המשטרה: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יודיע היום (חמישי) כי החליט להגיש כתבי אישום כפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין שוחד והפרת אמונים. כך דווח חדשות 13.

זאת  מסגרת תיק 4000, יואשם נתניהו בקבלת שוחד, ובתיקים 1000 ו-2000 יואשם בהפרת אמונים.

מדובר בהחלטה ראשונית על כוונה להעמדה לדין, שתתייחס ככל הנראה לחמישה מהחשודים בפרשיות השונות. לאחר שתתקבל ההחלטה יהיו זכאים נתניהו ויתר החשודים לשימוע בפני היועמ”ש והפרקליטים המטפלים בתיק באמצעות פרקליטיהם.

החלטה סופית בנושא תתקבל רק לאחר מכן ולא צפויה בחצי השנה הקרובה.

בכן דווח, כי היועמ”ש סגר את התיק נגד שרה נתניהו בניגוד לעמדת הפרקליטות, והחליט על כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה על הפרת אמונים בתיק המתנות – למרות חוות דעת צמרת הפרקליטות כי יש מספיק ראיות להעמיד את נתניהו לדין בגין שוחד גם בתיק זה.

לפי דיווח ב’חדשות 13′, בתיק 2000, יואשם נוני מוזס במתן שוחד.

בתיק 4000 יואשמו שאול ואיריס אלוביץ’ במתן שוחד, וזאב רובינשטיין – בתיווך לשוחד.

ההחלטה בדבר החשודים הנוספים בתיק בזק – סטלה הנדל ועמיקם שורר – תידחה למועד מאוחר יותר, וכנראה תופרד לתיק אחר.

נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, שערך הבוקר מסיבת עתונאים בהאנוי, ללא השליט הצפון קוריאני קים ג’ונג און, בה הסביר את ההחלטה לקשצר את הפסגה, נשאל גם על הפרסום הצפוי של החלטות מנדלבליט בעניינו של ראש הממשלה נתניהו.

על כך השיב טראמפ: “הוא ראש ממשלה נהדר ואני לא יודע על הקשיים שהוא עומד בפניהם. אני יכול לומר שהוא עושה עבודה טובה. הוא קשוח, חזק וחכם”.

מטעם ראש הממשלה נמסר: “ההאשמות על שוחד הן מגוחכות. ראש הממשלה נתניהו לא קיבל מאלוביץ’ דבר ולא נתן לו דבר. הסיקור בוואלה היה שלילי והתגבר לקראת הבחירות. כל ההחלטות בעניין בזק אושרו ע”י כל הרגולטורים האחראיים וראש הממשלה פעל  ללא רבב, כפי שמשרד המשפטים קבע במסמך רשמי. להאשים בשוחד על שתיים וחצי כתבות באינטרנט זה צעד אבסורדי שאין לו תקדים בתולדות המשפט. מגדל הקלפים הזה יקרוס בקרוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות