שתף קטע נבחר

הליגה הארגנטינית: ברוכים השבים לה אקדמיה

הקלאוסורה יוצא לדרך: ראסינג עשתה את הרכש המרשים ביותר, אינדפנדיינטה, תהיה שם כדי להפריע לה במאבק על התואר. בוקה מסובכת עד הראש, ריבר יוצאת לדרך חדשה

שמונה שנים צופים בקנאה תושבי שכונת אבז'נדה בחגיגות האליפות של הקבוצות השכנות מבואנוס איירס. בטורניר הקלאוסורה, שנפתח בסוף השבוע הקרוב, ראסינג קלוב או אינדפנדיינטה יעשו הכל כדי לשבור את הבצורת וסוף סוף לחזור לצבוע את קירות השכונה בדרום בירת ארגנטינה בכתובות גרפיטי נגד היריבה השנואה. 

 

את הרכש המרשים ביותר בפגרה ביצעה ראסינג, כשבנתה חוד מפחיד שכולל את קלאודיו ביילר (זכה עם LDU קיטו בגביע סודאמריקנה), שבגיל 25 חוזר לשחק במולדתו, גבריאל האוצ'ה המוכשר, שבלט כל כך במדי ארחנטינוס ג'וניורס, ופאבלו לוגוארסיו. ועוד על הספסל מחכה לוקאס קסטרומאן. כל אלה העלו את הציפיות בשורות אוהדי 'לה אקדמיה', אך אסור לשכוח - ראסינג חייבת טורניר מוצלח כדי לחמוק ממאבקי התחתית.


אוהדי אינדפנדיינטה. גרסיאן יסיים את הסיוט של האדומים? (רויטרס)

 

גם בצד האדום היו אופטימיים מתמיד עד הימים האחרונים של משחקי ההכנה לעונה החדשה. אלא שהפציעה של הקפטן המצוין, קרלוס מתיאו, שקרע את רצועות הברך במשחק הנבחרת מול קוסטה ריקה, טרפה את כל הקלפים ופגמה במצב הרוח. מי שאמור לעשות את השדרוג המשמעותי הוא לאנדרו גרסיאן, שסוף סוף שוב יקבל את המושכות להוביל קבוצה. דאריו גאנדין, קוקי סילברה וליונל נונייס צפויים להנות מההצטרפות של עושה המשחק הנהדר.

 

ומה עם שתי הגדולות? ובכן, לא משהו, בטח מבחינת בוקה ג'וניורס. הבוסטרוס מגיעים לעונה החדשה אחרי טלטלה שעברה על המועדון דווקא שבוע לפני המחזור הראשון. העזיבה של המאמן אלפיו באסילה והמנג'ר קרלוס ביאנצ'י ודאי תשפיע על הצהובים-כחולים, שבינתיים מינו את אבל אלבס כמאמן זמני, כאשר אליל האוהדים, גיז'רמו בארוס שלוטו, יחליף אותו עם פרישתו ממשחק פעיל ביוני הקרוב.


ריקלמה ופאלרמו בימים יפים. מה יהיה עם בוקה? (צילום: AP)

 

לכל אלה מתווספות השמועות על המצב החברתי הרעוע והסכסוך בין חואן רומן ריקלמה ומרטין פאלרמו, כך שטורניר לא פשוט צפוי לעבור על האוהדים בבומבונרה. הרכש המשמעותי ביותר הוא חסוס מנדס, שהיה אחד ממצטייני העונה האחרונה במדי רוסאריו סנטראל, ויירשם גם הוא בדפי ההיסטוריה כאחד שלבש במהלך הקריירה את מדי ריבר פלייט ובוקה.

 

גם בריבר עברו מהפכה, אלא ששם ציפו לה בכיליון עיניים. הבחירות לנשיאות המועדון אמורות להוציא את הגאז'ינאס לדרך חדשה, כאשר המאמן והשחקן לשעבר, דניאל פסארלה, נבחר לעמוד בראש המועדון. מיודענו כריסטיאן פביאני, שכל כך איכזב, שוחרר ואם מחליפו גוסטבו קנאלס יידע להצליח איפה ש'אל אוגרו' נכשל, אפשר לסמן את הקבוצה של לאונרדו אסטרדה כמועמדת ללכת עד הסוף.


דניאל פסארלה. בא לעשות סדר בבלאגן בריבר פלייט (צילום: AFP)

 

הכוכב העולה של הקבוצה, דייגו בוונאנוטה, לא צפוי ליטול חלק במשחקי הקבוצה בחודשים הקרובים מאחר והוא מתאושש מתאונת דרכים מחרידה, בה נהרגו ארבעה מחבריו. כדאי מאוד לשים לב לגבריאל פונס מורי, שמוזכר כיורשו של הרנאן קרספו אחרי שהציג יכולת מעולה בטורנירי קדם העונה. לא מן הנמנע, שהבלם הוותיק, רוברטו אז'אלה, ששוחרר מסראגוסה, יחתום גם הוא בימים הקרובים.

 

לא יהיה זה הימור גדול לקבוע כי האלופה באנפילד לא תשחזר את ההישג אחרי שאיבדה את מלך השערים שלה, סנטיאגו סילבה, לטובת ולס סארספילד. האחרונה, כמו גם אסטודיאנטס לה פלאטה (תהנה משירותיו של חוסה סוסה, ששב הביתה מבאיירן מינכן), תנסה לחלק את הכוחות בין מאבקי הליגה לאלה בגביע הליברטדורס ותקווה שהעובדה שיתר הגדולות לא נוטלות חלק במפעל היבשתי לא תפגע בה בזירה המקומית.


סנטיאגו סילבה (מימין). חזר לוולס, שוב יזכה באליפות? (צילום: AFP)

 

סן לורנסו (צירפה חלוץ אורוגוואי סופר מוכשר - אמיליאנו אלפארו בן ה-20), כמובן מכוונת גבוה, אולם דומה שהקבוצה של דייגו סימאונה תנגן כינור שני במאבק על האליפות.

 

ברוסאריו יקוו לעונה מוצלחת נוספת של שתי הקבוצות מהעיר. ניואלס אולד בויס תנסה להתאושש מכך שאיבדה הזדמנות פז לגנוב את התואר במחזור האחרון של האפרטורה ותבנה על חואקין בוגוסיאן, תגלית הטורניר הקודם. את ההגנה יחזק אגוסטין אלאז'ס שהגיע מאסטודיאנטס. בצד השני של העיר, קיבלה סנטראל חיזוק משמעותי בדמותו של לוצ'ו פיגרואה, שחוזר למועדון בו גדל וינסה להצילו מירידה לליגת המשנה.


לוצ'ו פיגרואה. ברוך שובך הביתה (צילום: רויטרס)

 

בתחתית ימשיך להיות רותח גם העונה. הורקאן, שעברה טורניר זוועתי באפרטורה האחרון, תנסה לשוב למסלול עם המאמן החדש, הקטור ריבוירה. חימנסיה

לה פלאטה חייבת לאגור נקודות כדי לא לסמוך על נס נוסף שיציל אותה מירידה וטיגרה תבנה על הניסיון של קארוסו לומברדי כדי לא להסתבך. קולון סנטה פה ולאנוס (איבדה את אדוארדו סאלביו שעבר לאתלטיקו מדריד), שהעפילו אף הן לליברטדורס, לא צפויות לאיים על התואר.

 

לחובבי הכדורגל הארגנטיני הגיעה במחזור האחרון של האפרטורה הבשורה המשמחת על רכישת זכויות השידור של הליגה על ידי צ'רלטון. גם העונה יועברו המשחקים בערוצים 53 ו-54 כאשר ביום א' ישודרו המשחקים ריבר פלייט - באנפילד וארחנטינוס ג'וניורס - בוקה ג'וניורס. יתר משחקי המחזור הראשון: אתלטיקו טוקומאן - סן לורנסו, גודוי קרוס - חימנסיה לה פלאטה, לאנוס - הורקאן, ניואלס - אינדפנדיינטה, ראסינג - רוסאריו סנטראל, טיגרה - צ'קאריטה, ולס - קולון, אסטודיאנטס - ארסנל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאמן ראסינג, קלאודיו ויואס
צילום: AFP
מומלצים