מי יוביל בבית היהודי: עסקנים או מנהיגים? • דעה - סרוגים

מי יוביל בבית היהודי: עסקנים או מנהיגים? • דעה

בפגישת המרכז של הבית היהודי הערב תהיה מלחמה האם להצביע בעד אחדות עם עוצמה יהודית או נגד. כל הרבנים צועקים אחדות, וגם המנהיגים- הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' קוראים לאיחוד. אז מי מייצר את הבעיה?

מי יוביל בבית היהודי: עסקנים או מנהיגים? • דעה
  (צילומים: פלאש 90)

היום יהיה סוער. בפגישת המרכז של הבית היהודי יהפכו כסאות, תהיה מלחמה, האם להצביע בעד אחדות או נגד?

כן, בבית היהודי, המפד"ל, שקוראת לאחדות ולגשר בין דתיים וחילונים, יש בעיה של אחדות… עם דתיים וכיפה קצת יותר גדולה. אבל השאלה היא מי מייצר את הבעיה? כאשר כל הרבנים צועקים אחדות, כאשר המנהיגים הטריים של המפלגה- הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'- מצד אחד, ואפילו איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי צועקים אחדות. אז מי יכול לקלקל פה?

אז אלו העסקנים הפוליטיים הקטנים, הגוורדיה הישנה של המפד"ל, אלה שמונעים בכל מקום את ההתעוררות הרוחנית של צעירי הציונות הדתית, שמפריע להם עם תלמודי התורה המתפתחים בערי הפריפריה והצפון, שחייבים תמיד "לא לתת להם להיות יותר מדי דתיים, יותר מדי לאומיים".

אלה שמנסים כל הזמן לשמור לעצמם את השליטה ולהחזיק ציבור שלם בן ערובה. אותם האנשים שהבריחו מנהיגים ציונים-דתיים קודמים, אותם אנשים שיבריחו את הרב רפי פרץ, שיגרמו לסמוטריץ' לרוץ עם ביחד ועם עוצמה יהודית, שיפלגו את המחנה, ואחר כך יזעקו חמס.

חברי מרכז של הבית היהודי, בחרתם להחליט עבור הציבור במנהיג – תנו לו להנהיג! אל תהפכו אותו למריונטה, אל תשימו לו מקלות בגלגלים בסוגיא המהותית ביותר. אנו רוצים אחדות עם כלל עם ישראל, גם עם עוצמה יהודית ניתן.

הרב רפי פרץ – זה מבחן המנהיגות האמתי הראשון שלך, האם תפגין תעצומות כפי שניתן לבית פרץ כנגד קן הצרעות הנוכחי? האם תמצא את התעוזה להעמיד את אותם העסקנים במקומם על מנהיגותך עד כדי איום פרישה בפניהם ? הם לא יתנו לך באמת להוביל ולעבוד אלא אם כן תעמוד על פרץ. ובצלאל – אם הם בולמים את האחדות, לך על ביחד, לך על עוצמה יהודית, תקרא לאחדות אמתית, לך תדע מה יוליד יום זה בקרב הציבור המאמין בארץ ישראל ובתורת ישראל.

======

ד"ר יוסף כהן הוא חבר מרכז הבית היהודי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
ללא צירוף אלי ישי לרשימה, אין משמעות לאחדות
מיכאל | 20-02-2019 18:22
יש להציע לאלי שי לפחות את מקום 6 של סטרוק ואבטחה לשר בממשלה, וסטרוק תיהיה בשיריון 28 של הליכוד. רבים עדיים לא יצביעו לאיחוד ללא צירופו של אלי ישי, להגברת מחנה תורני וימין מובהק.
2
הכל נכון
מישהו שאכפת לו | 20-02-2019 18:29
מסכים עם כל מילה⁦
3
נכון מאד. זה מאבק בין הדור הישן של המפד"ל
עקיבא | 20-02-2019 18:32
השקוע באלטיזים של שנות השמונים, לבין הדור הצעיר יותר המחובר לכלל העם.
4
דברי הבל וקשקוש
אהרון | 20-02-2019 19:08
מהיכרות שלי עם רבים מהמתנגדים הדברים כאן גובלים בהוצאת שם רע. הם נגד ההתעוררות הרוחנית ולימוד התורה?שטויות והבלים! לא כל מי שלא חושב כמוך הוא שתלטן, אליטיסט ומיושן, וכחבר מרכז הבית היהודי אתה ודאי יודע את זה.
5
צודק בכל מילה
ליבנה | 20-02-2019 20:20
מטריף את הדעת הבושה שקורית פה
6
חבל שהתחברו ,עוצמה היתה עוברת והבית היהודי לא
אבי | 20-02-2019 20:36
נמאס מכם , יש לכם מזל שעוצמה צנועים ,והרבנים שלהם ענווים וצדיקים
7
הבית של כהנא!
כהנא צדק | 20-02-2019 21:53
וגם ברוך