זה קרה לפני כשנה; א', שוטר סיור ותיק ששירת במרחב מוריה בדרגת רס"ב, יצא למשמרת סיור לילית בניידת עם שוטרת צעירה במסגרת פעילות למניעת עבירות רכוש. א', ששימש כראש המשמרת, נהג בניידת כשלצדו ישבה השוטרת הצעירה. "מעבר לשלום שלום לא היה בינינו כלום עוד לפני אותה משמרת", סיפרה השוטרת.

בשלב מסוים, א' העביר את הסמרטפון שלו לשוטרת כדי שתביט בתמונות שצילם - וכשהאחרונה דפדפה בתמונות, באחת מהן הופיע פתאום איבר מינו של השוטר. השוטרת הצעירה מיהרה להחזיר לו את הטלפון, אבל השוטר ביקש שתמשיך להחזיק בו למרות שהיא סירבה בתוקף.

כשעתיים לאחר מכן, השוטר הבין את הטעות שעשה ומחק מהר את התמונות האינטימיות והמפלילות ששמר במכשיר הטלפון שלו. בהמשך, עדיין במהלך הסיור, הם הגיעו לאזור פארק גילה בירושלים, וא' החל לשגר לעבר השוטרת שלל רמיזות מיניות ולא הולמות לגבי חדרים להשכרה לפי שעה שניתן למצוא באזור.

"מעניין כמה עולה חדר לחצי שעה", שאל א' - אבל השוטרת הצעירה לא הגיבה. לאחר מכן, כך על פי החשד, הוא נגע בשיערה בניגוד לרצונה והתעניין האם קיימה בעבר יחסי מין אנליים. "אם הייתי שם לך תירס למטה הוא היה הופך לפופקורן", אמר לפתע א' לשוטרת המבועתת.

השוטרת הצעירה, שהייתה בהלם מוחלט, לא הגיבה לדבריו של השוטר. בתום המשמרת היא התקשרה לאביה המשרת כמתנדב במשטרה וסיפרה לו על שאירע לה ולאחר מכן שיתפה עוד שוטרים במרחב.

ביום למחרת ניגשה השוטרת להגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, והשוטר מצדו מסר עדות באזהרה. לאחר התלבטות רבה, הוחלט שהשוטר לא יועמד לדין פלילי בגין הטרדה מינית - אלא יוגש נגדו כתב אישום לבית הדין המשמעתי של המשטרה בגין עבירה של התנהגות בלתי הולמת.

חשד לפגע וברח. אילוסטרציה (צילום: דניאל נחמיה, החדשות)
"הנאשם כשל כשל ערכי ומוסרי בהתנהגותו". אילוסטרציה | צילום: דניאל נחמיה, החדשות

התובעת טענה בשלב הטיעונים לעונש כי השוטר הוותיק התנהג בצורה מביכה ומבישה כלפי השוטרת הצעירה ומעשיו כללו אמירות ונגיעות בעלי אופי מיני. לדבריה, לא מדובר במעידה חד פעמית, אלא במסכת אירועים מתמשכת ועליו היה לשמש דוגמה ומופת לשוטרים צעירים וחדשים - אך למרבה הצער הוא התנהג בצורה הפוכה.

סנגורו של א' טען כי מדובר באדם המשרת 23 שנים במשטרה, וכי מדובר בשוטר טוב שקיבל ציונים תקופתיים משביעי רצון, מצבו הכלכלי קשה וכבר במהלך המשמרת הנאשם ביקש סליחה מהמתלוננת. לטענתו, בעקבות הפרשה א' הוצא לחופשה כפויה והושעה מהמשטרה ושכרו נפגע כשהוא נשאר בבית במשך שבעה חודשים.

לדבריו, מרשו לא התכוון לפגוע באיש וטען כי מדובר במעידה חד פעמית. הוא ביקש מהשופטים להתחשב בשירותו הטוב במשטרה והגיש להם חוות דעת של מפקדיו על תפקודו הטוב. השופטים ציינו בפסק הדין כי ליבם נחמץ מהמחשבה על מה שעבר על השוטרת באותם רגעים כשהייתה לבדה עם א' בניידת.

"הנאשם כשל כשל ערכי ומוסרי בהתנהגותו", הדגישו השופטים. בהמשך הם ציינו כי מחובתו של כל שוטר לעשות כל מה מה שבידו על מנת לשמור ולהגן על שלמות הגוף והנפש במיוחד כאשר מדובר בשוטרים חדשים. לבסוף, החליטו השופטים להוריד את א' בדרגה למשך חצי שנה ונרשמה לו נזיפה בתיק האישי.