רפי פרץ מימין ומיכאל בן ארי (צילום: פלאש 90, חדשות)
רפי פרץ ומיכאל בן-ארי | צילום: פלאש 90, חדשות

לקראת איחוד נוסף בימין: מפלגת עוצמה יהודית קיבלה הבוקר (רביעי) את הצעת הפשרה של המפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי בדרך לאיחוד רשימות לכנסת ה-21. לפי המתווה שסוכם, אנשי עוצמה יהודית ישובצו במקומות החמישי והשמיני ברשימה המאוחדת. ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי צפויים להיפגש עם ראש הממשלה.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות 

בשלב זה מסתמן כי מיכאל בן-ארי ימוקם במקום החמישי ברשימה המאוחדת. עו"ד איתמר בן-גביר שוקל לוותר על המקום השמיני ולפנות את מקומו. במקביל, הבית היהודי סירבה לחתום על הסכם עודפים עם מפלגת הימין החדש, שחתמה בסוף על הסכם עם ישראל ביתנו.

בן-גביר אישר את דבר החיבור בריאיון לישי שנרב בגלי צה"ל. "נתחבר עם האיחוד הלאומי והבית היהודי - רק שלא תקום ממשלת שמאל", אמר לתוכנית "נכון להבוקר".

"השלם גדול מסך כל חלקיו", סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות)
בצלאל סמוטריץ', ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות

גם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' בירך על החיבור המסתמן. "עבדנו מאוד קשה בשבועיים האחרונים כדי לייצר כל חיבור אפשרי מתוקף אחריות עצומה לשלטון הימין", אמר בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" ב"כאן" רשת ב'. "מדובר על בלוק טכני שכל עניינו לוודא שלא זורקים קולות לפח, בשונה לחיבור עם הבית היהודי שהוא חיבור אמיתי של שותפות".

סמוטריץ' הוסיף כי "קיבלנו עכשיו הודעה ואני מברך מאוד את אנשי עוצמה יהודית שגילו אחריות ונענו להצעה שהצענו להם אתמול. המשא ומתן נוהל בתיאום מלא בין הרב רפי פרץ לביני, כשהוא זה שמשרטט את גבולות הגזרה - אנחנו מתואמים ברמה שוטפת".

"הטרור היהודי ינצח וישראל תפסיד"

יו"ר מרצ תמר זנדברג מתחה ביקורת על האיחוד המסתמן ואמרה כי "מחריד שראש הממשלה הוא השושבין בחתונה האדומה של ארגון טרור יהודי עם הכנסת. אם מאמציו של נתניהו יצליחו - הטרור היהודי ינצח וישראל תפסיד. אם הרשימה תוגש מרצ תעתור לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את ההתמודדות".

אמש קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית להתאחד, ולא - הם לא יעברו את אחוז החסימה. "גוש הימין יפסיד וגנץ יקים ממשלת שמאל בתמיכת המפלגות הערביות", הזהיר נתניהו.

יחבור לשקד? (צילום: יהונתן זינדל, פלאש 90, חדשות)
איתמר בן גביר, ארכיון | צילום: יהונתן זינדל, פלאש 90, חדשות

במסר שפרסם למפלגות הימין אמר נתניהו כי "מצביעי הימין מצפים מכם לגלות אחריות ולהתאחד. אל תאכזבו אותם ואל תסכנו את ארץ ישראל". את הדברים אמר נתניהו שעות ספורות לאחר שאנשי עוצמה יהודית סירבו לקבל את מקומות 5 ו-8 ברשימת הבית היהודי עם התחייבות להפעלת החוק הנורווגי.

נציגי המפלגה דרשו את מקומות 5 ו-7 או 4 ו-8. בעוצמה יהודית טענו שהנהגת המפלגה הופיעה בהרכב מלא "לפגישה המכרעת", בעוד פרץ וסמוטריץ' לא הגיעו זאת למרות ההבטחות שניתנו בנושא.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו