בלוני נפץ באשכול (ארכיון) (צילום: בטחון אשכול, חדשות)
טיסן הנפץ שנחת בשדה באשכול | צילום: בטחון אשכול, חדשות

כלי טיס של צה"ל תקפו היום (רביעי) עמדת חמאס בעזה בתגובה לשיגור בלוני תבערה וטיסן ונפץ מהרצועה לעבר המועצה האזורית אשכול. טיסן נפץ שחובר לצרור בלונים זוהה בשטח פתוח וחקלאים דיווחו על בלון נפץ שהתפוצץ באוויר.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

טיסן שהופרח מעזה (ארכיון) (צילום: בטחון אשכול, חדשות)
הטיסן לפני שהופרח מהרצועה | צילום: בטחון אשכול, חדשות

בשעות הצהריים התקבל דיווח במושב עזריקם שבמועצה אזורית באר טוביה על מאבטח בגן ילדים שזיהה בלון עף באוויר וירה לעברו מספר כדורים. המאבטח חשד שמדובר בבלון תבערה ולכן ירה ופוצץ אותו. התקרית הסתיימה ללא נפגעים וכוחות משטרה שהוזעקו למקום החלו בבדיקת נסיבות האירוע. ממצאים ראשוניים בזירה העלו כי מדובר בבלון רגיל.

בלונים שהופרחו מעזה לאשכול (ארכיון) (צילום: בטחון אשכול, חדשות)
הטיסן וצרור הבלונים | צילום: בטחון אשכול, חדשות

באו"ם גינו את חמאס על השיגורים לעבר ישראל. "חייבים לעצור את שיגור הטילים, פצצות המרגמה, העפיפונים ובלוני תבערה מעזה לישראל", נכתב בטוויטר של אונסק"ו. "על חמאס חלה אחריות לוודא שהמחאה תתבצע בדרכים לא אלימות".

אתמול בלון תבערה גרם לשריפה ביער כיסופים, ראש המועצה גדי ירקוני הגיב לאחר המקרה. ״בימים אלה כשהמתמודדים לכנסת מתבטאים, מצייצים, מקיימים חוגי בית וכנסים ומבקשים את קולותינו", אמר. "אני קורא לאזרחי מדינת ישראל לשאול אותם - מהי מדיניותכם המוצעת בעזה ונגד טרור הבלונים? עוטף עזה זה ארץ ישראל, היום זה כאן ומחר זה אצלכם״.