שתף קטע נבחר

"מקווה שישראל תושמד עד אולימפיאדת טוקיו 2020"

הגנרל דאוד אזרנוש, מפקד הספורטאים האיראנים, הוציא הודעת תמיכה בסעיד מולאי, הג'ודוקא האיראני שהפסיד בכוונה כדי לא לפגוש את שגיא מוקי בגראנד סלאם פריז

רק בשבוע שעבר, הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי, אלוף העולם במשקל עד 81 ק"ג, עלה לכותרות לאחר שהפסיד בכוונה ובהמשך ביים פציעה, הכל כדי לא לפגוש את שגיא מוקי הישראלי. אתמול (שלישי) מולאי קיבל גיבוי נוסף למהלך שלו.

 

לאחר ההפסד המכוון שלו, מולאי פירסם פוסט בו העלה תמונה עם דגלי ישראל ואיראן ורשם "אלוהים, תעזור לי", והיום חיזק זאת עם פוסט נוסף, בו טען שהוא שוקל את צעדיו האם להמשיך ולייצג את איראן. במקביל, הגנרל דאוד אזרנוש, מפקד הספורטאים האיראנים (ארגון מתנדבים צבאי הפועל תחת המשטר האיראני) מקווה שבקרוב מולאי לא יצטרך להתלבט כי ישראל פשוט לא תתקיים.

 

הפוסט של מולאי (צילום מסך)
הפוסט המדובר של מולאי(צילום מסך)

"אני מקווה שישראל תושמד ולא תתקיים יותר עד המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 וכולנו ננשום לרווחה", סיפר אזרנוש בריאיון לסוכנות הידיעות האיראנית ISNA. "הספורטאים שלנו נמנעים מלהתעמת עם ספורטאים מהמשטר הציוני כדי להראות את תמיכתם בעם המדוכא של פלסטין".

 

בתשובה לשאלה על האפשרות של מקרה נוסף דומה בין מולאי לבין מוקי באולימפיאדה הבאה הגנרל אזרנוש טען כי "המשטר הציוני הוא הקו האדום של הרפובליקה האיסלאמית ובארבעת העשורים האחרונים הספורטאים תמיד עמדו בתוקף על האידיאלים של הממסד בכך שנמנעו מלהתחרות מול הישראלים".

 

צריך לזכור שגם נשיא איגוד הג'ודו הבינלאומי מריוס ויזר התייחס למקרה בשבוע האחרון בשיחה פתוחה בטוויטר, בה הזמין אנשים לשאול אותו שאלות ואמר בין היתר: "אנחנו הולכים לנתח את המקרה הזה ברצינות רבה כי זה לא קל להסביר איך מולאי איבד כך את הקרב".

 

שגיא מוקי (צילום: אורן אהרוני)
מולאי נמנע ממפגש איתו. שגיא מוקי(צילום: אורן אהרוני)

 

בניגוד לדברים של אזרנוש, ההנחיות שקיבלו הספורטאים האיראנים שלא

להתחרות מול ישראלים החלו למעשה ב-1983, כאשר באליפות העולם בהיאבקות שהתקיימה בקייב המתאבק היווני-רומי, במשקל עד 74 ק"ג, ביג'אן סיפאקאני, ניצב מול רובינסון קונושווילי הישראלי וניצח 4:7.

 

עם זאת, לאחר הידיעה על הניצחון של סיפקאני, שר החוץ האיראני דאז, עלי אכבר ולאיתי, הורה לצוות הלאומי לחזור לאיראן מיד. המשלחת כולה שבה למדינתה וביג'אן סיפאקאני ננזף והושעה לתקופה קצרה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים