לוי־אבקסיס תרוץ לבד: “גנץ מתנהג בצורה הזויה, מנוהל על ידי אחרים”

המגעים בין מפלגת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס ו'חוסן לישראל' בראשות בני גנץ - כשלו • לוי-אבקסיס במתקפה חריפה על גנץ: "מאכזב שנכשל במבחן האמינות" • הליכוד: "פעם שניה שגנץ פושט רגל"
אריה ריבקינד
ט"ו אדר א' התשע"ט / 20.02.2019 21:16

על רקע השיחות בין לפיד לגנץ: יו״ר גשר, ח”כ אורלי לוי־אבקסיס, הודיעה הערב (רביעי) כי מפלגתה תרוץ באופן עצמאי בבחירות לכנסת ה-21.

לוי־אבקסיס תקפה בחריפות את יו”ר חוסן לישראל, בני גנץ, זאת לאחר שהמגעים בינהם נכשל – ואמרה: “חבל לגלות שהאיש ממנו ציפו שינהל את ישראל מתגלה כאיש המנוהל על ידי אחרים”.

את הודעתה פתחה אבקסיס בכך ש”אני רואה לעצמי חובה להבהיר את השתלשלות העניינים לגבי המו״מ בין מפלגת גשר לחוסן לישראל”.

היא הבהירה: “רעיון החיבור גשר-חוסן לישראל הועלה בפניי על ידי מר גנץ בפגישתנו הראשונה. בשיחות שקיימנו לאחר מכן, בחנו את עמדת כל צד לגבי הנושאים המרכזיים לרבות הנושא החברתי שהוא כידוע הבסיס הרעיוני של מפלגת גשר.

“יו״ר חוסן לישראל הביע את הסכמתו לכך שנושא זה יהווה את אחד היסודות עליו תוקם השותפות בינינו.

“עם קבלת הצעות קונקרטיות שהוגשו לי בכתב מטעם חוסן לישראל סיכמנו מר גנץ ואני על הקמת צוות משותף לסיכומים. צוות זה קיים דיונים בכל הנושאים והגיע להסכמות. הסכמות אלה שהוגשו לנו, למר גנץ ולי כללו את העמדה המשותפת שמחייבת את שתי המפלגות וכן את המקומות שיוקצו לגשר ברשימה המשותפת לכנסת”.

בשלב הזה, תיארה לוי־אבקסיס,  אחרי שהוגשו מסמכים חתומים, “החלה התרוצצות מוזרה במפלגת חוסן לישראל המלווה בהפצת דיס-אינפורמציה ובתדרוכים מגמתיים לתקשורת, מן משחק מחבואים כאילו לא היו דיונים בנינו, כאילו לא היו הסכמות וסיכומים ולא התחייבויות. בעוד יושב הראש, לתדהמתי, ממלא פיו מים ומחריש.

“מדהים באיזו מהירות סיגלו לעצמם הפוליטיקאים החדשים טריקים ישנים ודחויים שהציבור מאס בהם מזמן. כמה מאכזב להיווכח שדווקא זה שבישר על הפוליטיקה החדשה והנקייה נכשל במבחנו הראשון – מבחן האמינות.

“חבל לגלות שהאיש ממנו ציפו שינהל את ישראל מתגלה כאיש המנוהל על ידי אחרים”.

לוי המשיכה ותקפה: “חוסר הניסיון הביא לכך שהאיש עוד בא אליי היום ומבקש שאני אתן לו אורכה עד אשר יסכם את החיבור שלו עם לפיד. אין לי מילה אחרת לכנות התנהגות זו אלא – מוזרה והזויה.

“לנוכח המצב שנוצר, הגעתי למסקנה שאינני לוקחת חלק בהטעיית הציבור ועל כן גשר תרוץ עצמאית ותצליח”.

מהליכוד נמסר בתגובה להודעת אורלי לוי: “זו הפעם השנייה בכמה חודשים שבני גנץ פושט את הרגל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות