צומת גורלית

ההתלבטות של אלי ישי: סוף הרשימה, ריצה לבד או פרישה

הסכמה לקבל מקום נמוך ברשימת 'הבית היהודי'; התמודדות עצמאית וחסרת סיכוי; שריון ב'ליכוד' או פרישה מהחיים הפוליטיים • אלי ישי, יו"ר 'יחד', הגיע לצומת מכרעת של חייו הפוליטיים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלי ישי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר 'יחד' אלי ישי הופתע הבוקר (רביעי) כשעודכן כי 'עוצמה יהודית' הסכימה לקבל את מתווה 'הבית היהודי', להיכנס לרשימה במקומות 5 ו-8, ובך למעשה הותירו לו את המקום התשיעי והלא ריאלי.

אתמול ישב ישי, במשך שעות, עם מנהיגו הרוחני הגאון רבי מאיר מאזוז, בכדי לדון בהצעה שהציע לו ראש הממשלה בנימין נתניהו: תיכנס במקום לא ריאלי ב'בית היהודי' ואני אמנה אותך לשר מקצועי בממשלה הבאה.

ישי שקל את ההצעה של נתניהו, אך דחה אותה. ישי מאמין כי יום לאחר הבחירות, כשהוא יבקש מנתניהו לקיים את ההבטחה, יו"ר ש"ס אריה דרעי יציב אולטימטום: או ש"ס בממשלה ללא ישי, או ישי ללא ש"ס. במצב כזה ברור לכל שנתניהו יודיע לישי כי הוא נאלץ לוותר על מינויו לשר בשל הצורך להרכיב ממשלה, וש"ס לא תיכנס במצב שכזה.

עד הבוקר ישי האמין כי יצליח להתמודד בבחירות יחד עם 'עוצמה יהודית' של מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, אך כעת, עם החלטת רבני 'עוצמה' להתפשר ולקבל את ההצעה, לישי נותרה האופציה להתמודד עצמאית.

ב'יחד' ובמעונו של הגר"מ מאזוז מבינים כי הסיכוי להצליח לעבור את אחוז החסימה, ללא 'עוצמה', שואף לאפס, אך עדיין לא שוללים את האופציה, יתכן כסוג של מנוף לחץ על רה"מ בנימין נתניהו שיטלפן למנהיגי 'הבית היהודי' ויבקש לצרפו במקום ריאלי ברשימה.

אפשרות נוספת המונחת לפתחו של אלי ישי, אך טרם הוצעה רשמית, היא שריון רוה"מ בסיעת הליכוד. לנתניהו יש אפשרות לשריין את ישי במקום ריאלי בסיעת השלטון, ישי לא אוהב את הרעיון ואף דחה הצעה שכזו. נתניהו עצמו טוען כי צירוף ישי לא מועיל למהלך, וזה בגיבוי סקרים אותם הוא מחזיק.

האפשרות האחרונה, שנידונה בימים אלו, אם כי לא בהתלהבות רבה, היא צירוף נציג של הגר"מ מאזוז לסיעת ש"ס, כל נציג שהרב יבקש - רק לא ישי. הרב מאזוז דחה את ההצעה בשבועות האחרונים, אך יתכן שהמצב הבעייתי אליו נקלעה 'יחד' יוביל לפשרות מצד 'כסא רחמים'. ישי יפרוש מהחיים הפוליטיים ונציג אחר יכנס לסיעת ש"ס.

כאמור, במעונו של הגר"מ מדגישים - בשלב זה - כי ישי הוא הנציג היחיד של הרב ואין סיבה להחרימו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר