רכבת ישראל (צילום: פלאש 90, חדשות)
שיבושים ברכבת | צילום: פלאש 90, חדשות

שיבושים בתנועת הרכבות הבוקר (רביעי) לאחר ההודעה על המחלה המסתורית של כמה נהגי קטר: בשל המחסור בעובדים כמה רכבות בוטלו ונגרמו שינויים נרחבים בלוח זמני הנסיעות ברחבי הארץ. הנהלת הרכבת פנתה לעובדים וקראה להם להתעשת: "התנהלות כוחנית ומיותרת". ניתן להתעדכן על השינויים והביטולים באתר הרכבת, באפליקציה ובמוקד השירות.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

אלה השינויים והביטולים בתנועת הרכבות הבוקר:

תנועת הרכבות בקו כרמיאל-חוף הכרמל מבוטלת.
הרכבת מבית שאן של 6:01 בוטלה.
הרכבת של 5:49 מבית שמש לנתניה הופעלה מרמלה.
הרכבת של 6:21 מנתניה לבית שמש הופעלה מהרצליה.
הרכבת חיפה מרכז לאשקלון שיצאה 5:04 מחיפה מרכז - הסתיימה בסבידור.
הרכבת של 6:59 בקו רעננה- באר שבע- הופעלה מראש העין.

שיבושים ברכבת, הבוקר (צילום: בארכבת, חדשות)
שיבושים ברכבת, הבוקר | צילום: בארכבת, חדשות

"בעומס הכבד המוטל כיום ממילא על רכבת ישראל הפועלת במלוא כוחה ובתפוסה ממוצעת של 160 אחוז, התנהלות כוחנית ולא ראויה שכזו הינה מיותרת", כתבו בהנהלת הרכבת לעובדים. "מוטלת על כתפי ההנהלה והעובדים אחריות גדולה לנוסעים ואנו מצפים  מהנהגים, כמו כלל העובדים לנהוג במידת האחריות הראויה. אנו עדים הבקר להתנהגות פראית ולא אחראית בהובלת הוועד בהצהרות על חולי נהגים ופקחים באופן שפוגע בנוסעים. אנו מצרים על כך וקוראים לועד להתעשת".

שיבושים ברכבת, הבוקר (צילום: בארכבת, חדשות)
שיבושים ברכבת, הבוקר | צילום: בארכבת, חדשות

בהנהלה הסבירו מה גרם למחאת הנהגים: "מן הראוי שהציבור ידע כי החלטת הוועד נובעת מהחלטת ההנהלה להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה בממוצע לנהג מידי יום. כיום נהג נוהג בממוצע שלוש שעות שעות וחצי לעומת שש השעות המותרות ולאור הצרכים התפעוליים ומצב החברה ינהגו הנהגים כארבע שעות. זאת כאמור בעוד שההסכם הקיבוצי מתיר נהיגה של שש שעות לנהג. בגין תוספת זו יהנו הנהגים מפרמיית נהיגה פעילה. זהו מהלך נדרש לרכבת בתקופה זו. אנו קוראים לוועד להורות לנהגים לשוב מיד לעבודה ולא לגרום לנוסעים סבל נוסף, על הצפיפות והמחסור במסילות". 

אמש הודיעו לפחות 15 נהגים מהצפון הודיעו על מחלה. ברכבת מיד ניסו להיערך בהתאם למצבת כוח האדם הדלה ואף התחייבו כי לא יהיו שיבושים, אך כאמור - אזרחי ישראל סבלו הבוקר מתנועת רכבות לא סדירה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו