בן ארי בכנסת? ‘הבית היהודי’ אישר את הריצה יחד עם ‘עוצמה יהודית’

בתום דיון סוער: מרכז מפלגת 'הבית היהודי' אישר את הריצה המשותפת עם מפלגת 'עוצמה יהודית' במסגרת בלוק טכני • בפנים: ההסכם בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי ו'עוצמה' • המשוריין במקום ה-28 בליכוד יהיה סגן השר הרב אלי בן דהן • מגעים עם אלי ישי
דוד ליבוביץ
ט"ו אדר א' התשע"ט / 20.02.2019 20:59

בתום דיון סוער במיוחד, אישר הערב (רביעי) מרכז מפלגת ‘הבית היהודי’ את הריצה המשותפת עם מפלגת ‘עוצמה לישראל’ במסגרת בלוק טכני.

במהלך נאומו בכינוס מרכז המפלגה, מתח הרב רפי פרץ ביקורת חריפה על יו”ר ‘הימין החדש’ השר נפתלי בנט: “הוא ניסה למוטט את הבית על יושביו, נטש את המטוס רגע לפני התרסקות. נפתלי, מה שעשית זה מעשה אנטי יהודי, כך לא מתנהג בן הציונות הדתית”.

פרץ התייחס גם לשילובו של אלי ישי במפלגת הבית היהודי – ואמר: “אנחנו במו”מ עם ידידנו אהובנו אלי ישי. בתאום עם ראש הממשלה אנחנו עושים מאמץ גדול שהוא יהיה חלק מאיתנו. נעבוד על זה הלילה. מבקש מכם שתאשררו את זה במסגרת ההצבעה”.

על פי הסיכום שהושג בין מפלגת הבית היהודי-האיחוד הלאומי למפלגת עוצמה יהודית, המפלגה תקבל את המקומות 5 ו-8.

הריצה תהיה באופן של בלוק טכני ולאחר הבחירות ייפרדו הסיעות וכל אחת תפעל באופן חופשי.

ראש הממשלה, שדחף כל העת לאישור ההסכם,  התקשר ליו״ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, בירך אותו על התמיכה שקיבל במרכז מפלגתו וסיכם איתו על חתימת הסכם עודפים בין המפלגות.

מוקדם יותר היום נועד נתניהו עם הרב רפי פרץ, והשניים סיכמו את ה’צ’ופרים’ שתקבל הבית היהודי והאיחוד הלאומי תמורת אישור ההסכם:  שני תפקידי שרים משמעותיים, כשבין הצדדים דובר כבר על תיק החינוך.

בנוסף, ראש הממשלה התחייב לשריין את המקום 28 ברשימת הליכוד לנציג ‘הבית היהודי-האיחוד הלאומי’, כשלאחר הבחירות יוחזר הנציג למפלגה המאוחדת.

נתניהו גם הסכים לחוקק את החוק הנורבגי המורחב, שיוכל לאפשר לנציגים נוספים מהרשימה לכהן כחברי כנסת.

השניים גם סיכמו כי במהלך מערכת הבחירות המפלגות לא יתקפו המפלגות זו את זו, אלא דווקא יחזקו זו את זו לטובת ניצחון הימין.

על פי הערכות כך תיראה הרשימה הציונית דתית של שלוש המפלגות:
1. הרב רפי פרץ
2. ח”כ בצלאל סמוטריץ’
3. ח”כ מוטי יוגב
4. אופיר סופר
5. ד”ר מיכאל בן ארי
6. יפעת ארליך
7. אורית סטרוק
8. עו”ד איתמר בן גביר
9. יוסי כהן
10. דוידי בן ציון

המשוריין במקום ה-28 בליכוד יהיה סגן השר הרב אלי בן דהן.

ראש הממשלה נתניהו התקשר ליו״ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, בירך אותו על התמיכה שקיבל במרכז מפלגתו וסיכם איתו על חתימת הסכם עודפים בין שתי המפלגות.

נתניהו התקשר גם ליו״ר האיחוד הלאומי ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ ובירך אותו על שיתוף הפעולה למען גוש הימין ועל אישור ההסכם במרכז האיחוד הלאומי.

הססכם הבית היהודי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות