שתף קטע נבחר

קון לג'נד: אגוארו שובר שיאים במנצ'סטר סיטי

בנבחרת ארגנטינה כבר לא סופרים אותו, אבל עם 9 כיבושים בששת המשחקים האחרונים ו-23 שערים בכל המסגרות, אוהדי אלופת אנגליה בטוחים שהוא הזר הטוב ביותר בכל הזמנים בפרמייר ליג. הערב (22:00) שאלקה מחכה לו בשמינית גמר ליגת האלופות

 

סרחיו אגוארו (צילום: AP)
הילד בן 30, ולא מפסיק לכבוש. סרחיו אגוארו(צילום: AP)

 

כבר שנים ארוכות נחשב סרחיו אגוארו לאחד החלוצים הטובים בעולם. עוד כששיחק באתלטיקו מדריד הוא הלהיב ומאז שהצטרף למנצ'סטר סיטי נחשב לכוכב מספר 1 שלה. בשמונה השנים שלו במועדון זכה הארגנטינאי בשלוש אליפויות ופעמיים בגביע הליגה. אבל דווקא עכשיו, כשהוא בן 30, הוא נראה בשיא כוחו.

 

 

אגוארו נכנס להיכל התהילה מבחינת אוהדי סיטי כבר ב-2012, כשהבקיע 23 שערי ליגה בעונת האליפות הראשונה שלו, כולל אחד דרמטי ומכריע ב-2:3 על קווינס פארק ריינג'רס במחזור הסיום, שהעניק לקבוצה סופית את התואר על חשבון מנצ'סטר יונייטד. מאז שהצטרף לקבוצה הוא הפך ליקיר האוהדים והבקיע 160 שערים ב-229 משחקים בפרמייר ליג.

 

  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

הארגנטינאי מוליך את טבלת מלך השערים בפרמייר ליג עם 17 כיבושים (רק אחד מהם בפנדל) ובסך הכל הגיע ל-23 שערים ב-30 משחקים העונה בכל המסגרות. ההצגות הגדולות שלו בזמן האחרון היו שני השלושערים שהבקיע בתוך שבוע ב-1:3 על ארסנל וב-0:6 המדהים על צ'לסי, ובסך הכל הגיע ל-9 שערים בששת המשחקים האחרונים.

 

במשחק מול צ'לסי כבש אגוארו את השלושער ה-11 שלו בפרמייר ליג ובכך השתווה לאלן שירר האגדי. כושרו הנפלא תרם רבות לכך שמנצ'סטר סיטי חזרה למרוץ על תואר האליפות אחרי שלא מזמן נראה היה שלא תצליח להדביק את ליברפול (האדומים כבר החזיקו ביתרון של 7 נקודות בפסגה). וחוץ מזה, הערב (22:00) מחכה לו משחק חוץ מול שאלקה בשמינית גמר ליגת האלופות וביום ראשון הקרוב הוא וחבריו יתמודדו שוב מול צ'לסי, שתרצה לנקום, הפעם בגמר גביע הליגה.

 

התרגל לקחת איתו כדורים. אגוארו לאחר השלושער מול צ'לסי (צילום: רויטרס)
התרגל לקחת איתו כדורים. אגוארו לאחר השלושער מול צ'לסי(צילום: רויטרס)

 

עבר את שירר

בשל הצלחתו האחרונה ניהלו לאחרונה בתקשורת הבריטית דיונים בהם עלתה השאלה היכן ממוקם אגוארו בין הזרים הגדולים ששיחקו אי פעם באנגליה. חלק מהעיתונאים טען שהוא הזר הטוב ביותר בפרמייר ליג בכל הזמנים, וזאת למרות שבעבר שיחקו בה כוכבים ענקיים דוגמת כריסטיאנו רונאלדו, תיירי הנרי ודידייה דרוגבה.

 

אגוארו מדורג במקום השמיני בטבלת הכובשים בהיסטוריה של הפרמייר ליג (160 עד היום), אבל כל המדורגים לפניו כבר פרשו או שנמצאים על סף פרישה וביניהם נכלל זר אחד בלבד - תיירי הנרי. אלן שירר (260 שערים) מדורג ראשון ואחריו וויין רוני (208), אנדי קול (187), פרנק למפארד (177), תיירי הנרי (175), רובי פאולר (163) וג'רמיין דפו (162).

 

אגוארו חוגג (צילום: EPA)
מוביל את הסיטיזנס, זה יסתיים באליפות? (צילום: EPA)

 

מבין כולם, לאגוארו (שצפוי לעלות בקרוב למקום השישי) יש את הממוצע הטוב ביותר של שערים למשחק (0.69) מאחר שהגיע לכמות המרשימה ב-230 משחקים בלבד. הוא גם חתום בסיטי עד סוף עונת 2020/21 וצפוי לשפר את מאזנו עוד יותר. ואם תשאלו את אוהדי מנצ'סטר סיטי, אז אין ויכוח בכלל - עבורם "קון" הוא הגדול ביותר, ולא רק בגלל שעם 222 השערים שכבש במדי הקבוצה בכל המסגרות הוא מלך שעריה בכל הזמנים.

