1079156 (צילום: חדשות)
גנץ ולפיד | צילום: חדשות

יממה לסגירת הרשימות - ערב של הכרעות פוליטיות: הערב (רביעי) יפגשו בני גנץ ויאיר לפיד לפגישה מכרעת באשר לאיחוד בין חוסן לישראל - תל"ם ויש עתיד. המחלוקת העיקרית היא דווקא בקרב מפלגתו של גנץ, שם יש הדעות חלוקות האם האיחוד ישתלם למפלגה.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

באמצעו של אחד הימים הדרמטיים ביותר שידעה המערכת, לפיד וגנץ יפגשו לישיבה מכריעה. המתווה המדובר עליו הצדדים עומלים הוא על משקולות שונות על כל מיני נושאים. בין הנושאים העיקריים עומדת השאלה מי יקבל ראשון את הרוטציה, שכן הוא יצטרך לפצות את השני במספר הח"כים ברשימה בכנסת.

עוד מבינים שגבי אשכנזי, שחקן ששמו עלה בלי הרף סביב המו"מ המדובר, ככל הנראה לא ישובץ ברשימה אבל יתמוך מבחוץ. בחוסן לישראל הקולות חלוקים בכל הנוגע לאיחוד - יש יועצים שמצדדים באיחוד אך יש רבים המנסים למנוע זאת. למרות זאת, רוב הגורמים סבורים שהאיחוד אכן ייתרחש.

בכל הנודע למו"מ מול גשר, לא מדובר בתרגיל הטעיה - אמש עוד קיוו ב"חוסן לישראל" להתאחד עם אורלי לוי ולהזמין אותה לכנס, אך השיחות לא הבשילו - אם כי המגעים עם אורלי לוי אבקסיס נמשכים גם הערב. ככל הנראה גם התגובות הצוננות לנאום גנץ הכשירו את הקרקע להמשך המגעים‎.

אורלי לוי-אבקסיס (צילום: החדשות)
אורלי לוי-אבקסיס | צילום: החדשות

"על ויכוחים של סידור עבודה לא מחלישים הזדמנות לשינוי היסטורי"

הפגישה הבוקר בין השניים הגיעה לאחר שגנץ קרא ללפיד בנאומו אמש לשוב ולדון בחיבור. "מיד בסיום הכנס אתקשר לחברי יאיר לפיד, ואציע לו להיפגש עוד הערב, להניח כל שיקול אחר בצד וביחד להציב את ישראל לפני הכול", התחייב גנץ באירוע הצגת רשימת מפלגתו לכנסת.

"רבאק", הוסיף גנץ ואמר כי "על ויכוחים של סידור עבודה לא מחלישים הזדמנות לשינוי היסטורי. בואו נתעלה, נתאחד - וננצח". זמן קצר לאחר מכן לפיד הגיב לדברים, ואמר: "כפי שאמרתי אתמול על הבמה נהפוך כל אבן, נעשה הכל כדי לא להחמיץ הזדמנות היסטורית להחלפת השלטון".

במקביל המגעים לחיבור בין גנץ ליו"ר מפלגת גשר אורלי לוי-אבקסיס נמשכים. המתווה המתגבש הוא זה שאפשר את החיבור הראשוני לרשימת תל"ם של בוגי יעלון: חיבור תמורת 5 מקומות ריאליים לכל היותר.

השתתפה בהכנת הכתבה דפנה ליאל

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו