שריון תמורת שריון

הצעת נתניהו: שני שרים, יוגב ישוריין בליכוד

במטרה לאפשר את איחוד מפלגות הימין, הציע ראש הממשלה 2 תפקידי שר לבית היהודי, שילוב נציג מטעמם ברשימת הליכוד, בתמורה לשילוב אלי ישי ו'עצמה' ברשימה (פוליטי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
נתניהו, פרץ וסמוטריץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במאמציו להביא לאיחוד רשימות הימין. בשעות האחרונות, נפגש נתניהו עם ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי ועם רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי.

על מנת להפיג את חששם כי הנציגות שלהם תיחלש אם יצרפו לאותה רשימה את עצמה יהודית ואת אלי ישי, הציע להם נתניהו לשריין נציג מטעם הבית היהודי ברשימת הליכוד, ככל הנראה במקום ה-28 הנחשב לריאלי על פי כל הסקרים.

מסתמן כי את השריון יעדיף נתניהו להעניק לח"כ מוטי יוגב, על מנת שמקומו ברשימת הבית היהודי - האיחוד הלאומי יתפנה, והם ישלבו במקום את אלי ישי, ובכך ימנעו ריצה נפרדת של מפלגת יחד.

בנוסף, הציע נתניהו כי אם הוא יהיה זה שירכיה את הממשלה הבאה, יעניק 2 תפקידי שר לרשימת המאוחדת, תפקידים אותם יאיישו סמוטריץ' ופרץ. מסתמן כי אחד התיקים יהיה משרד החינוך, בו חפץ סמוטריץ'.

עוד סיכמו על חוק נורווגי מורחב בהסכמים הקואליציוניים, והמפלגות התחייבו כי במהלך מערכת הבחירות המפלגות לא יתקפו זו את זו אלא יחזקו זו את זו לטובת ניצחון הימין.

נתניו מסר בתגובה, "הבחירות הבאות הן בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין בראשותי. אני מברך את נציגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי על שגילו אחריות כלפי ארץ ישראל והצליחו לאחד את השורות כדי להבטיח שקולות הימין לא ילכו לאיבוד".

רפי פרץ אמר בסיום הפגישה: "לא ניתן למטיפים משמאל להכתיר את עצמם כמנהיגי המדינה. בסוף התהליך כולם יראו שצדקנו. אקבל החלטה במהלך היום ואבקש את אישור מרכז המפלגה להסכם. הציונות הדתית תהיה שותפה בכירה בהנהגת המדינה ובממשלה הבאה".

הפגישה הפוליטית מתקיימת לאחר שמוקדם יותר היום דווח, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, דחה את נסיעתו לרוסיה, שם היה אמור לפגוש את הנשיא פוטין. גורמים מדיניים מסרו, כי השניים ישוחח מחר בטלפון ומועד פגישה חדש ייקבע בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר