החשש מגנץ ולפיד

המפלגות החרדיות יחכו עם 'המפץ' - עד לרגע האחרון

בש"ס וביהדות התורה החליטו להמתין עם הגשת הרשימות עד מחר, כאשר במקביל התחדשו השיחות על ריצה משותפת. בכיר ב'דגל': "הסיכויים קלושים, הפערים גדולים" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני ודרעי. ארכיון (צילום: פלאש 90)

במפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, ממשיכים לעקוב אחר המגעים בין יו"ר 'חוסן לישראל' בני גנץ ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, במקביל להכנת רשימותיהם להגשה לוועדת הבחירות.

"כיכר השבת" יעביר הערב משדר מיוחד מבית נשיא המועצת בהגשת ישי כהן ואבי רבינא החל מהשעה 19:00.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשלב זה החליטו בסיעות החרדיות שלא להגיש את רשימותיהן עוד היום, אלא להמתין עד מחר, כדי לראות האם גנץ ולפיד רצים יחד, כדי להחליט על ריצה משותפת של המפלגות החרדיות.

עיקר ההחלטה היא של סיעת 'יהדות התורה', שבתחילה תכננה להגיש את רשימתה בשעה 15:00 אך נכון לעכשיו המגמה המסתמנת היא שהגשת הרשימה תדחה.

במהלך השעות האחרונות, התגברו המאמצים מצדה של ש"ס לנהל משא ומתן מול יהדות התורה על אופציית הריצה המשותפת כדי להיות מוכנים לקבל החלטה במידה ויידרשו לכך.

בכיר ב'דגל התורה' אומר ל"כיכר השבת" כי "הסיכויים להגיע להסכמות מול ש"ס על רשימה משותפת - קלושים, כך שגם אם גנץ ולפיד יתאחדו, אנחנו אמנם משאירים את האפשרות של ריצה משותפת פתוחה, אך הסיכוי לכך נמוך מאוד מאוד מאוד". לדבריו, "הפערים גדולים בשביל שנוכל תוך 24 שעות להגיע להבנות".

עם זאת, הבכיר הליטאי מאשר כי בשעות האחרונות מתקיימות שיחות בין הצדדים, שיימשכו עד מחר.

הסיבה להחלטה להמתין עד מחר, כאשר השעה האחרונה בה ניתן להגיש רשימות היא 22:00 בלילה, מאחר וברגע שמגישים רשימה, ניתן אמנם להגיש רשימה חדשה אך אז מפסידים את האותיות.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בכירי ש"ס ו'יהדות התורה' פעלו כבר בשבוע שעבר להכין תוכנית מגירה למצב בו 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד ו'חוסן לישראל' בראשות בני גנץ יתאחדו למפלגה אחת. ח"כ אורי מקלב קיבל בקשה מצד בכירי ש"ס ו'יהדות התורה', להכין רשימה מסודרת של חברי הכנסת, במצב של איחוד המפלגות, רשימה שתהיה מוסכמת על כלל הסיעות החרדיות.

בתוך כך, בין השמות שהוכנסו לנושא בימים האחרונים נמצא הגאון רבי זמיר כהן, איתו קיים דרעי מספר שיחות בנושא המפץ החרדי.

בנתיים, בש"ס מתארגנים לקראת ישיבת 'המועצת' הערב שתכריע את זהות הרשימה לכנסת, כאשר לאחר שחיים ביטון הודיע כי יישאר בניהול רשת החינוך, המועמדים שנחשבים לבעלי סיכוי גבוה להיכנס למקום ריאלי ברשימה הם משה אבוטבול, אוריאל בוסו, משה ארבל ורפי ברנז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר