מחקר מדאיג

סיגריות אלקטרוניות עלולות להוביל לסרטן

לא רק מאדה ניקוטין: חומרים נוספים הנמצאים בסיגריות האלקטרוניות מובילות לשינוי גנטי בתאי חלל הפה, אשר על פי מחקר אמריקאי חדש, עלול להביא למחלת הסרטן (בריאות)

עישון סיגריה אלקטרונית (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

עישון סיגריות אלקטרוניות נתפס לעיתים כמעשה תמים שנועד לסייע מהימנעות עישון סיגריות רגילות, אך מתברר כי לא מאיידים רק מים וניקוטין, אלא יש חומרים נוספים באלקטרונית שעשויה להוביל למחלת הסרטון.

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת דרום קליפורניה שבארצות הברית העלה שימוש בסיגריה האלקטרונית גורמת לשינוי בתאי חלל הפה, שינוי שעלול להביא למחלה.

אחר ממובילי המחקר, פרופ' אחמד בשארטיניה אמר בראיון לביטאון האוניברסיטה, כי השינויים המולקולריים שנצפו אינם סרטן, אלא שינויים שעשויים להוביל למחלה ממארת. "הממצאים הללו מראים שסיגריות אלקטרוניות היא ממש לא כמו איוד מים, כפי שחלק מהאנשים סבורים", הוסיף.

מנגד, באגודה למלחמה בסרטן מציינים, כי לפי דו"ח הוועדה המייעצת ל-FDA בנושא סיגריות אלקטרוניות, ישנן עדויות חד משמעיות, כי מעבר מוחלט לעישון סיגריות אלקטרוניות במקום סיגריות רגילות, מפחית את החשיפה של המעשן לחומרים רעילים ומסרטנים שנוכחים בסיגריות רגילות.

עם זאת, הדו"ח מביא עדויות חד משמעויות מהם עולה, כי סיגריות אלקטרוניות מעלות ריכוזי חלקיקים וניקוטין באוויר בסביבה מקורה, ובנוסף לניקוטין, רוב הסיגריות אלקטרוניות מכילות ופולטות מספר רב של חומרים רעילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר