המשבר נפתר (צילום: רכבת ישראל פייסבוק, חדשות)
המשבר נפתר | צילום: רכבת ישראל פייסבוק, חדשות

נמצאה התרופה ל"מגפה" שהתפשטה ברכבת ישראל והשביתה נהגי קטר? המשבר שהחל הבוקר (רביעי) והביא לשיבושים ועיכובים ברכבת נפתר לאחר שיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התערב כדי למצוא פתרון. העובדים "החולים" צפויים לשוב לעבודתם הסדירה בשעות הקרובות. לפי ההודעה שפורסמה מטעמו של ניסנקורן, בסדרת פגישות שתתקיים בהסתדרות בשבוע הבא תיפתר המחלוקת בין ההנהלה לוועד העובדים.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

גורמים בהסתדרות מתחו ביקורת על התנהלות ניסנקורן וטענו שניצל את המשבר ברכבת כדי לגרוף הון פוליטי במהלך המרוץ לכנסת: הם דרשו שמרגע שהודיע על העזיבה יפסיק לעסוק במשברים, בוודאי בפרופיל גבוה. בסביבת ניסנקורן הסבירו שקיבל חוות דעת משפטית שלפיה הוא יכול להמשיך לנהל משברים, והוא לא מתכוון להפסיק בשלב זה מהעיסוק בנושא זה.

שיבושים ברכבת, הבוקר (צילום: בארכבת, חדשות)
שיבושים ברכבת, הבוקר | צילום: בארכבת, חדשות

בשל השיבושים, נוסעי הרכבת נאלצו הבוקר להתמודד עם רכבות שבוטלו ועם איחורים משמעותיים בנסיעות בכל חלקי הארץ. "בעומס הכבד המוטל כיום ממילא על רכבת ישראל הפועלת במלוא כוחה ובתפוסה ממוצעת של 160 אחוז, התנהלות כוחנית ולא ראויה שכזו הינה מיותרת", כתבו בהנהלת הרכבת לעובדים בתגובה לשיבושים.

"מוטלת על כתפי ההנהלה והעובדים אחריות גדולה לנוסעים ואנו מצפים  מהנהגים, כמו כלל העובדים לנהוג במידת האחריות הראויה. אנו עדים הבקר להתנהגות פראית ולא אחראית בהובלת הוועד בהצהרות על חולי נהגים ופקחים באופן שפוגע בנוסעים. אנו מצרים על כך וקוראים לועד להתעשת".

שיבושים ברכבת, הבוקר (צילום: בארכבת, חדשות)
שיבושים ברכבת, הבוקר | צילום: בארכבת, חדשות

בהנהלה הסבירו מה גרם למחאת הנהגים: "מן הראוי שהציבור ידע כי החלטת הוועד נובעת מהחלטת ההנהלה להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה בממוצע לנהג מידי יום. כיום נהג נוהג בממוצע שלוש שעות שעות וחצי לעומת שש השעות המותרות ולאור הצרכים התפעוליים ומצב החברה ינהגו הנהגים כארבע שעות. זאת כאמור בעוד שההסכם הקיבוצי מתיר נהיגה של שש שעות לנהג. בגין תוספת זו יהנו הנהגים מפרמיית נהיגה פעילה. זהו מהלך נדרש לרכבת בתקופה זו. אנו קוראים לוועד להורות לנהגים לשוב מיד לעבודה ולא לגרום לנוסעים סבל נוסף, על הצפיפות והמחסור במסילות". 

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו