שתף קטע נבחר

פאר: "נתקשה לחזור לבית העליון בפדרציה"

בתום שנתיים בטופ העולמי, נבחרת הנשים מתחילה מאפס בבית האירופי-אפריקני והטניסאית הבכירה אינה אופטימית. גלושקו, שלמה ואסטרוגו ינסו להיכנס לנעליה של אובזילר

רק לפני שנתיים, בפברואר 2008, שרדנו כאן את פסטיבל מריה שראפובה, לקראת מפגש הפדרציה בין נבחרות הנשים של ישראל ורוסיה. אז, הנבחרת שלנו היתה בבית עליון 1, בין שמונה הגדולות בעולם. שנתיים בדיוק אחרי, נדמה כי אנו רחוקים, אולי מתמיד, משחזור אותו מעמד.

 

לאחר הפסדי הבית באותה שנה לרוסיה וצ'כיה, ירדה ישראל לבית עליון 2 (נבחרות 9 עד 16 בעולם). בעקבות ההפסדים הצמודים ב-2009 באוקראינה ובאסטוניה, היא חזרה לבית האיזורי הלא נעים ותשתתף ב-2010 בבית 1 האירופי-אפריקני.

 

הפורמט בבית האיזורי הוא לא זה שהתרגלנו אליו בשנים האחרונות, בו משחקת הנבחרת מול יריבה אחת בסופשבוע - כמו בגביע דייויס. באיזורי מדובר בטורניר אחד ארוך ומתיש, עם 16 נבחרות המשחקות שלושה משחקים ביום, יום אחרי יום, במשך שבוע שלם.

 

נבחרת ישראל, עם הקפטן ליאור מור והמאמן תומר דנק, תמריא ביום ראשון לפנות בוקר לטורניר במתחם הטניס קרוס קבראדה, הסמוך לליסבון שבפורטוגל. 16 הנבחרות המשתתפות יחולקו לארבעה בתים, שבהם ישחקו בשיטת ליגה. ארבע הנבחרות שיסיימו כראש בית יתמודדו בפלייאוף על שני כרטיסים לפלייאוף על העלייה לבית העליון 2. ארבע האחרונות ייאבקו נגד הירידה לבית האיזורי 2 ושמונה נוספות, ממקומות 2 ו-3 בכל בית, ימשיכו בבית האיזורי 1.

 

את הנבחרת תוליך כרגיל שחר פאר (28 בעולם). הפעם, בניגוד לשנות ההצלחות הגדולות בסיום העשור הקודם, כבר לא תהיה לצידה ציפי אובזילר הוותיקה, שפרשה בעונה שעברה מטניס וכפי שפורסם ב-ynet, השיבה בשלילה להצעה לשוב ולשחק בפדרציה. לראשונה מזה 16 שנים, תיאלץ ישראל להסתדר ללא אובזילר, שהגיעה לעודד את השחקניות ולתמוך בהן.


קרן שלמה באימון המסכם (צילום: יועד כהן)

 

מי שינסו למלא את מקומה יהיו הצעירות יוליה גלושקו (בת 20, 318 בעולם), שתגיע ישירות מארצות הברית, קרן שלמה (22, 393) וחן אסטרוגו (20, 492). "בכל ערב נחליט נקודתית לקראת כל משחק, בהתאם לכושר, לניצוץ בעיניים ולמוטיבציה של כל שחקנית", הבהיר הקפטן ליאור מור.

 

בתום האימון המסכם של הנבחרת, הבוקר (ו') בהדר יוסף, אמרה פאר: "ברור לנו שיהיה קשה מאוד לחזור לבית העליון ולמה שהתרגלנו אליו בשנים האחרונות. בכל זאת אנחנו נוסעות כדי לעשות את המקסימום ואני מקווה שהצעירות החדשות בנבחרות ייקחו את הצ'אנס שלהן בשתי ידיים".


חן אסטרוגו מתאמנת לקראת הנסיעה לפורטוגל (צילום: יועד כהן)

 

"תמיד כיף להיות עם הנבחרת, יש בזה שינוי לעומת התחרויות הרגילות בסבב", הוסיפה פאר. "גם בשנים הטובות שלנו, עם ציפי אובזילר ואנה סמשנובה, היה לנו קשה להגיע לבית העליון - אז בטח שגם עם הנבחרת הצעירה הנוכחית. המטרה הראשונה היא כמובן לא לרדת מהבית הזה. בהתאם למשחקים ולתוצאות שם, נראה אם אפשר להסתכל למעלה יותר".

 

מור: "ההרגשה לקראת היציאה מעניינת ושונה, אנחנו באים עם נבחרת צעירה וחדשה. זה מצב שלא היינו רגילים אליו בשנים האחרונות ואני מקווה שהצעירות יקחו את הצ'אנס שלהן בשתי ידיים. עשינו את ההכנות בצורה הטובה ביותר ואני מקווה שהדברים יתחברו לנו".

 

שלמה ואסטרוגו, שתי הצעירות שאמורות להתמודד לצד גלושקו, מקוות לדברים דומים: "מרגש להיות ברגע הזה. אחרי הרבה שנים של צפייה מהצד, מגיע הצ'אנס שלנו. אנחנו מקוות לעשות את העבודה ולייצג את הנבחרת והמדינה בכבוד".


ווזניאקי. עשויה לפגוש שוב את פאר (צילום: AFP)

 

בין היריבות האפשריות: ווזניאקי, אזרנקה ושנידר

ישראל תדע באיזה בית תשובץ בהגרלה שתיערך בתחילת השבוע הקרוב, אבל עוד לפני שהגורל אומר את שלו, ברור לגמרי כי זה לא הולך להיות קל - ולא רק בגלל העומס. בין הנבחרות בטורניר אפשר למצוא את דנמרק בהנהגת קרוליין ווזניאקי, המדורגת 4 בעולם שהדיחה את פאר בסיבוב השלישי באוסטרליה, בלארוס של ויקטוריה אזרנקה (7), רומניה עם שלוש שחקניות בטופ 75 ושווייץ של פטי שנידר (42).

 

16 הנבחרות הן: אוסטריה (עם סיביל באמר ופטריסיה מאייר), בלארוס (ויקה אזרנקה ואולגה גובורצובה), בוסניה (מרוואנה יוגיץ'), בולגריה (צווטאנה פירונקובה), קרואטיה (פטרה מרטיץ'), דנמרק (קרוליין ווזניאקי), בריטניה (אלנה בלטאצ'ה), הונגריה (קטאלין מארוסי), ישראל (שחר פאר), לטביה (אנסטסיה סבסטובה), הולנד (ארנצ'ה רוס), פורטוגל (מישל לארשר דה בריטו), רומניה (אלכסנדרה דולגרו), סלובניה (פולונה הרצוג), שבדיה (סופיה ארבידסון), שווייץ (פטי שנידר וסטפאני ווגל).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שחר פאר
צילום: אורן אהרוני
מומלצים