יש איחוד בימין

'עוצמה לישראל', הבית היהודי והאיחוד הלאומי - התאחדו

מרכז הבית היהודי, סיעתו של הרב רפי פרץ, אישר את ההסכם שהושג עם נציגי 'עוצמה לישראל' שבראשות מיכאל בן ארי, על ריצה משותפת - עם האיחוד הלאומי - בבחירות הקרובות (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בן ארי ופרץ (צילום: Gili Yaari, Yonatan Sindel/Flash90)

בסיומו של כינוס מרכז מתוח וסוער, אושר הערב (רביעי) ההסכם שנחתם בין הבית היהודי לליכוד ול'עוצמה לישראל', ברוב גדול.

על פי פרטי ההסכם, מקומות 5 ו-8 ברשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי, יינתנו לרשימת עוצמה לישראל, ממשיכת דרכו של הרב מאיר כהנא הי"ד.

בתמורה לחיבור, אליו דחף ראש הממשלה נתניהו בכל כוחו - מחשש לאיבוד קולות בגוש הימין - הליכוד בראשו הוא עומד התחייב לתת בממשלה הבאה שני תיקים משמעותיים למפלגת הבית היהודי, לתת את המקום ה-28 ברשימתו לנציג הבית היהודי ולהוביל קמפיין בחירות ללא מתקפה על סיעה ימנית זו.

במהלך הכינוס הסביר יו"ר הבית היהודי רפי פרץ את מהלך האיחוד: "אני מודע לקושי. אני קשוב לשטח ושומע את כל הקולות, בעד הסכם עם עוצמה יהודית ונגד ההסכם. שיהיה ברור: אנשי עוצמה יהודית אינם שותפים לדרכי. הם לא שותפים לאמונותי ולא לבית המדרש שלי, יש לנו השקפות עולם שונות ואף מנוגדות. לכן סירבתי ואני ממשיך לסרב לכל איחוד עם עוצמה יהודית. זה הסכם טכני זמני, שמטרתו להגדיל את כוחה של הבית היהודי בממשלה הבאה".

פרץ, בנאומו הערב (באדיבות המצלם)

"מתוך כובד האחריות המונחת על כתפי, ועל כתפי בלבד", הדגיש פרץ, "אני בטוח שתיתמכו הערב בהחלטתי לאשר את ההסכם הטכני עם עוצמה יהודית מתוך אחריות לאומית. כשהבית בוער אני לא בודק בציציות של מי שעוזר לי לכבות את האש. קודם נציל את הבית, אחר כך נודה לכולם וניפרד לשלום. ההסכם הזה אינו אידיאלי אבל אין הסכם אידיאלי. לעיתים האויב של הטוב הוא הטוב מאד.כשהבית בוער, אני לא בודק בציציות של מי שעוזר לכבות האש. אני ממקבל אותם כאורחים רק לתקופת הבחירות".

במהלך נאומו תקף פרץ את ראשי 'הימין החדש': "בנט השליך בקבוק תבערה לבית שלנו. בנט ניסה למוטט את הבית על יושביו. נטש את הקוקפיט וקיווה שנתרסק. עשית מעשה שקשה לי לקרוא לו מעשה יהודי. אנטי חברי. כך לא מתנהג בן הציונות הדתית. הצבעה עבור בנט היא נגד הציונות הדתית״.

חברי מרכז הבית היהודי (באדיבות המצלם)

פרץ אף הזהיר את חברי המרכז מאי אישור ההסכם: "אם לא נתאחד הערב יש גם סכנה לא רק לבית היהודי אלא לבית הלאומי שלנו. מיד לאחר הבחירות, צפויים לחצים אדירים על ישראל לוותר ולעקור יישובים. תוכניתו המסוכנת של טראמפ צפויה להיות מוגשת. טראמפ עלול לדרוש שוב לעקור יהודים מביתם. בואו נשמור על הבית היהודי כדי שחלילה לא נגורש שוב מבתינו כפי שנעקרנו מעמונה ומעצמונה".

"האחריות הלאומית מחייבת אותנו לאחדות השורות בימין. אנחנו, צריכים לפעול למען טובת המדינה והעם כולו. עלינו לראות את אחריותינו לעתיד ישראל ועתיד העם היהודי. ולכן מול מי שמנסה להרוס את הבית שלנו התשובה שלנו הערב היא איחוד", סיים יו"ר הבית היהודי.

נתניהו. יכול להיות מרוצה מהצלחת המהלך שהוביל (ציום ארכיון: Uri Lenz /Flash90)

לאחר ההחלטה על האיחוד, התקשר ראש הממשלה נתניהו לרפי פרץ, בכדי לברך אותו על מהלך זה, אליו הוא דחף בימים האחרונים בכל כוחו.

כזכור, במהלך היום נשמעו במפלגתו של הרב פרץ קולות רבים נגד חתימת ההסכם עם 'עוצמה יהודית', בטענה שחיבור עם מפלגה קיצונית, יכול להבריח מצביעים רבים מהמפלגה.

יצוין, כי בהצבעתם הערב, הסמיכו חברי המרכז את ראש הבית היהודי לייצר איחוד וחיבור גם עם 'יחד' של אלי ישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר