אבי גבאי, תמר זנדברג (צילום: מרים אלסטר, יונתן סינדל פלאש 90, חדשות)
בעבודה לא פוסלים אפשרות לאיחוד | צילום: מרים אלסטר, יונתן סינדל פלאש 90, חדשות

12 שעות לפני סגירת הרשימות לבחירות לכנסת, יו"ר מרצ תמר זנדברג קוראת היום (חמישי) גם לאיחוד בין מפלגתה למפלגת העבודה: "מרצ תהפוך כל אבן כדי שזה יקרה". בעבודה לא פוסלים את האפשרות לאיחוד, וגורמים במפלגה שוקלים ברצינות את את האפשרות.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

במפלגת העבודה קיימו ישיבה ובה דנו על איחוד אפשרי, בתום המפגש הדעות בקרב הבכירים עדיין חלוקות. בכירים במפלגה קראו לאיחוד בין המפלגות, אך יו"ר המפלגה אבי גבאי שומר על עמדתו ומתנגד עדיין לאיחוד שלדעתו עלול להבריח קולות בבחינת "השלם קטן מסך חלקיו". בתום הישיבה גבאי התקשר לזנדברג וח"כ איציק שמולי יהיה הנציג שינהל מטעם העבודה את המשא ומתן עם מרצ.   

"לעצור את ההספדים". (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90, חדשות)
נמנעה מלהתייחס למרצ. יחימוביץ' (ארכיון) | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90, חדשות

במפלגת העבודה מסרו כי "בתום דיון שבו השתתפו חברי סיעה, הוחלט על בחינת כל האפשרויות, על מנת להבטיח מהפך שלטוני בישראל, תוך שמירת ערכי מפלגת העבודה".

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ קראה לבחון את האפשרות לאיחוד. "נוכח הסיטואציה הפוליטית החדשה שנוצרה יש לבחון ביסודיות ובמהירות אפשרות יצירת בלוק משותף עם מרצ לצורך ההתמודדות", מסרה. "סרבנות אוטומטית לכך תירשם לנו לדיראון עולם אם המצב החדש יביא חלילה למחיקת מרצ ולקריסת העבודה".

יו"ר מרצ קראה מוקדם יותר לאיחוד בטוויטר. "לאור האיחוד במרכז זה הזמן לאיחוד בשמאל כדי להקים ממשלת שמאל-מרכז", כתבה. "מרצ תהפוך כל אבן על מנת שזה יקרה. יש לנו 12 שעות ואנחנו מזמינים את אבי גבאי לשולחן הדיונים באופן מידי".

רק בתחילת החודש דחו במפלגת העבודה את האפשרות לאיחוד רשימות עם מרצ לקראת הבחירות, למרות מצבן של שתי המפלגות בסקרים."יש פערים מאוד משמעותיים בינינו לבין מרצ, אידיאלוגים, פערים לא קטנים בינינו לבין מרצ", אמר אז גבאי באירוע שבתרבות. "אני בכל מקרה לא עוסק בעניין הזה, אני לא עוסק בחיבורים בכיוון הזה. אני עוסק רק בחיבורים או בעבודה שיכולה, בסופו של דבר לגרום לחילופי שלטון".

אחרי גבאי: קרבות הירושה נפתחו (צילום: גילי יערי, פלאש 90, חדשות)
"פערים אידיאולוגיים", גבאי | צילום: גילי יערי, פלאש 90, חדשות

עוד אמר גבאי: "חיבור בין העבודה למרצ לא מגדיל את הסיכוי שנחליף את השלטון. פשוט מאוד. אסור להגיד אין סיכוי, עקרונית אני לא רואה את הדבר הזה קורה. אחרי עשר שנות שלטון נתניהו הגיע הזמן להחליף אותו".