 

אם מחברים גם את הבישולים לשערים שלו בפרמייר ליג, אגוארו יגיע ל-201 ובכך הוא נכלל בחבורה הכוללת 10 כדורגלנים בלבד שהגיעו ל-200 שערים בהם היו מעורבים (בכיבושים ובישולים ביחד) בקריירה בפרמייר ליג. הראשון הוא שירר (324) ואת אגוארו מקדימים בינתיים וויין רוני (311), פרנק למפארד (279), ראיין גיגס (271), אנדי קול (260), תיירי הנרי (249), טדי שרינגהאם (222), סטיבן ג'רארד (212) ורובי פאולר (202).

 

אחראי לשער הדרמטי בתולדות הפרמייר-ליג. אגוארו חוגג אליפות ב-2012 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אחראי לשער הדרמטי בתולדות הפרמייר-ליג. אגוארו חוגג אליפות ב-2012(צילום: רויטרס)

 

לא נספר בנבחרת 

לאור הצלחתו היו גם כאלה ששאלו אם הוא עשוי לעזוב את הקבוצה. אגוארו מיהר להזים את השמועות והבהיר שימשיך לשחק תחת פפ גווארדיולה במטרה לשבור שיאים.

 

"יש לנו קבוצה אלופה ומאמן אלוף", אמר אגוארו. "מה עוד אני יכול לבקש? אני מאושר ולא חושב אפילו לעזוב, אלא רוצה לזכות עם מנצ'סטר סיטי בתואר בכל עונה. אנחנו יכולים לזכות העונה בארבעה תארים (אליפות, גביע, גביע הליגה וליגת האלופות) וזה אומר שאנחנו עושים עבודה טובה. הלוואי שזה יקרה, יש לי אמביציה לזה ותמיד צריך לשאוף גבוה. אני יודע שאף קבוצה באנגליה לא זכתה בארבעה תארים בעונה, אז אני רוצה שנעשה היסטוריה ושאבקיע בכל הגמרים".

  

סרחיו אגוארו ופפ גווארדיולה (צילום: רויטרס)
אגוארו על גווארדיולה: "יש לנו מאמן אלוף"(צילום: רויטרס)

 

למרות הצלחתו האדירה, דווקא עכשיו אגוארו לא נכלל בתוכניות של נבחרת ארגנטינה. המאמן החדש, ליונל סקאלוני, שנכנס לתפקידו לאחר המונדיאל הכושל ברוסיה, החל בתהליך של הצערת הסגל. לאו מסי אמנם צפוי להמשיך, אבל את אגוארו הוא לא לוקח בינתיים בחשבון לקראת הקופה אמריקה בברזיל בקיץ הקרוב: "הכי חשוב שהבחורים ימשיכו לשחק והרעיון הוא להמשיך בתהליך בו התחלנו, ושהם ימשיכו להתחרות גם בקופה אמריקה", אמר המאמן.

 

אגוארו אולי אינו מסי, אבל הוא ללא ספק אחד השחקנים הגדולים של ארגנטינה בעשור האחרון וברור שהשארתו מחוץ לסגל מעוררת מחלוקת במדינה. הוא כבש 39 שערים ב-89 משחקי במדי האלביסלסטה והופיע בשלושה מונדיאלים (2010, 2014 ו-2018).

 

ליונל סקאלוני (צילום: getty images)
לא סופר את קון. מאמן ארגנטינה ליונל סקאלוני(צילום: getty images)

 

שערו האחרון בנבחרת היה בהפסד 4:3 לצרפת בשמינית גמר המונדיאל וסקאלוני החליט בינתיים להתעלם ממנו, מכיוון שהוא רואה בו כאחד משחקני הדור שלא הצליח להביא לארגנטינה תארים. כמו "קון", גם גונסאלו היגוואין, סרחיו רומרו, אבר באנגה ומרקוס רוחו לא קיבלו זימון למשחקי הידידות האחרונים. מסי כמובן נהנה ממעמד אחר, ומלבד זאת מתכנן סקאלוני לזמן את אנחל די מריה לקראת משחקי הידידות הקרובים מול ונצואלה (22 בפברואר) ומרוקו (26 בפברואר), מכיוון שבאגף השמאלי אין לו מבחר גדול.

 

למרות הרקורד המרשים שלו ומעמדו, ולמרות שעדיין נותרו לו מספיק שנים לתרום

לנבחרת, אגוארו מקבל את ההחלטה בהבנה: "תמיד אהיה מוכן להגיע, אבל ברור שמפאת הגיל יש שחקנים נוספים שמגיעים ונלחמים על מקום". 

  

כשהיה בן 15 ו-35 יום הפך לשחקן הצעיר ביותר ששיחק אי פעם בקבוצת בוגרים בארצו, כשלבש את מדי אינדפנדיינטה. הוא שבר אז את השיא של לא אחר מאשר דייגו מראדונה. כעבור שנים רבות הוא התחתן עם ג'אנינה, הבת של דייגו, התגרש ממנה בינתיים, אבל לשניים יש בן משותף, בנחמין, הנכד של מראדונה שאתמול (ג') חגג את יום הולדתו העשירי. עם גנים שכאלה ושיאים שכאלה במשפחה, לא קשה לנחש מי הילד שבארגנטינה מצפים שיוביל את הנבחרת בעוד כעשור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
סרחיו אגוארו
צילום: רויטרס
מומלצים