הבחירות לכנסת

המפלגות, הרשימות והאותיות • מתעדכן

היום הראשון להגשת הרשימות: חלק מנציגי המפלגות כבר הגיעו אל ועדת הבחירות המרכזית והגישו את רשימותיהן, נציגי המפלגות החדשות בחרו את האותיות לפתקי ההצבעה (בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באדר א' תשע"ט | 20.02.19
וועדת הבחירות, היום (צילום: נעם ראבקין פנטון / Flash90)

הבוקר (רביעי) התחילו המפלגות השונות להגיש את הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית, כאשר המפלגות החדשות המתמודדות לראשונה לכנסת, אף בחרו את האותיות שיזוהו עם המפלגה ויופיעו על פתקי ההצבעה בקלפיות.

המפלגה הראשונה בתור, הייתה "הימין החדש" בראשות השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, ששריינו לעצמם מראש את התור הראשון על מנת לקבל את האות נ'.

על פי הרשימה שהוגשה, במקום הראשון השר נפתלי בנט, במקום השני השרה איילת שקד, אחריה אלונה ברקת ומתן כהנא ובמקום החמישי, ח"כ שולי מועלם.

מי שהגישה את הרשימה, היא השרה שקד שאמרה: "אנחנו מציגים היום רשימה מצוינת. מפלגת ימין אידאולוגית בתחומים המדיני, הכלכלי, הביטחוני והמשפטי. ברור שנתניהו יהיה ראש הממשלה, השאלה איזו ממשלה הוא ירכיב - עם הימין החדש או עם מפלגת השמאל של גנץ".

הרשימה השנייה שהוגשה, היא "זהות" של משה פייגלין. מנכ"ל המפלגה, שי מלכה, הוא זה שהגיש את רשימת המפלגה לכנסת, בה משובץ במקום השני חיים אמסלם, לשעבר ח"כ בסיעת ש"ס, ובמקום השלישי הכלכלן גלעד אלפר.

משה פייגלין אמר אחרי הגשת הרשימה: "אין ספק שרשימת זהות בכנסת היא המגוונת, המכובדת והמרתקת ביותר, הן מבחינת האנשים והנשים המרכיבים אותה והן מבחינת הדרך הדמוקרטית והפתוחה שבה נבחרו.

"ברשימה ניתן למצוא, שכם אל שכם, גברים ונשים, חרדים ואתאיסטים, אנשי ימין ואנשים שצמחו בשמאל, כשכולם מאוחדים מאחורי המצע המפורט והמכובד ביותר שכתבה מפלגה בישראל אי פעם. זהות תהיה הפתעת הבחירות בכנסת הבאה", הוסיף.

אחריהם היו אמורים להגיש את רשימת 'גשר' של אורלי לוי-אבקסיס, אך נציגי המפלגה במקום ויתרו על התור שלהם, בשל התמשכות השיחות עם 'חוסן לישראל' של בני גנץ, והאפשרות כי הרשימות יתאחדו בסופו של דבר.

את הרשימה השלישית הגישו נציגי מפלגת דע"מ, מפלגה יהודית-ערבית.

מפלגת "מהתחלה" בראשות דוד ארז, הגישה רביעית את רשימתה בפני ועדת הבחירות.

במקום החמישי, מפלגת מגן של גל הירש, ששיבץ שלושה חרדים ברשימה שלו לכנסת.

המפלגה השישית שהוגשה, היא "כל ישראל אחים ופעולה לישראל", שתי רשימות שהתאחדו לריצה משותפת.

הרשימה השביעית שהוגשה, היא מפלגת "ברית עולם" של עופר ליפשיץ. מעניין לציין כי ליפשיץ הוא היחיד ברשימה, ואין עוד מתמודדים מטעם מפלגתו לכנסת.

את הרשימה השמינית הגישו נציגי "ישראל ביתנו". את הרשימה לכנסת הציג אתמול יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן הממוקם במקום הראשון ברשימה, אחריו ח"כ עודד פורר, יבגני סובה, עיתונאי ואיש תקשורת רוסי, איש העסקים אלי אבידר, ואת החמישייה הראשונה סוגרת ח"כ לשעבר יוליה מלינובסקי.

הרשימה התשיעית הוגשה על ידי סמיון גרפמן, אושיית רשת מוכרת שהחליט להקים את מפלגת בט"ח - ביטחון חברתי.

על רקע סימן השאלה סביב צירופו של אלי ישי לאיחוד המסתמן בין האיחוד הלאומי והבית היהודי לעוצמה יהודית, הגיעו נציגי תנועת יחד, דוד אוזן ושלי אופר לתפוס תור להגשת רשימה למקרה של ריצה עצמאית לכנסת.

הרשימה העשירית שהוגשה, היא מפלגת איחוד בני הברית.

בניגוד לעבר, יהדות התורה לא המתינה לרגע האחרון והגישה היום את הרשימה, וזאת השמינייה הפותחת: יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש, אורי מקלב, יענקי טסלר, יעקב אשר, ישראל אייכלר ויצחק פינדרוס.

המפלגה האחרונה שהגישה היום, היא מפלגת נ נח - הרשימה הממלכתית - תרימו את הראש.

מרבית המפלגות הגדולות עדיין לא הגישו את הרשימות, והן יגישו את סדר מפלגותיהם מחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר