קואליציית הרבנים המתנגדים לעוצמה יהודית מתרחבת: בסוף השבוע האחרון נשמעו קולות מהציונות הדתית, נגד חבירת נתניהו לעוצמה יהודית. הרב בני לאו השווה את תפיסת העולם של הרב כהנא, לזו של הנאצים. הרב משה ליכטנשטיין, מראשי ישיבת הר עציון כינה את עוצמה יהודית: "חבורה שמכבדת רוצח המונים". היום (ראשון) עו"ד איתמר בן גביר התייצב ב"מהדורה ראשונה" עם אורן וייגנפלד והדף את ההאשמות: "יש חלק בציונות הדתית שהוא אליטיסטי ומתנשא".

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות  

"מפריע להם שאני ספרדי וחוזר בתשובה. למרות הטענות שלהם אני מדגיש - אנחנו לא אלימים", אמר בן גביר. "אישתי מלמדת בישיבות והאולפנות של גוש עציון. מעולם לא הפריע כלום. על איזה אלימות מדברים?. הם יודעים שאנחנו לא אלימים. אבל יש להם בעיה כי היהדות שהם מייצגים היא אליטיסטית ומה לעשות אנחנו שונים".

עוצמה יהודית - מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, איתמר בן ג (צילום: אמיר לוי / פלאש 90, חדשות)
חברי מפלגת עוצמה יהודית | צילום: אמיר לוי / פלאש 90, חדשות

בן גביר הגיב גם לטענות על תמונתו של הרוצח ברוך גולדשטיין שתלויה בסלון ביתו. "וואו יש לי תמונה של ברוך גולדשטיין בסלון? אז מה לאחמד טיבי יש תמונה של ערפאת בסלון. זה אף פעם לא הפריע לאיש". בן גביר הוסיף: "לא זכור לי שגולדשטיין נצא ברשימה של עוצמה יהודית - בן גביר נמצא ברשימה. אני נגד רצח של ערבים ואני לא בעד להוציא את כולם מכאן רק את הבוגדים שחותרים תחת מדינת ישראל".

"זו הזדמנות מצוינת להסביר ולהבהיר - כמו שאמרתי מאות פעמים בהופעות ציבוריות בעבר - אני נגד רצח ערבים", אמר. "אני כן חושב שגולדשטיין היה רופא שהציל חברים שלי ואני מרגיש שאני חייב לו. כן, אני בעד עונש מוות למחבלים. כן, אני בעד להעביר מכאן אנשים שבוגדים במדינת ישראל. זה קיצוני?"

"הרב ליכטשטיין מחבק אנרכיסטים ואת השמאל הקיצוני"

עורך הדין שמועמד לכהן כחבר כנסת מטעם עוצמה יהודית בכנסת הבאה, התייחס לפרשת סמל המכונית שנגנב מרכבו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל, ועל הריאיון שהעניק בצעירותו בנוגע לסמל. "בית המשפט קבע שלא אני לקחתי את הסמל. בריאיון ההוא כששאלו אותי 'מה תעשה אם תגיע לרבין' אמרתי לו 'אני אצעק', זה הכל".

בן גביר האשים את הרב ליכטנשטיין וטען שהוא חבר לשמאל הקיצוני. "הוא מחבק את האנרכיסטים והשמאל הקיצוני. ופתאום בן גביר פסול? יש פה יהירות", תקף. "הוא צריך ללמוד קצת סבלנות ולהבין שאפשר להכיל ולהכיר את האחר והשונה".

הרב משה ליכטנשטיין (צילום: החדשות‎)
הרב משה ליכטנשטיין | צילום: החדשות‎

דבריו החריפים של בן גביר מגיעים אחרי מכתב שניסח הרב ליכטנשטיין, ושלח אותו לתלמידיו ובו כתב: "כל הנותן יד במישרין או בעקיפין לצירוף חבורה הסוגדת לכוח, אדישה לאלימות, שמכבדת רוצח המונים, ומלאה שטנה כלפי הרבה יהודים ושאינם יהודים, יישא באחריות לחילול השם שייגרם על ידיהם, בשבתם בכנסת כנציגים דתיים. עדיף לאחוז בעמדה פוליטית חלשה - אך ערכית ונאמנת לעקרונותיה, מאשר להשיג רווחים פוליטיים הכרוכים בחבירה לאנשים הללו". 

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו